וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהלם בבנט: הליכוד תוקף את נציגי הבית היהודי

פנחס וולף ויהושע בריינר

2.1.2013 / 22:58

בליכוד ביתנו החליטו למקד את המאבק במתמודדים ברשימת הבית היהודי לכנסת במקום ביו"ר המפלגה הפופולרי. במודעה חדשה מוצגים מספרי 4 ו-9 ברשימה, ונטען שהם ומפלגתם נגד נשים

אחרי המתקפה נגד נפתלי בנט, בליכוד ביתנו עוברים למתקפה נגד מתמודדי הבית היהודי לכנסת. קמפיין אינטרנטי חדש מטעם מפלגת השלטון נועד, לדבריה, "לחשוף את הדעות" של חברי הרשימה. בליכוד ביתנו מסבירים כי "רבים ממי ששוקלים להצביע לבית היהודי אינם מודעים לחיבור של מפלגתם למפלגת תקומה ולאנשים שעומדים בראשה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבית היהודי - לא מה שחשבת". המודעה החדשה של הליכוד ביתנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעה הראשונה שמופצת מטעם הליכוד ביתנו נושאת את הכותרת: "הבית היהודי נגד הנשים", ומופיעות בה תמונות של מספרי ארבע ותשע ברשימת הבית היהודי וכן של הרב דב ליאור, המזוהה עם המפלגה. ליד תמונה של הרב אלי בן-דהן, מספר ארבע ברשימה, נכתב שהוא "קורא לבטל את הוועדה למעמד האישה בכנסת". סמוך לתמונה של מוטי יוגב, שהוצב במקום התשיעי, נכתב שהוא "הוביל את ההפרדה של בנות מבנים בבני עקיבא". ליד הרב דב ליאור, המוגדר במודעה כמנהיג הרוחני של "תקומה", מופיע ציטוט שלו, לכאורה, כאומר ש"אין ראוי שאישה תופיע בבתי משפט".

ממטה ההסברה של מפלגת השלטון נמסר גם, כי הלילה יעלה ברחבי הארץ קמפיין השלטים של הליכוד "ראש ממשלה חזק - ישראל חזקה". במטה טוענים, כי "הטעות הגדולה של הבחירות היא להצביע למפלגות קטנות, סקטוריאליות משום שכך מחלישים את מדינת ישראל. מי שרוצה לחזק את ישראל – יחזק את ראש הממשלה. מי שרוצה לחזק את ראש הממשלה – יצביע למפלגה של ראש הממשלה. ראש ממשלה עם סיעה גדולה לא צריך להיכנע לדרישות סקטוריאליות ובכך מחזק את המדינה".

שר החינוך גדעון סער באוניברסיטה באריאל, ינואר 2013. בן קלמר
"לגיטימי להציב את הבדלי העמדות בין הרשימות". סער/בן קלמר

גדעון סער, שר החינוך ויו"ר מטה הבחירות של הליכוד ביתנו, אמר הערב במפגש "סטודנטים מדברים בחירות" באוניברסיטת בר-אילן, כי "הבחירה בבחירות הקרובות היא בין רשימת "הליכוד - ישראל ביתנו", שיצרה גוש גדול, שמבטא מגוון זרמים בחברה הישראלית, לבין רשימות סקטוריאליות". לדבריו, "לגיטימי להציב את הבדלי העמדות בין הרשימות, לדבר על זה ולא לטאטא את זה מתחת לשטיח".

סער גם התייחס בדבריו לנושא אחד שמבטא, לטענתו, הבדלי גישות בין הרשימות - קידום מעמד האישה. לדבריו, "מי שיצביע יצטרך להחליט אם הוא רוצה להצביע לרשימת הליכוד ביתנו, שיש בה חמישה יושבי ראש בהווה ובעבר של הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, ושהנושא של שוויון בין נשים וגברים חשוב לה. אם זה לא חשוב לו, הוא יכול להצביע לרשימה שמספרארבע שלה, הרב בן-דהן, שהיה מנכ"ל בתי הדין הרבניים, קורא לביטול הוועדה לקידום מעמד האישה או שמספר תשע שלה, מוטי יוגב, הוביל כמזכ"ל בני עקיבא את ההפרדה המגדרית בסניפיה, או שהמנהיג הרוחני שלה מתנגד לייצוג על ידי עורכות דין בבתי המשפט. כשלא מדברים על הדברים האלה, אז אחרי הבחירות מתחילים לשאול שאלות".

הבית היהודי: "שהליכוד לא יטיף לאחרים"

מהבית היהודי נמסר בתגובה לקמפיין החדש של הליכוד ביתנו: "בזכות הלחץ של הליכוד, ארתור פינקלשטיין יכניס לכנסת גם את גילה פינקלשטיין, סגנית יו"ר הכנסת לשעבר ומספר 18 ברשימה שלנו. הרשימה של הבית היהודי היא הרשימה הטובה ביותר בבחירות אלה: הכי צעירה, הכי קרבית ותורמת למדינה והכי חברתית. אפשר למצוא שם את אבי ורצמן, סגן ראש עיריית באר שבע ואחראי על תיק הרווחה בעיר שפעל רבות שהקים מוסדות חינוך רבים בדרום - והוא נציג באר שבע היחיד בכנסת, את זבולון קלפא - נציג הקיבוצים היחיד בכנסת הבאה, את אורית סטרוק - אישה ערכית ונאמנה לארץ ישראל בלי להתנצל, את מוטי יוגב מפקד מגלן לשעבר ואלוף משנה במילואים, את יוני שטבון, רס"ן בסיירת אגוז ובעל צל"ש הרמטכ"ל, את שולי מועלם סגנית יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, את הרב אלי בן דהן - רס"ן במיל' שלחם באומץ למען העגונות ומסורבות הגט מול הממסד החרדי ופוטר בשל כך, ובנוסף לכך את המנוסים שבחבורה כמו אורי אריאל, אורי אורבך וניסן סלומיאנסקי".

"ועוד לא הזכרנו את איילת שקד ורבים אחרים. כולם מופיעים מדי יום בכל רחבי הארץ, נפגשים עם הציבור ובזכותם הבית היהודי מתחבר לציבור. טוב יעשה הליכוד אם יברר את עמדותיו עם עצמו בטרם יטיף לאחרים. קצת קור רוח לא תזיק גם ברגעים קשים".

לקריאה נוספת:
חייל הפוטושופ הדתי עלה לנפתלי בנט ביוקר
קמפיין נגד בנט מאחורי גדר תיל: "הגטו היהודי"
הליכוד: יוזם "קמפיין הטלאי הצהוב" יודח מהמפלגה
מספר 4 של בנט: 'נישואים חד-מיניים - מתכון לחיסול העם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully