וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על הצעת לבני: אין דבר כזה גוש חוסם נתניהו

קובי מנדל

7.1.2013 / 15:22

יו"ר "יש עתיד" אינו מאמין כי ניתן ליצור חלופה ריאלית לשלטון נתניהו. במקביל, רה"מ הצהיר: "אני יודע שמתקיימים מגעים ותיאומים בין חלק ממפלגות השמאל למפלגות החרדיות"

אין עתיד לגוש חוסם נתניהו, לפחות לא לפי יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד. במסגרת אירועי "שבוע הבוחר" שארגנה אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה אמר היום (שני) לפיד: "לא מוצא חן בעיני שנתניהו ינצח בבחירות, ואני אשמח אם זה ישתנה ברגע האחרון – אך לפי כל הסקרים, זה לא יקרה ונתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה". יו"ר "יש עתיד", שנשאל על הפגישה שקיים הלילה עם יו"ר "התנועה" ציפי לבני ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', אמר: "במציאות היום, אין דבר כזה גוש חוסם. הרי לא נשתף פעולה בגוש חוסם עם חנין זועבי".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עדיין לא הבנתי עד היום מה עמדות 'התנועה' בכלל בנושאים שמעניינים אותנו". לפיד באוניברסיטת חיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר פורסם בוואלה! חדשות כי לבני הציעה ללפיד ויחימוביץ' כי בשלב הראשון ימליצו השלושה על מועמד מגוש השמאל-מרכז להרכיב את הממשלה הבאה. אולם אם הדבר לא יסתייע - יקבלו שלושת ראשי המפלגות החלטה האם להצטרף יחד לממשלה בראשות בנימין נתניהו או להישאר יחד באופוזיציה.

לפיד אמנם הצהיר היום, כי ראוי לשתף פעולה עם שתי המפלגות, אולם גם הדגיש גם את הפערים. "לגבי 'התנועה', עדיין לא הבנתי עד היום מה עמדותיה בכלל בנושאים שמעניינים אותנו, כמו חינוך ושיוויון בנטל. לגבי מפלגת העבודה, יש בינינו תהום אידיאולוגית בנושאים רבים, בתחום הכלכלי לדוגמא, אבל אין ספק שמדובר במפלגות ראויות לשתף עמן פעולה בנושאים שונים". לדבריו, כדי למנוע הקמה של ממשלת ימין-חרדים, על שלוש המפלגות להיכנס יחד לקואליציה של נתניהו.

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
"אסור לסכן את שלטון המחנה הלאומי". נתניהו וליברמן/עומר מירון

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לניסיונות לתיאום עמדות בגוש השמאל-מרכז. במסיבת עיתונאים עם אביגדור ליברמן לתקשורת המגזר הרוסי אמר נתניהו: "מתקיימים מגעים בין שלוש רשימות – של לבני, של לפיד ושל שלי. למפלגות הללו, אין שום מכנה משותף. הם באים מהצד השמאלי, אך אין שום נושא כלכלי, חברתי ומדיני שמחבר ביניהם, מלבד הרצון והשאיפה להפיל אותי ואת שלטון הליכוד – ישראל ביתנו. אני יודע שאפילו מתקיימים מגעים ותיאומים בין חלק ממפלגות השמאל למפלגות החרדיות.
אסור לסכן את שלטון המחנה הלאומי, דבר שיוביל לעוד ויתורים, לחלוקת ירושלים ולפגיעה באינטרסים החיוניים והביטחוניים של אזרחי ישראל".

מנגד, יו"ר מפלגת העבודה תקפה את נתניהו. בסיור שקיימה ברחובות אמרה יחימוביץ': "כל עוד נתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה, דבר לא ישתנה. הדרך לנצח אותו היא להצביע עבור מפלגת העבודה, שהיא המפלגה הגדולה והמובילה בגוש. ניסיון מצד אחד לייצר קבוצת מפלגות מול נתניהו ומצד שני פלרטוט מתמשך איתו בדיבורים על ישיבה בממשלתו משדרים תבוסתנות וחוסר אמינות". יו"ר מפלגת העבודה הוסיפה: "חשוב לא לבזבז קולות, לבוא לקלפי ולהימנע מהצבעה למפלגות אופנה או כאלה שאינן עוברות את אחוז החסימה".

לקריאה נוספת:
לבני ליחימוביץ' ולפיד: יחד לממשלה או לאופוזיציה
לבני, יחימוביץ' ולפיד נפגשו, אין הסכמות
לבני יזמה פגישה עם ראשי הגוש - יחימוביץ' נענתה בחיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully