וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגה של כ-ו-ל-ם: כך יצא המערך לדרך

הכרזה היומית מהספרייה הלאומית: לקראת בחירות 1965 התאחדו מפא"י ואחדות העבודה - רק כדי לעצבן את בן גוריון ולאבד את רפ"י. ובכל זאת, בתעמולה הם ניסו לפנות לכל השכבות

בשנת 1965 קם "המערך לאחדות פועלי ארץ-ישראל", או בשמו המקוצר "המערך". היה זה איחוד בין מפא"י ובין מפלגת אחדות העבודה פועלי ציון. לוי אשכול הוביל את היוזמה להקמת המערך, על אפו ועל חמתו של המנהיג ההיסטורי דוד בן-גוריון. המאבק הביא לפרישת בן-גוריון ממפא"י ולמה שנראה כקרע בתנועת העבודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטרתו של אשכול בהקמת המערך הייתה לבצר את תנועת העבודה לקראת החלפת הדור השולט בה. אשכול, נציג "דור הביניים", היה איש של בריתות ופשרות, בעוד שבן-גוריון סחף אחריו את אנשי הדור הצעיר כגון שמעון פרס, משה דיין, אבא אבן ואחרים. בוועידה הדרמטית של מפא"י בפברואר 1965 הובס בן-גוריון על-ידי אשכול ופנה להקים את רפ"י יחד עם הצעירים.

לקראת הבחירות בנובמבר 1965, ביקש המערך להדגיש את העובדה שהוא פונה לכל השכבות ולא רק למי שמזוהה מסורתית עם מפלגות הפועלים. כך מציגה זאת המודעה שלפנינו: הדמויות החביבות כוללות חייל, איש צווארון לבן, אמן בוהמיין וגם בעל מלאכה. המערך מזהה עצמו כאן עם כל השכבות.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
"לאינתיפאדה יש רק תשובה אחת: טרנספר"
בחירות 1959: הימין נגד דיין ומפא"י ה"צבועים"
לא רק מהפך: חד"ש מציגה את העוני של 77'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully