וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: "להחיל ריבונות ישראלית בגדה"

1.1.2013 / 23:35

בכנס בירושלים שיזמה תנועת "נשים למען עתיד ישראל" טען שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין כי החלת הריבונות תפחית מהלחץ הבינלאומי לנסיגה ישראלית לקווי 67' בגדה

אנשי ליכוד רבים ובכירים במפלגה השתתפו הערב (שלישי) בכנס להחלת ריבונות ישראלית על שטחי יהודה ושומרון שארגנה עמותת "נשים למען עתיד ישראל" ("נשים בירוק") בירושלים. שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר כי "ישנה אפשרות להמשך הסטטוס-קוו שבו יש הבנה לאלימות הפלסטינית וכן הסכמה להמשך הגברת הלחץ הבינלאומי לנסיגה לקוי 1967. הדבר הזה יכול להיפסק רק במקרה של החלת הריבונות". לדברי השר, מדובר גם במסר חשוב לקהילה הבינלאומית - הדיבורים על השטח הזה נגמרו. כך אנו אומרים בעצם שיש לנו זכות על השטח, ועכשיו, מהמקום הזה, אפשר לדבר".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר כי "המשך קיום הסכם אוסלו כעת הוא חד צדדי, משום שהפלסטינים התחייבו שלא לנקוט צעדים חד-צדדיים והמהלך הפלסטיני באו"ם הוא הפרה בוטה של ההסכמים בינינו. היוזמה מחסלת כל יסוד להמשך קיום ההסכמים". אלקין הוסיף כי הוא "חושב שהציבור בישראל התפכח מאשליות. כל התחזיות השחורות על הסכמי אוסלו וההתנתקות התגשמו ואף יותר מכך - הציבור הישראלי ברובו המוחלט מבין זאת. עידן הנסיגות הסתיים".

פייגלין לא יכול להתאפק

בדומה לביקורת מהליכוד בנוגע להסכמי אוסלו, גם בצד השני של המפה הפוליטית טענו בשבוע שעבר כי ההסכמים אינם רלוונטיים עוד, אך הציעו פתרון שונה בנושא. מפלגת מרצ, שהציגה את הפרק המדיני במצעה לבחירות לכנסת ה-19 וכן תכנית ל"יציאה מהקיפאון המדיני", טענה כי על ישראל להכיר באופן מיידי במדינה הפלסטינית ולנהל משא ומתן להסדר על פי מתווה שיחליף את הסכמי אוסלו.

יו"ר מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין המתמודד ברשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-19, התייחס במהלך הכנס לביקור שערך הבוקר בהר הבית, שבגינו עוכב לחקירה. "הבוקר עליתי להר הבית ובשלב מסוים לא יכולתי להתאפק. איך אפשר שלא להשתחוות מול מלך מלכי המלכים?", אמר פייגלין, שבכוונת המשטרה להעמידו לדין בגין הכשלת שוטר במילוי תפקידו, התנהגות פסולה במקום ציבורי והפרת הוראה חוקית. "לכו להר הבית ותראו מה זה החלת הריבונות כששוטרי ישראל חוששים ממה שיגיד נציג הוואקף", הסביר פייגלין. הר הבית נשלט על ידי הוואקף המוסלמי, ועל פי הנהלים אסור למי שאינו מוסלמי להתפלל במקום.

יו"ר התנועה, ציפי לבני , התייחסה לכוונת בכירי הליכוד להחיל ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון ואמרה כי "המסכות הוסרו - הליכוד ביתנו הוא ימין קיצוני שיוביל לחורבן הציונות ולהקמת מדינה דו לאומית. הערב הוכח כי ההתנצחות בין נתניהו לבנט היא לא יותר מאשר הצגת בחירות - צמד השותפים הטבעיים האלו וחבורת הקיצוניים שאיתם יהפכו את ישראל למדינה מוחרמת, מבודדת, מנודה ובסופו של דבר גם לא יהודית". לדבריה, "מול החזית הזו נדרשת חזית שתייצג את התפיסה המדינית-ציונית של שתי מדינות לאום, ששומרת על המדינה היהודית. צו השעה מחייב את כל הגורמים השפויים במערכת להפסיק עם הגמגומים ולהתחייב להמליץ לנשיא המדינה על מועמד מטעם הגוש כאלטרנטיבה לנתניהו ולממשלת הקיצוניים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully