וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מהפך: חד"ש מציגה את העוני של 77'

הבחירות הידועות היו גם הפעם הראשונה שהתמודדה חד"ש - קומוניסטים ופנתרים שחורים שהראו את מה שהיה כבר גלוי: המצוקה, העוני והקיפוח העדתי. הכרזה היומית מהספרייה הלאומית

מפלגת חד"ש, "החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון", הוקמה לקראת הבחירות לכנסת התשיעית, בשנת 1977. המפלגה נוסדה על-ידי רק"ח, המפלגה הקומוניסטית הישראלית באותם ימים, בשיתוף עם "הפנתרים השחורים" וכן קבוצות שמאל סוציאליסטיות ופעילים שמאל עצמאיים. הצירוף בין המפלגה האדומה לבין פעילי שמאל בעלי אוריינטציה חברתית מובהקת, עיצב מסר חדש מבחינת הקומוניסטים.

הקליקו להגדלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת, יותר מאשר התייחסות לתורה הקומוניסטית ולעקרונות שהיו מקובלים בקרב מפלגות קומוניסטיות בעולם, עוצב מסר מקומי יותר. ובמקום לדבר על עולם אוטופי, עתידי, התמקדו המסרים של חד"ש במאבק החברתי הספציפי בישראל.

את מקומם של ניסוחים עקרוניים וסיסמאות כלליות תפסו כעת קולות של מחאה וזעקה כפי שעלו במאבק החברתי שהתנהל בשנות ה-70 בערים ובערי הפיתוח בישראל. בראש ובראשונה הופנתה תשומת הלב של הציבור לבעיה נמשכת וקשה, בעיית העוני. בנוסף לעוני, יצאה חד"ש נגד התמשכות המצוקה שהחלה לעבור גם לדור השני, בעיקר לילדיהם של מי שעלו ארצה מארצות המזרח. וכך, מצוקה חברתית, עוני וקיפוח עדתית נכרכו יחד עם תמונה שלא דרשה הסברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully