וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצ למפלגות השמאל-מרכז: "התחייבו לגוש חוסם ביבי"

30.12.2012 / 13:42

מועמדי מפלגת השמאל חתמו על מסמך התחייבות לא להצטרף לקואליציה בראשות ראש הממשלה המכהן וקראו ליחימוביץ', לבני ולפיד "לא למכור את קולות השמאל תמורת תיקים בממשלה"

מרצ למען גוש חוסם נתניהו: עשרת המועמדים הראשונים ברשימת מפלגת השמאל לכנסת ה-19 קראו היום (ראשון) לראשי מפלגות העבודה, "התנועה" וכן "יש עתיד" להקים גוש חוסם לקואליציית הימין בראשות בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים בתל-אביב גם חתמו מועמדי המפלגה על מסמך התחייבויות כלפי הציבור.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרצ לא תמכור את הציבור לימין". גלאון עם הנבחרת של מפלגת השמאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מרצ חותמת היום על חוזה התחייבות עם הציבור, שמרצ לא תמכור אותו לימין", אמרה ראש מפלגת השמאל, חברת הכנסת זהבה גלאון. "מרצ מתחייבת שמי שמצביע לה - הקול שלו יילחם בממשלת הסרבנות והגזענות של הליכוד ביתנו". גלאון הוסיפה: "אני קוראת לשלי יחימוביץ', לציפי לבני וליאיר לפיד: תתחייבו שלא תמכרו את קולות השמאל לנתניהו תמורת תיקים בממשלה. בואו אליי הביתה ונסכם על הקמת גוש חוסם ביבי - גוש חוסם גזענות, גוש חוסם עושק חברתי. גוש חוסם קיפאון מדיני, גוש בעד הדמוקרטיה, בעד משא ומתן מדיני, בעד צדק חברתי. בעד שלום".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ, מספר 3 ברשימת מרצ, הצהיר: "באנו הנה היום בדרישה למפלגות האלו שנמצאות בבועת המרכז ומתיימרות להציג אלטרנטיבה, ואנחנו אומרים להן: תתחייבו. קחו לדוגמה את סוגיית התחבורה הציבורית בשבת שהעלתה מרצ שלוש פעמים - רוב חברי העבודה וקדימה ברחו מההצבעה". הורוביץ הוסיף כי "שלושה שבועות לפני הבחירות אנחנו קוראים ללבני, שלי, יאיר ומופז להציג בפני הציבור התחייבות מפורשת: לא לשבת בקואליציה של ביבי-ליברמן-בנט. מי שרוצה להוות אלטרנטיבה - עליו להתחייב. בהיעדר התחייבות הקול הבטוח הוא קול מרצ. השאר יסחרו בקול הזה ובסוף יקחו אותו לימין הקיצוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך ההתחייבויות של מרצ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיסאווי פרייג', מספר 5 ברשימת מרצ לכנסת, נשא אף הוא דברים במסיבת העיתונאים ואמר: "אני ערבי, אני ישראלי ואני שמאלן. ממשלת ביבי-ליברמן הכריזה עליי מלחמה, ורק מרצ היא המפלגה שהגנה על הדמוקרטיה כשהממשלה הזאת המטירה גשם של חוקים אנטי-דמוקרטיים מלאים בשנאה לערבים. איתם אסור לשתף פעולה. בהם צריך להילחם".

במסמך ההתחייבות של מרצ, המוצג כאן, מועמדיה לכנסת מצהירים בין השאר: "אנחנו מתחייבים לא לשבת בממשלה בראשות בנימין נתניהו; לקדם הסדר מדיני, שלום ופתרון של שתי מדינות לשני עמים; לפעול לצדק חברתי שבבסיסו שינוי סדרי עדיפויות שיסיט תקציבים מהתנחלויות ומהישיבות לטובת מעמד הביניים והשכבות המוחלשות; להגן על הדמוקרטיה ולהיאבק בגזענות ובפשיזם שמאיימים על החברה הישראלית".


לקריאה נוספת:
הקמפיין החדש של מרצ: "הקול שלך בטוח נגד ביבי"
מפלגות השמאל-מרכז: "פירק את מערכת הבריאות"
כל הפרטים על מפלגת מרצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully