וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת האלמונים של בנט: חקלאי, אמריקאי ותושבי חברון

יהושע בריינר

28.12.2012 / 10:00

התחזקות הבית היהודי בסקרים לכיוון 15 מנדטים מקרבת דמויות שאינן מוכרות בציבור אל עבר הכנסת. האם הקיבוצניק היחיד במשכן יהיה יוצא גוש קטיף וכמה מתנחלים נמצאים ברשימה?

כשג'רמי גימפל, בחור אלמוני בסך הכל, בן 33, ראה את סקר וואלה! חדשות מהשבוע אשר ניבא למפלגת "הבית היהודי" 15 מנדטים - ספק אם היה מישהו שמח ממנו. גימפל, עולה חדש-ישן מארה"ב שממוקם במקום ה-14 ברשימת המפלגה לכנסת, היה בטוח שאת הכנסת הבאה יראה בוודאות בערוץ 99. "התקוות שלי לא היו גבוהות אבל פתאום יש סיכוי שאולי סוף סוף יהיה נציג אנגלו-סקסי בכנסת. אל תמעיט בערכו של נפתלי בנט", הוא אומר במבטא אמריקאי כבד אבל מלא התלהבות ציונית, בדרכו לפאנל בתיכון בעין כרם.

עד היום עסק גימפל בתחום ההסברה כששידר בלווין תוכנית המיועדת ליהודי ארה"ב. מדובר בתוכנית טוק-שואו שרובנו כנראה מעולם לא שמעו עליה, אבל הוא עצמו מוכר לציבור האמריקאי בארץ. "זו תוכנית כמו אופרה ווינפרי רק עם רוח יהודית", הוא אומר, "יש בכנסת דרוזים, עולים מברית המועצות, אתיופים אבל דובר אנגלית טבעי אחד שיפעל בתחום ההסברה, אין. אולי עכשיו יהיה".

מה מיקומה המפתיע של הבית היהודי בסקר הפייסבוק של וואלה! חדשות? הצביעו גם אתם והשפיעו

ג'רמי גימפל מהבית היהודי , דצמבר 2012. בן קלמר
"יש דרוזים, עולים מברית המועצות ואתיופים - הגיע הזמן לנציג אנגלו-סקסי". גימפל/בן קלמר

העלייה המטאורית של מפלגת הבית יהודי בסקרים האחרונים מעידה כי גימפל איננו לבד באלמוניותו. אמנם בנט מביא איתו ברשימה גם אישים מוכרים יותר כמו אורי אורבך, ניסן סלומיאנסקי או איילת שקד, אבל מרבית הרשימה שלו מורכבת מחיילים אלמונים בראשות הקצין מסיירת מגלן. כך למשל, רק באחרונה ביכו הקיבוצניקים את העובדה כי בכנסת הבאה לא יהיה להם אף נציג אך מסתבר שברשימתו של בנט מסתתר הנציג היחידי של המשק השיתופי - זבולון כלפה מקיבוץ שומריה שבנגב. "קיבוץ עצמונה-שומריה", הוא מדגיש, ולא במקרה. כלפה התגורר בהתנחלות עצמונה ופונה ממנה עם יישום תוכנית ההתנתקות. "תוכנית הגירוש", הוא מתקן. למרות הקור, לראיון הוא מגיע עם סנדלים. "תהיה לי בעיה בכנסת הקרובה כי הבנתי שיש בעיה להסתובב כך במליאה", הוא אומר.

בשנים האחרונות התגורר בקראווילה מול הרפת הקיבוצית ורק השבוע עבר לבית הקבע שלו. בניגוד לגימפל, מקומו של כלפה בכנסת הבאה מובטח כמספר 7 ברשימה, נציג האיחוד הלאומי. "אנשים לא מכירים אותי?" מתפלא כלפה, 50, איש חינוך ומנהל חברת בנייה בעברו, שהיה פעיל מאוד במאבק נגד ההתנתקות. "יודע מה, טוב לי להיות אלמוני", אומר האיש שמכונה על ידי פעילים במפלגה כבולדוזר עם כיפה. "כולם מבינים שהגירוש היה טעות ואנחנו משלמים על זה מחיר יקר ועוד יהיה עמוד ענן 3 ו-4. האם נחזור לגוש קטיף? היו דברים שנראו הזויים בעבר ונהיו לעובדה. כמו הרצל שחזה את המדינה. אבל כרגע זה נראה לא ריאלי. בינתיים בוא נתעסק במציאות הקיימת, בוא נחבר בין החילונים לדתיים. כל מה שקשור להתיישבות, לאו דווקא ביהודה ושומרון, הוא משהו שארצה לקדם".

לא קורא עיתונים - עסוק בעשייה

כמפונה מגוש קטיף, הוא דוחה בתוקף את סוגיית סירוב הפקודה עליה התבטא יו"ר מפלגתו. "בשבילנו הנאמנות למדינה זה ערך עליון. אנחנו נשכבים על הגדר למענה והציבור שלנו לא צריך להביא קבלות. סירוב פקודה זה לא רק שאלה היפותטית אלא לא ריאלית בעליל. אבל עם כל הכבוד, שאף אחד לא יטיף לנו מוסר. אנחנו רכשנו את מקומנו בדם רב עם המון דמעות אז עם כל הכבוד, זו שאלה קנטרנית". הוא טוען בתוקף שעד היום לא ראה את הראיון של בנט אצל ניסים משעל, לא מחוסר זמן, פשוט כי אין לו טלוויזיה בבית או אפילו אינטרנט. הוא גם מעולם לא שמע על התוכנית "דה וויס" ("פעם ראשונה שאני שומע את המושג הזה") או על "ארץ נהדרת" ("מה זה? לא מכיר ולא ראיתי מעולם"). "אני גם כמעט ולא קורא עיתונים. אני עסוק בעשייה", הוא אומר, כמעט כמו פוליטיקאי משופשף וותיק.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זבולון כלפא, האיחוד הלאומי, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"לתת לנישואים חד מיניים אישור של המדינה? לחלוטין לא". כלפה/דייב בוימוביץ'

אתה בטוח שהקיבוצניקים יירצו לראות דווקא בך כנציגם בכנסת?
"ימים יגידו, אבל אני מאמין שאהיה מייצג עבורם כי קיבוצניק זה דרך חיים שאני מאמין בערכיה כמו החיבור לאדמה, השיתופיות והערבות ההדדית. אני עובד גם בקיבוץ דביר הסמוך ואני חושב שגם בקיבוץ להב השכן ישמחו לראות אותי בכנסת".

בקיבוץ להב מגדלים חזירים. זה לא מפריע לך?
"לא. באופן אישי כל אחד בוחר את דרך חייו. אמנם במישור הלאומי אני לא חושב שזה טוב אבל מפה ועד להכתיב להם על שינויים - קטונתי, מי אני? למדנו לחיות עם גידול החזירים ולפעול עם אנשי להב תוך שיתוף פעולה. 'חיה ותן לחיות' זה דרך חיים עבורי ואני לא הולך להיכנס לאף אחד אל תוך החיים. נישואים חד מיניים? כל עוד זה במגרש הפרטי שלך אני לא אטיף לאף אחד מוסר. טוב להם? לא אתערב. אבל לתת לזה אישור של המדינה - לחלוטין לא".

יותר ממחצית הרשימה מעבר לקו הירוק

חיילי הפלוגה האלמונית של בנט מורכבים גם מחברים אחרים ב"איחוד הלאומי" שאולי היום סרים למרותו של ראש המפלגה, אבל ספק אם הם רואים איתו עין בעין בכל התחומים. אורית סטרוק (מספר 10 ברשימה) והלל הורוביץ (מספר 13), למשל, מגיעים מהיישוב היהודי בחברון שתושביו נחשבים ל"ימין עמוק". השניים נחשבים לסמן הניצי במפלגה, בעיקר סטרוק שפעלה בשנים האחרונות נגד פינוי מאחזים בצד המשפטי.

למעשה, אין עוד רשימה בכנסת שבה מופיעים כל כך הרבה מתנחלים. מלבד סטרוק והורוביץ, ההתנחלות נווה דניאל שבגוש עציון שולחת שני נציגים נוספים: את גימפל הצעיר ואת שולי מועלם, לשעבר ראשת ארגון אלמנות צה"ל, המשובצת במקום ה-12. מספר 2 ברשימה, ח"כ אורי אריאל, גר בכפר אדומים, מספר 3 סלומיאנסקי מתגורר באלקנה, מספר 9 ברשימה מוטי יוגב, סגן ראש המועצה האזורית בנימין, מתגורר בהתנחלות דולב וסוגר את הרשימה במקום ה-15 הוא נחי אייל המתגורר ביישוב פסגות הסמוכה לרמאללה. בשורה התחתונה - ראש המפלגה אמנם מרעננה אבל יותר ממחצית חברי מפלגתו מתגוררים מעבר לקו הירוק.

מכירים את חזון המפלגה? בקרו בעמוד הבית היהודי במפת המפלגות

אורית סטרוק  מהיישוב היהודי בחברון במשפטו של בנה, צבי המואשם בהכאת ערבי, מרץ 2011. מגד גוזני
פעילה נגד פינוי מאחזים, האם תשמע למרותו של בנט? סטרוק/מגד גוזני

גם העיר באר שבע שולחת למפלגה שני נציגים מרכזיים. הראשון הוא הרב אלי בן דהן, לשעבר מנהל בתי הדין הרבניים שהודח בעקבות לחץ של הממסד החרדי שראו בו גורם מתון יחסית. בש"ס חוששים מבן דהן, ורואים בו כאחד מנציגי האיחוד הלאומי שעלול לקחת מהם קולות, בין היתר בשל היותו יוצא עדות המזרח, מצרך שהיה חסר בתחילה בפריימריז של הבית היהודי. הבאר שבעי השני הוא אבי וורצמן, סגן ראש העיר והממונה על תיק הרווחה. בהקשר זה, באתר הבחירות של המפלגה פרסמו עד כה רק את 15 המועמדים הראשונים ברשימה, אך בקצב הזה נראה כי גם האיש שנבחר במקום ה-16, רב אלמוני בשם רחמים נסימי, עשוי להצטרך לתפור חליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully