וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נחקר באזהרה בנוגע לפרשת השגריר

שר החוץ לשעבר הגיע למשרדי יחידת להב 433 שבלוד היישר מכנס השקת הקמפיין של הליכוד ביתנו. הוא נחקר במשך ארבעים דקות בעקבות עדויות חדשות שנאספו נגדו

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, נחקר אמש (שלישי) באזהרה במשרדי יחידת להב 433 שבלוד במסגרת פרשת השגריר זאב בן אריה, בגינה הוא צפוי לעמוד לדין בשל עבירות של מרמה והפרת אמונים. החקירה, שנמשכה ארבעים דקות בלבד, עתידה לקבוע אם יוגש נגד ליברמן כתב אישום חמור מזה שתוכנן בתחילה.

ההחלטה לזמן את ליברמן לחקירה ביחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן התקבלה בעקבות השלמות חקירה בתיק, שהתנהלו בימים האחרונים. במסגרת עדויות שנגבו מחברי ועדת המינויים במשרד החוץ עלה החשד כי ליברמן לא רק שלא יידע את חברי הוועדה על מעשיו של בן אריה, שהורשע במסירת מסמכים אודות חקירה נגד יו"ר ישראל ביתנו - אלא אף פעל לקידום מינויו כשגריר ישראל בלטביה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליברמן בכנס פתיחת הקמפיין של הליכוד ביתנו, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר התפרסמה הודעה מטעמו של ליברמן, בעקבות הדיווחים לפיהם עדות המפתח שעלולה להפליל אותו ניתנה על ידי סגן שר החוץ דני אילון, חבר באותה ועדת מינויים ואיש ישראל ביתנו. בהודעה נאמר, כי "ביממה האחרונה הוצפו כלי התקשורת בהדלפות ושמועות שונות ומשונות שבינן לבין המציאות אין שום קשר. ברצוני להדגיש שכל 'השמועות והציטוטים', כביכול, מטעמי או מטעם 'מקורבים' בדבר טענות שאטען כביכול במשטרה או השמצות על אנשים אחרים, לא היו ולא נבראו. כל מטרתן היא מניפולציה, לא מתוחכמת במיוחד, לשבש את ההליכים ולזרות חול בעיני הציבור. כל מה שיש לי לומר, אגיד בהשלמת החקירה במשטרה ובבית המשפט".

במסגרת ראיון שהעניק לאתר האינטרנט של סוכנות הידיעות הרוסית "קורסור", אמר שר החוץ לשעבר כי עד לסוף ההליכים המשפטיים הוא "מתכנן לכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת". הוא גם הביע ביטחון בכך שיצליח להוכיח את חפותו במשפט. בלשכת ליברמן אישרו לוואלה! חדשות את הדברים שנאמרו בראיון ומסרו: "חבר הכנסת אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו כשר החוץ וסגן ראש הממשלה על מנת לאפשר לסיים בהקדם את ההליכים המשפטיים ולשוב להנהגת המדינה בהקדם, והוא לא עוסק כרגע בחלוקת תפקידים בקדנציה הבאה".

"אני מבטיח שנחזור לפה בפעם השלישית לאחר הניצחון"

בתוך כך, השתתף אמש ליברמן בכנס השקת הקמפיין של הליכוד-ביתנו בבנייני האומה בירושלים. דבריו התרכזו בסוגיות הפוליטיות, תוך רמיזה על כוונותיו העתידיות. "הפעם האחרונה שעמדנו ביחד על הבמה הזאת הייתה לאחר הניצחון הדרמטי של הליכוד ב-96' כנגד כל הסיכויים. לכן, אני מבטיח שנחזור לפה בפעם השלישית לאחר הניצחון הגדול ב-22 בינואר 2013". לדבריו, "מדינת ישראל בעת הזו זקוקה לכוח מרכזי אחד חזק שיבטיח אותה כמדינה יהודית בטוחה ומשגשגת". הוא הוסיף כי "בפעם הראשונה מאז 77' המחנה הלאומי לא רק נבחר לשלטון, אלא באמת שלט בלי לפחד".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully