וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר על ליברמן: "מי שיורשע - שיפנה את מקומו"

פנחס וולף

4.1.2013 / 13:39

מס' 2 של שר החוץ לשעבר מבהיר כי אם יורשע ליברמן במשפט, לא ראוי שיחזור לכהן בתפקיד ציבורי, "לא משנה אם יש או אין קלון". עם זאת הבהיר: "זו עמדה עקרונית, לא פרסונלית"

"איש ציבור שמעד כאיש ציבור יפנה את מקומו, בלי קשר אם יש קלון או אין קלון" – כך אמר היום (שישי) יאיר שמיר, מס' 2 במפלגת ישראל ביתנו, ומס' 4 ברשימה המאוחדת הליכוד-ישראל ביתנו, בהתייחסו לסוגיית חזרתו של אביגדור ליברמן לתפקיד ציבורי, לאחר שיסתיים ההליך הפלילי נגדו, ובמידה שיורשע. בדברים שאמר בפאנל פוליטי שהתקיים במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, נשאל שמיר האם זו עמדתו גם כלפי ליברמן, ואמר: "זו עמדה עקרונית, לא פרסונלית. אני עוסק בעמדה עקרונית, מבחינת אמות מידה שלי".

יאיר שמיר נפגש עם פעילי ישראל ביתנו, אוקטובר 2012. טלי מאייר
"עמדה עקרונית, לא פרסונלית". שמיר/טלי מאייר

אין זו הפעם הראשונה השבוע ששמיר, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר והרכש הטרי של ליברמן, מותח ביקורת פנימית. נראה כי שמיר גם לא היה שבע רצון מאיחוד הכוחות עם הליכוד, ובתשובה לשאלה מדוע שתי המפלגות התאחדו לרשימה משותפת, אמר ביום שני האחרון: "אין לי תשובה יותר מדי טובה ביחס לתוצאות שאנו רואים כיום. הפסדנו מנדטים. אני לא הייתי שותף למהלך הזה".

התנגד גם לאיחוד עם הליכוד

במסגרת יום "בוחרים דמוקרטיה" שנערך בבית הספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה, הצהיר שמיר: "אם נקבל מעט קולות, נקים את הקואליציה עם מגוון רחב של מפלגות - ונצטרך להתפשר. אנחנו רוצים לחזק את התפקיד של ראש ממשלה, להעלות את אחוז החסימה ולהקטין את הצבעות אי האמון".

לפני כשבוע התייחס שמיר שוב למשפט ליברמן, כשבאירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין הזכיר את התיק שנסגר נגד יו"ר מפלגתו ונדרש גם לאישום במרמה ובהפרת אמונים ב"פרשת השגריר". לדבריו, "רבים שפרשו ממערכת המשפט והפרקליטות מבקרים גם הם את התנהלותה של הפרקליטות. שנים רבות חיפשו את אביגדור ליברמן, ולבסוף החקירה הסתיימה בקול ענות חלושה. אבל העיקר שבתקשורת כבר הרשיעו אותו. לאחר כתב האישום השולי שהוגש נגדו, הסיר ליברמן את חסינותו לאלתר וביקש להוכיח את חפותו בבית המשפט".

לדעת שמיר, "התנהלות הפרקליטות בפרשת השגריר היא בעייתית בלשון המעטה, ואם כך נוהגים בשר בכיר בישראל, מה יכול לצפות האזרח מן השורה". בהתייחסו לעדות דני אילון נגד ליברמן אמר שמיר שיש גרסאות של עדים בפרשה התומכות בעדותו של שר החוץ לשעבר ולא בעדותו של אילון, שלו יש "חשבון אחר עם ליברמן"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully