וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצע המדיני של מרצ: ביטול הסכמי אוסלו

25.12.2012 / 14:00

לפי המצע שהציגה מפלגת השמאל, ישראל תכיר מיידית במדינה פלסטינית ותאמץ מתווה חדש על בסיס יוזמת השלום הערבית, כתחליף להסכמי אוסלו. גלאון: מצע העבודה חלול

צילום: מעל דוד, עריכה: יאיר דניאל

כן לפתרון שתי המדינות, לא להמשך הבנייה בהתנחלויות: מפלגת מרצ הציגה היום (שלישי) את הפרק המדיני במצעה לבחירות לכנסת ה-19 וכן תכנית ל"יציאה מהקיפאון המדיני". לפי המצע והתכנית, ישראל תכיר באופן מיידי במדינה פלסטינית ותנהל משא ומתן להסדר על פי מתווה שיחליף את הסכמי אוסלו, אולם "בלא קשר לקצב התקדמות המשא ומתן, ישראל תפסיק כל פעילות של בנייה והתיישבות בהתנחלויות". ראשת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמרה במסיבת עיתונאים בתל-אביב כי התכנית הועברה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהזמין אותה אליו לפגישה שתתקיים ביום חמישי הקרוב כדי לדון בפרטים.

לדברי גלאון, "מרצ מתייצבת לבחירות כעוגן האחרון של מחנה השלום בישראל, המחנה שמאמין שלא על הכוח לבדו נחיה". לדבריה, "כולם משלמים מס שפתיים לפתרון שתי המדינות, אבל בפועל בונים או תומכים בהמשך הבנייה התנחלויות. הליכוד דן אם להכניס או להשמיט את נאום בר אילן מהמצע, אבל מה שיקבע זה לא המצע אלא הרשימה שמלאה בליברמן, דנון, אקוניס ומירי רגב".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העוגן האחרון של מחנה השלום בישראל". גלאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלאון גם עקצה את המפלגות היריבות בגוש השמאל-מרכז ואמרה: "יש כאלה שתומכים בבנייה לפני הבחירות ויש כאלה שמציעים לבנות רק אחריהן. שלי יחימוביץ הציגה מצע מדיני חלול וריקני. בלי שלום, בלי פינוי מאחזים בלתי חוקיים, בלי התנחלויות". לדבריה, "כשהפלסטינים מסתכלים על הפנייה החדשה ימינה של מפלגת העבודה ועל הליכוד הם מבינים – אין פרטנר ישראלי לשלום, ובלי התקדמות מהירה נגיע למדינה דו-לאומית או למציאות של אפרטהייד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התכנית המדינית של מרצ הוצגה על ידי אילן ברוך, לשעבר שגריר ישראל בדרום אפריקה, שעזב את תפקידו לאחר חילוקי דעות מדיניים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. ברוך, היועץ המדיני של גלאון, שהקים את הדסק הפלסטיני במשרד החוץ והיה שותף בהסכמי אוסלו, אמר: "יש שפע של תכניות מדיניות, והפתרון ידוע וברור לכולם: קווי 67' עם חילופי שטחים מוסכמים ביחס של 1:1, חלוקת ירושלים ופתרון בעיית הפליטים בשטחי המדינה הפלסטינית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנית ארבע הנקודות של מרצ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוך הוסיף, כי "מרצ מציעה לצאת מהקיפאון באמצעות החלפת הסכמי אוסלו בפרדיגמה חדשה, שבמסגרתה הצדדים יסכימו על המסגרת לניהול יחסי הביניים בינהן ובמקביל לנהל מו"מ קצוב בזמן של שנה על הסדר קבע לשלום". לדברי ברוך, ההסדר נועד ליישום בתוך ארבע שנים - ויוקם קוורטט אזורי שישתף בהסכם צדדים נוספים כמו מצרים וטורקיה. עוד הוא אמר: "על ישראל להציג כבר עכשיו נכונות לקבל את היוזמה הערבית שמונחת על השולחן כבר עשר שנים, ובמסגרתה מדינות ערב יסכימו לפיוס כולל עם ישראל על בסיס שטחים תמורת שלום".

לקריאה נוספת:
הקמפיין החדש של מרצ: "הקול שלך בטוח נגד ביבי"
מרצ: "ההכרזה על אוניברסיטה באריאל - לצורך הבחירות"
רשימת מרצ לכנסת: גילאון שני, הורוביץ שלישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully