וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין נגד בנט מאחורי גדר תיל: "הגטו היהודי"

יהושע בריינר

1.1.2013 / 11:30

במודעה נגד הבית היהודי מוצגים טלאי צהוב ותמונה של מנהיג המפלגה, ש"מחזיר הכיפות הסרוגות לגטו הסקטוריאלי של המפד"ל". היוזמים: תומכי ליכוד שמאסו בדרך בה מתנהל הקמפיין

מי שם את נפתלי בנט מאחורי גדרות תיל בגטו? קבוצת פייסבוק בשם "תומכי הליכוד - קמפיין השטח" הפיצה ביממה האחרונה מודעה ובה תמונתו של יו"ר מפלגת הבית היהודי מאחורי גדרות תיל, תחת הכיתוב "הגטו היהודי בראשות נפתלי בנט". במרכז המודעה גם מופיע טלאי צהוב. המודעה, המתפרסמת גם באתר "ליכודניק" המזוהה עם התנועה, עושה שימוש באלמנטים רבים מהשואה ותוקפת את מפלגתו של בנט, שממשיכה לנגוס בסקרים האחרונים במנדטים של מפלגת השלטון. עם זאת, ממטה ההסברה של הליכוד נמסר לוואלה! חדשות: "אנו מביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע "

המודעה קוראת לציבור הדתי-לאומי שלא להצביע לבית היהודי, אלא למפלגת השלטון. "60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל", נכתב במודעה, "60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור הישראלי ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו למפד"ל הישנה. ל'מפלגה של דתיים'. מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל. בליכוד יש יותר חברי כנסת דתיים ומסורתיים מאשר בבית היהודי!". יש לציין כי מלבד איילת שקד, כל המועמדים הריאליים ברשימת הבית היהודי הינם דתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה שהופצה ברשת האינטרנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבט בעמוד של קבוצת הפייסבוק מעלה כי מדובר באתר לא-רשמי של תומכי מפלגת השלטון, המגדירים עצמם "קבוצת תומכי ליכוד גדולה שנמאס לה לשבת מהצד ולמרוט שערות מהראש בתסכול על הדרך שבה מתנהל הקמפיין הרשמי". אלא שלא ברור אם דווקא השימוש באלמנטים מתקופת השואה יסייעו להשיב למפלגה את המנדטים שעברו לבית היהודי. "זה אלמנט פרובוקטיבי שמי שהריץ את הקמפיין בחר לשים אותו", אמר אריק זיו, עורך האתר "ליכודניק", "אני צריך לשפוט אותו? גטו זה אלמנט רק מהשואה? בן אדם רוצה לפרסם באנר באתר שלי, מבחינתי שיפרסם".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בדיקת וואלה! חדשות מגלה כי מי שעומד מאחורי המודעה הוא פעיל ליכוד מירושלים בשם משה איפרגן, שטוען כי מדובר בקמפיין לגיטימי. "כשאנחנו עוסקים בפרשת עמנואל ואמרנו 'גטו חרדי', כשהכוונה היא לבדלנות והסתגרות, גם שם התכוונו לשואה?", שואל איפרגן בשיחה עם וואלה! חדשות, "גטו זה מושג רחב שהשתמשו בו הרבה לפני השואה כמקומות שרק יהודים גרים בו ומבודל ממקומות אחרים. למודעה אין קשר לשואה. יש פה מימד פרובוקטיבי כאילו בנט מסתגר, אך הרעיון היה להביא את הוויכוח האם אנחנו כמו החרדים שמסתגרים או שאנחנו חלק מהעם, ומשתמשים במילה גטו כחלק מהמושג הזה. הקמפיין הוא רעיוני, אני לא מתעסק באיך להביא מנדטים. הליכוד מותקף מכל הכיוונים בתוך המחנה והוא לא מגיב. אנחנו ליכודניקים שאומרים חלאס, אנחנו לא סקטוריאליים. זו העמדה שלנו. הליכוד לא מגיב ולא שומר על כבודו כי הוא כל הזמן חושש. אנחנו לא יודעים להביא מנדטים כמו ארתור פינקלשטיין - שכפי שמסתבר לא יודע להביא - אנחנו אומרים את האמת".

חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד צפוי לפנות לועדת הבחירות המרכזית בדרישה להורות על הסרת המודעה שבה נראה בנט מאחורי גדר תיל. ממטה ההסברה של המפלגה נמסר: "אנו מגנים ומביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע המופיע באתר ליכודניק וקוראים לנפתלי בנט להגיש תלונה על הסתה במשטרה כדי שניתן יהיה לברר מי עומד מאחורי הפרסום. לתנועת הליכוד אין כל קשר לאתר ליכודניק, וכל המתפרסם שם הוא על אחריותם בלבד".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully