וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים לספר של אמסלם: הועלה באש, הושווה לישו

4.1.2013 / 10:07

יו"ר עם שלם השיק השבוע ספר חדש המציג את עמדותיו כלפי הנהגת הציבור החרדי, שכצפוי עורר סערה. בבני ברק הורה ראש ישיבה להעלותו באש, במודיעין נכתב כי הוא "צועק ככרוכיה"

השבוע השיק חבר הכנסת חיים אמסלם את ספרו החדש "בשם התבונה", שהופץ בישיבות ברחבי הארץ. הספר, בו פורש מנהיג "עם שלם" את עמדותיו כלפי הציבור החרדי, תנועת ש"ס והרב עובדיה יוסף, החל לעורר גלים בציבור החרדי וגרר גם תגובות אלימות. בין היתר, הספר הועלה באש והוביל להפצת קונטרס נגד אמסלם המשווה אותו לישו.

ינון מגל מראיין את הרב חיים אמסלם ממפלגת עם שלם, ינואר 2013. ניב אהרונסון
"יש הרבה מן המשותף לכתבים של ישו ושל הרב כהנא". ח"כ אמסלם/ניב אהרונסון

אתר החדשות החרדי JDN פרסם כי בישיבת "בית מתתיהו" בבני ברק הועלה ספרו של אמסלם באש על פי הוראת ראש הישיבה במקום. לדברי אחד התלמידים, רבנים ואנשי חינוך רבים הביעו זעזוע לנוכח הפצת עמדותיו "הפסולות" של חבר הכנסת ברחבי עולם התורה וטענו כי "בחורים רבים נחשפים להשקפות הכפרניות של אמסלם". גם פעולת הנגד לטקסט לא איחרה לבוא, ואברך בשם שמואל אורבך משכונת ברכפלד במודיעין עילית פרסם קונטרס בו הוא תוקף את אמסלם ודעותיו. הקונטרס פורסם לעת עתה רק במודיעין עלית.

"כשנגיע לשמיים לא ישאלו אותנו אם שירתנו בצבא"

כבר בפתח הדברים כותב אורבך דברים חריפים שאינם משתמעים לשני פנים. "הדבר הראשון שמזדקר לעין בספר ומחברו, הוא היותם אופייניים כל כך לתסמונת לא כל כך מוכרת, התסמונת של 'ת"ח שסרח'. מי שישווה לנגד עיניו את חיים אמסלם וספרו, ימצא בהם הרבה מן המשותף לכתבים של ישו ושל הרב כהנא. שלושתם היו בתחילת דרכם תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה, בגיל צעיר מאוד קנו לעצמם שם בשל הדעות המקוריות שלהם. התפרסמו, והסתחררו מן הפרסום. הפסיקו ללמוד, ועשו עבודה זרה מעצמם. שלושתם היו מעיקרא בשר מבשרה של היהדות החרדית, אך לאחר מכן, כשניתקו עצמם ממנה, הם לא בחרו בדרך ההגיונית להצטרף לחוגים שדעותיהם דמו להם אלא בשיגעון גדלותם בחרו להעמיד את עצמם כמנהיגים אלטרנטיביים ליהדות שממנה באו, לטעון שהם ה'חרדים האמיתיים', שהם יודעים יותר טוב מכולם".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בין השאר התייחס מחבר הקונטרס לדעותיו של אמסלם בנוגע ללימודי הליב"ה, הגיוס לצה"ל והיציאה לשוק העבודה. לדבריו, "המטרה שלנו הוא (הטעויות במקור, ש.ב) להגיע לעולם הבא, (דבר שנדמה שלא מוזכר בספר אפילו פעם אחת). כשאנחנו נגיע לשמיים, לא ישאלו אותנו אם שירתנו בצבא, אם עבדנו לפרנסתנו או אם למדנו את הליב"ה. ישאלו אותנו אם 'עסקת בתורה'. במובן רחב יותר המטרה הוא גם לתקן עולם במלכות שדי. להוריד את הקב"ה לעולם, ולהקדיש את חיינו לעבודת ה'. 'והגית בו יומם ולילה' אינו מליצה. הבעיה בטיעונים שלך זה שאתה הופך את היוצרות, 'לא מספיק' אברכים לומדים באקדמיות, ואנחנו זקוקים לפרופ' שכטמן עם זקן', למה? כי הצבת את העולם הזה כמטרה במקום כאמצעי. כל הדברים שכל כך חשובים לך, הצבא, המדינה, הפרנסה, הכסף. כולם אינם יפים אלא כאמצעי. באמת כל הכבוד לצה"ל שעוזרת להגן עלינו, אך אם לא ייגרם על ידי זה ריבוי לימוד תורה והמלכת הקב"ה בעולם, כל זה אינו שווה כקליפת השום, ואולי הוא אפילו מזיק".

הכותב משבח בדבריו את לימודי החינוך החרדי וממעט בחשיבות לימודי הליב"ה בבתי הספר הממלכתיים. בהמשך הוא כותב כי "המחבר הוא לא נאה דורש ונאה מקיים. הוא מטיף להליכה לצבא, כשברור שהוא מעולם לא החזיק רובה בידיים שלו. הוא צועק ככרוכיה שצריך ללכת ולהתפרנס, בעוד הוא עצמו לא הרוויח פרוטה מיגיע כפיו ביושר במשך כל החיים שלו. הוא אינו אדם הגון, הוא נשאר כחבר כנסת מטעם מפלגה שהוא התנער ממנה. הוא חייב הכרת הטוב עמוקה לתנועת ש"ס שהרימה אותה מאשפתות, בלעדיה הוא עדיין היה רב זניח אי שם בדרום".

בתגובה לשריפת הספר והקונטרס שפורסם נמסר, ממטהו של חבר הכנסת אמסלם כי "הספר 'בשם התבונה' אותו כתב הרב חיים אמסלם הפך לאחרונה למצרך המבוקש ביותר בישיבות החרדיות, ואין זה מפתיע שאנשים שעוסקים כל העת בטרור מחשבתי ובשטיפת מוח של אברכים, מוציאים מסמך בזוי, שפל, מלא שקרים (כרגיל יש לומר) שכל כולו לשון הרע. הספר תולש אחת ולתמיד את מסכת השקרים מעל לפניהם של אנשי ש"ס ומנהיגיה ומציג את האמת הכואבת מול פניהם. על כל ספר שנטען כאילו הושלך, קיימים עשרות ספרים הפזורים בישיבות ובבתיהם של אברכים אשר קוראים אותו בשקיקה, שכן הם צמאים לשינוי ומייחלים לו וכעת הם רואים מעט תקווה. הרב אמסלם הוסמך לרבנות בגיל 20 ושימש כרב שנים ארוכות וכן כיהן כרב הראשי של קהילת ז'נבה. הוא הרב היחיד בין חברי הכנסת של ש"ס בקדנציה הקודמת וכתב למעלה מ-20 ספרי הלכה. שני בניו הבכורים שירתו בצבא ובנו השלישי משרת כיום ביחידת עילית. לא מפתיע אותנו שהעסקונה החרדית נכנסת ללחץ, ברור לכולם שאמסלם חזק שווה לש"ס חלשה, והם חוששים למעמדם ולכיסם. שום קללה או השמצה לא תעצור את הרב, ב-22 לינואר יחל השינוי האמיתי בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully