וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: בנט מתחזק, על חשבון נתניהו והליכוד-ביתנו

האמירה של נפתלי בנט בזכות סירוב פקודה דווקא מחזקת אותו, הליכוד-ביתנו יורדת ל-35 מנדטים, גם העבודה נחלשת. עוד עולה מסקר "הארץ" כי רוב הציבור סומך על נתניהו

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

מפלגת הבית היהודי לא נפגעה מההתבטאות של העומד בראשה, נפתלי בנט, בזכות הסרבנות לפנות יהודים, והוא אף מתחזק – כך עולה מסקר שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "הארץ". ההתחזקות של הבית היהודי מגיעה על חשבון היריבה העיקרית שלה בימין הפוליטי – הליכוד-ביתנו, שנחלשת בלא פחות מארבעה מנדטים (35 בסקר הנוכחי), בעוד מפלגתו של בנט עולה לפי הסקר, שנערך על ידי חברת "דיאלוג", ומתייצבת לפי שעה על 13 מנדטים כמפלגה השלישית בגודלה. בתמונה הבין-גושית אין חדש תחת השמש כאשר גוש הימין-חרדים זוכה ל-67 מנדטים וגוש השמאל-מרכז מקבל 53 מנדטים בלבד.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

ההתחזקות של הבית היהודי עולה בקנה אחד עם התפלגות הנשאלים לגבי האמירה של בנט לפיה לחייל מותר לסרב פקודה אם מצפונו אינו מתיר לו למלאה. אמנם 59% מהנשאלים השיבו שאינם מסכימים עם האמירה של בנט, אולם כמעט שליש מהנשאלים (29%) הביעו הסכמה עם האמירה, שעדיין נחשבת כחתרנית והרחק מחוץ לקונצנזוס הישראלי. גם ש"ס מתחזקת וזוכה למספר מנדטים זהה לאלו שגורפת הבית היהודי.

סקרים אחרונים:
בחירות 2013: סקר הפייסבוק הגדול של וואלה!
הבית היהודי מתחזקת, יש עתיד נחלשת
סקר וואלה!: אישום ליברמן לא משנה את מפת המנדטים
סקרים: לבני מתחזקת, אך לא נוגסת בגוש הימין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

בצד השני של המפה הפוליטית, מפלגת העבודה מקבלת 17 מנדטים, התנועה בראשות ציפי לבני גורפת עשרה מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד זוכה בתשעה מנדטים וקדימה – המפלגה הגדולה ביותר בכנסת הנוכחית, שוב מגרדת את אחוז החסימה מלמטה (שני מנדטים) לאחר שסקרים שפורסמו לאחרונה צפו דווקא שהיא תעבור את אחוז החסימה. מפלגת מרצ מקבלת על פי הסקר ארבעה מנדטים, חד"ש עם ארבעה מנדטים, רע"ם-תע"ל עם ארבעה מנדטים, בל"ד עם שלושה מנדטים ומפלגת "עם שלם" של הרב חיים אמסלם לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה.

לבד מרשימת המפלגות, עוד נבדק בסקר מה מידת האמון והחיבה שהציבור רוכש לפוליטיקאים המובילים בזירה. מהנתונים עולה שראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להישאר רגוע שכן מרבית הציבור רואה בו הסמכות העליונה בענייני ביטחון וכלכלה. 38% מהנשאלים השיבו כי הם סומכים על ראש הממשלה בענייני ביטחון (אחריו בנט עם 9%, לבני 8% ושלי יחימוביץ' עם 4%). כאמור, גם בענייני כלכלה הציבור סומך על נתניהו שזוכה ל-37% מקולות הנשאלים, יחימוביץ' במקום השני עם 14%, לבני 6% ונפתלי בנט עם 4%.

נתוני הסקר, שהתקיים אתמול ושלשום בקרב 491 נשאלים מצביע על כך שמרבית הציבור מביע אמון בנתניהו שמדורג במקום הראשון עם 18%. בנט אחריו עם 14%, לבני 10%, מספר 2 בש"ס אריה דרעי עם 9%, יחימוביץ' 9%, יאיר לפיד 7% ושר החוץ המתפטר אביגדור ליברמן שממשיך להסתבך ב"פרשת השגריר" זוכה לאמון 5% מהציבור בלבד. עם זאת, לא פחות מ-22% מהנשאלים השיבו שאינם מאמינים לאף פוליטיקאי.

בשאלה נוספת שנבחנה זוכה יו"ר העבודה יחימוביץ' לעדנה מסוימת שכן בשאלה "למי מהפוליטיקאים הכי אכפת ממך ומבעיותיך?" היא מדורגת במקום הראשון עם 17%. נתניהו אחריה עם 9% בלבד – מספר זהה לזה שקיבל אריה דרעי. יאיר לפיד עם 7%, כך גם בנט, לבני זוכה ל-5% וליברמן ל-4% בלבד.

הצביעו בסקר הפייסבוק הגדול של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully