וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' ולפיד על האיחוד: "לבני שיקרה, היינו תפאורה"

פנחס וולף וטל שלו

7.1.2013 / 20:19

לא יהיה איחוד בשמאל: מנהיגי העבודה ויש עתיד הוציאו הודעה משותפת המאשימה את יו"ר התנועה ב"ספין מחושב", בשקרים ובפגיעה במאמצים ליצירת אלטרנטיבה. "כל אחד ימשיך בדרכו"

האיחוד במרכז שמאל רק החל - וכבר הולך מתרחק: מפלגות העבודה ויש עתיד יצאו, באופן חריג ביותר, בהודעה משותפת המאשימה את יו"ר התנועה ציפי לבני ב"ספין מחושב" והצגת גרסה שקרית בנוגע לפגישה המשולשת שהתקיימה אתמול בלילה בין לבני, שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד. שני האחרונים מאשימים את יו"ר התנועה כי יוזמת האיחוד נבעה מ"ייאוש" בנוגע למצבה בסקרים וכי מהלכיה האחרונים מזיקים למאמצים ליצירת אלטרנטיבה לשלטון. נראה כי השניים סתמו את הגולל על האפשרות של איחוד בגוש, כאשר ציינו בהודעה כי "העבודה ויש עתיד ימשיכו כל אחת, בדרכה, במאמצים ליצור אלטרנטיבה כזו".

"בניגוד לסיכומים של לפני ואחרי הפגישה אמש, בחרה ציפי לבני להציג גרסה שקרית של מה שהתרחש בפגישה", נכתב בהודעה המשותפת ששיגרו הערב (שני) יחימוביץ' ולפיד. "באנו לפגישה מתוך כבוד הדדי של כל אחד לשניים האחרים, אף שיש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגיים רבים. נדהמנו לגלות כי לא היינו אלא תפאורה לספין מחושב שלא היה בו שמץ של אמת ותוכן. עכשיו ברור שכל ההזמנה לפגישה המשולשת הייתה תרגיל של לבני הנואשת ממצבה המתדרדר בסקרים על חשבון תקוותיו של ציבור המצביעים המייחל לשינוי. זו אותה ציפי לבני שמנעה הקמה של גוש מרכזי לפני הגשת הרשימות וכעת היא ממשיכה להטעות, לפצל ולהזיק למאמצים ליצור אלטרנטיבה ראויה לממשלה הקיצונית. זו אותה ציפי לבני שלא מתחייבת בשום מקום שתישאר יום אחרי הבחירות במערכת הפוליטית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוף למאמצי האיחוד - כל צד מאשים את האחר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במפלגת התנועה לא נשארו חייבים, וכינו את הודעתם המשותפת של יחימוביץ' ולפיד כ"אלימה ומיותרת". מהמפלגה נמסר: "לצערנו הרב, ההודעה מוכיחה כי השניים תאמו ביניהם עמדות לפני הפגישה, תוך כדי הפגישה ולאחר הפגישה בכדי למנוע מהאמת המטרידה לצאת לאור - הם מנהלים משחק אישי אינטרסנטי במקום להסכים לתכנית היחידה שיכולה לספק תקווה לציבור. את הדין והחשבון שלהם הם יאלצו לתת לציבור המרכז שייחל לשיתוף פעולה שימנע מנתניהו כהונה נוספת וימנע הקמת ממשלת ימין קיצוני מסוכנת. האינטרס האישי של שניהם - שסרבו לכל הצעת תוכן, סרבו להמשך דיונים ועסקו כל היום בספינים ובהכפשות - התגלה במלוא חומרתו בהודעה הזו שנובעת מכך שהציבור מגלה את האמת על מניעיהם האישיים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במציאות היום, אין דבר כזה גוש חוסם". לפיד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעות מצדה של לבני במהלך כל היום

הצהרותיהם של יחימוביץ' ולפיד מגיעה לאחר יום רווי הודעות לתקשורת מצדה של לבני, אשר שחררה פרטים בנוגע לפגישה המשולשת הלילית. הערב חשפה בעמוד הפייסבוק שלה את המסמך אותו הציגה אמש לשלי יחימוביץ' ויאיר לפיד בעת הפגישה, הכולל מספר נקודות אשר נועדו ליצור "חזית אחידה" מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לבני קראה לא לוותר על המאמצים לאיחוד: "חובה עלינו למצוא את המשותף ולא את מה שמבדיל בינינו ולצאת לדרך ביחד". על פי יוזמתה, עד הבחירות יפעלו המפלגות בקמפיין משותף, בלי לתקוף אחת את השנייה ובמטרה לשכנע את הקולות הצפים להצביע לגוש המרכז.

עוד הציעה לבני כי המפלגות יתחייבו שלא להמליץ על נתניהו בפני הנשיא, אלא על אחד מראשי הגוש. זהות האדם שעליו ימליצו הוגדרה על ידי לבני כ"בעל הסיכוי הגבוה להרכיב ממשלה / בעל המפלגה הגדולה". ההצעה הנוכחית הזו היא ניסיון ללכת לקראת יחימוביץ', שצפויה לקבל את מספר המנדטים הגבוה בגוש. לפי התכנית, השלושה יתכנסו מיד לאחר הבחירות ויחליטו על המועמד המשותף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסום המכתב בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במידה והניסיון להרכיב ממשלה לא יצלח, יקבלו השלושה החלטה משותפת אם להיכנס לממשלה או להישאר באופוזיציה. "החלטה על אופוזיציה תגרום להקמת ממשלה ימנית קיצונית חרדית צרה; החלטה על קואליציה תאפשר למצות את הכוח להקמת ממשלת אחריות לאומית שתקדם את הנושאים החשובים", כך במכתב. השלושה יתחייבו כי אף לא אחד מהם ייכנס לבדו לממשלה כדי "להכשיר ממשלת ימין – ימין קיצוני וחרדים".

בתנועה אופטימיים, בעבודה טענו לספין

מוקדם יותר היום הביעו ב"תנועה" נימה אופטימית בנוגע למהלך, ובכירים במפלגה מסרו כי "מאז שלבני הכריזה ביום שישי על רצונה לאיחוד כוחות בגוש, נוצרו כל התנאים שיוכלו לשנות את כללי המשחק. פתאום לא עוד מציאות של ממשלת נתניהו שהוא גם יכול לבחור מי יהיה בממשלתו, אלא קבוצה שאומרת: 'הכל או לא כלום'".

מהצד השני מתחו במפלגת העבודה ביקורת על לבני כבר הבוקר ואמרו כי "היא ממשיכה להציג עמדות עמומות". בסביבת יחימוביץ' אמרו ש"לבני לא הגיעה עם שום תוכנית שאפשר יהיה ליישם במשותף ולא מוכנה להתחייב לשום כיוון כדי לגרוף קולות". יחימוביץ' אמרה הבוקר בסיור ברחובות, כי "כל עוד נתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה, דבר לא ישתנה. הדרך לנצח אותו היא להצביע עבור מפלגת העבודה, שהיא המפלגה הגדולה והמובילה בגוש. ניסיון מצד אחד לייצר קבוצת מפלגות מול נתניהו ומצד שני פלרטוט מתמשך איתו בדיבורים על ישיבה בממשלתו משדרים תבוסתנות וחוסר אמינות". יו"ר מפלגת העבודה הוסיפה: "חשוב לא לבזבז קולות, לבוא לקלפי ולהימנע מהצבעה למפלגות אופנה או כאלה שאינן עוברות את אחוז החסימה".

גם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד התבטא כבר הבוקר בספקנות כנגד היוזמה, וסיכויי ההצלחה להציב "גוש חוסם" לנתניהו. "לא מוצא חן בעיני שנתניהו ינצח בבחירות, ואני אשמח אם זה ישתנה ברגע האחרון – אך לפי כל הסקרים, זה לא יקרה ונתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה", אמר באירוע באוניברסיטת חיפה, "במציאות היום, אין דבר כזה גוש חוסם. הרי לא נשתף פעולה בגוש חוסם עם חנין זועבי". לפיד אמנם הצהיר היום כי ראוי לשתף פעולה עם שתי המפלגות, אולם גם הדגיש גם את הפערים. "לגבי 'התנועה', עדיין לא הבנתי עד היום מה עמדותיה בכלל בנושאים שמעניינים אותנו, כמו חינוך ושיוויון בנטל. לגבי מפלגת העבודה, יש בינינו תהום אידיאולוגית בנושאים רבים, בתחום הכלכלי לדוגמא, אבל אין ספק שמדובר במפלגות ראויות לשתף עמן פעולה בנושאים שונים". לדבריו, כדי למנוע הקמה של ממשלת ימין-חרדים, על שלוש המפלגות להיכנס יחד לקואליציה של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully