וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ליאור סרב להצהיר על תמיכה בבנט: תומך בבן ארי

יהושע בריינר

3.1.2013 / 20:17

הרב דב ליאור, מרבני האיחוד הלאומי, לא הסכים לחתום על מודעת רבנים התומכת ביו"ר, למרות שבנט עומד בראש הרשימה המשולבת. מקורביו: "הוא רוצה גם בהצלחתה של עוצמה לישראל"

סערה בימין: הרב דב ליאור, מרבני מפלגת האיחוד הלאומי, המתמודדת ברשימה משולבת עם הבית היהודי, סירב לחתום על מודעת תמיכה של רבנים הקוראת להצביע ליו"ר הרשימה נפתלי בנט. לוואלה! חדשות נודע כי אמש (רביעי) פנה המדורג במקום השני ברשימה, ח"כ אורי אריאל, לרב ליאור על מנת שזה יחתום על מכתב תמיכה בשיתוף רבנים אחרים, שתוכנן להתפרסם בעיתונות המגזרית של הציונות הדתית וקורא להצביע עבור בנט.

אלא שליאור עצמו סירב לחתום, והסביר כי בשל תפקידו כרב המועצה בקרית ארבע הנהלים אוסרים עליו להיות חתום על מכתבים בעלי אופי פוליטי. עם זאת, גורמים בקרית ארבע המעורים היטב בסביבת הרב אומרים כי הסיבה האמיתית לסירוב נובעת מכך שהרב ליאור מעניק את תמיכתו גם למפלגת "עוצמה לישראל" ומועמדיה מיכאל בן ארי ואריה אלדד, ולא לאיחוד הלאומי בלבד.

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

הרב דב ליאור חוזר מחקירה משטרתית בעקבות תמיכתו בספר תורת המלך, המון רב מקבל את פניו בכניסה לירושלים, יוני 2011. עומר מירון
"היה לו נוח לתרץ את הסירוב בתפקיד הציבורי שהוא מחזיק". הרב ליאור/עומר מירון

על אף בקשתו שלא להיות חתום על מודעת התמיכה, שמו של הרב ליאור צורף לבסוף למודעה שהתפרסמה בעיתון "בשבע" המזוהה עם הימין - צעד שעורר את חמתם של מקורבי הרב ליאור עצמו. "הופתענו מאוד לראות את שמו של הרב על אף שביקש שלא יהיה חתום", אומר גורם בקרית ארבע, "וודאי שלרב היה מאוד נוח התירוץ שאינו יכול לחתום בשל תפקידו הציבורי אך בפועל הרב מעריך ורוצה בהצלחתם של ברוך מרזל, בן ארי ואלדד לא פחות משהוא רוצה לראות בהצלחת מועמדי האיחוד הלאומי. הרב ליאור גם לחץ שבן ארי ואלדד יהיו ברשימה המשותפת בבית היהודי אבל זה לא יצא לפועל. הרב תומך בשתי המפלגות בשקט".

ליאור עצמו נחשב לאחד הרבנים המובילים בציונות הדתית ולאחד הניציים שבהם, בעיקר לאחר שתמך בסירוב פקודה בעת פינוי יישובים. סירובו להביע תמיכה פומבית בבנט מהווה מכה קשה למנהיג הבית היהודי, בייחוד משום שנראה כי ליאור עצמו תומך דווקא במפלגה אחרת, עוצמה לישראל, שהוא נחשב לרבם של חלק מעומדיה.

ממטה הבחירות של הבית היהודי נמסר בתגובה: "הרב דב ליאור אכן הבהיר שאינו מעוניין להופיע על מודעת התמיכה בבית היהודי ושמו הוסר בהמשך ההדפסה. אנו מקווים כי הדבר לא יפריע לקמפיין הליכוד נגד הבית היהודי בו משולב כבוד הרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully