וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצטט את איינשטיין בסופרמרקט: השאלון עם יובל צלנר

בין ירח דבש בקריביים ולימודי דוקטורט, קורא חבר הכנסת מטעם קדימה להעניק קרקעות חינם לצעירים משרתים, להילחם עבור זכותיהם של פסולי החיתון ולשאת כרטיס אדי. השאלון הזהה

חבר הכנסת יובל צלנר, 34, החל את הקריירה הציבורית כעוזרו של חיים רמון כשזה כיהן כשר בממשלת אהוד ברק. הוא המשיך לצידו של אריאל שרון ותיפקד כראש מטה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ולאחר הקמת קדימה התמנה לסמנכ"ל המפלגה. בבחירות לראשות המפלגה בשנת 2008, תמך בשאול מופז, ולקראת הבחירות לכנסת ה-18 דורג במקום ה-34 ברשימת קדימה, שלא הספיק כדי להיכנס לכנסת. עם זאת, לאחר פרישתה של ציפי לבני מהכנסת בחודש מאי האחרון, התמנה צלנר כחבר מן המניין, וברשימת המפלגה לבחירות הקרובות הוא דורג במקום השישי.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

לקראת הבחירות הקרובות השיב חבר הכנסת צלנר על השאלון הזהה למועמד של וואלה! בחירות:

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

לקראת סוף השבוע האחרון, ערכתי קניות בסופרמרקט האזורי. בסופר כמו בחיים, כולנו שווים. אני מסתובב בין המדפים, משווה מחירים, משתדל להתעלם מהמוצרים היקרים, מחפש מוצרים זולים יותר ובעלי תאריך תפוגה מאוחר ככל האפשר ובטוח ש"הטוב והמעולה שבנפש האדם יכול לצמוח ולגדול רק במידה שיהא האדם מחובר לציבור ומעורה בו" (אלברט איינשטיין).

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

מדינת ישראל נדרשת ליישם לאלתר מסלול אטרקטיבי ונגיש לכל מי שנמנע ממנו או ממנה לממש את זכותו וזכותה הבסיסית להקים בית בישראל ובראש ובראשונה אלה המוגדרים לצערי כפסולי החיתון. עצם ההגדרה פסולי חיתון מקוממת ואין לה מקום במדינת ישראל. מדינה המגייסת את בנותיה ובניה להילחם עבורה, צריכה להילחם עבורם כשהם מבקשים להקים משפחה.

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

כלוחם בסיירת צנחנים נפצעתי קשה בתרגיל מבצעי וכמעט ואבדתי מספר אברים חיוניים וחשובים (לפחות לי) ששוקמו בכישרון גדול על ידי רופאים מצוינים. מאז הבנתי את החשיבות שבתרומת איברים. אני מאמין שיש להמליץ לכל אזרחית ואזרח בישראל לשאת כרטיס זה, למען משפחתם ולמען עצמם.

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

זו בהחלט יכולה להיות חוויה מעניינת. ראשית הייתי מזמין אותו לבקר בישראל כאורח שלי (אני מכיר בתל אביב מסעדות פרסיות מצויינות). אחר כך, הייתי אומר לו שלאורך כל תקופת לימודי בתיכון ובאוניברסיטה, למדתי שלעם הפרסי העתיק מסורת והיסטוריה שהצליחו לתרום רבות לעיצוב האנושות כפי שאנו מכירים אותה. לעומת זאת כיום, המנהיגות הפרסית המודרנית מצליחה ליצור לעצמה מוניטין מפוקפק המתבסס על שנאה, טרור והתבדלות מהתרבות העולמית. הייתי ממליץ לו להשתנות. מי יודע, לפעמים זה מצליח.

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

נכנסתי לאתר הקמפיין של אולג פטרושקה.

6) מנה שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

לצעירות ולצעירים המשרתים ולמשפחות העובדות בישראל יש להעניק זכויות יתר, תמיכה ותנופה. כך אני מאמין וזו הסיבה שכיום אני ראש מטה הצעירים בקדימה. בכוונתי להמשיך ולהילחם בכנסת ה-19 ולקדם הצעות חוק בנושא הטבות לדיור הקובעות מתן קרקע חינם בנגב ופטור ממע"מ על דירה ראשונה לכל משרת, קצבאות ילדים מוגדלות למשפחות בהן שני בני הזוג עובדים, וכדוקטורנט ובוגר שלושה מוסדות להשכלה גבוהה בישראל, אני יודע (חוויתי על בשרי ממש) עד כמה קשה להשיג את ההשכלה הדרושה ועד כמה ההשכלה הנכונה מעניקה יתרון ותנופה לצעירות וצעירים שבתחילת הדרך. לכן אלחם תמיד למען מתן לימודים חינם במוסדות להשכלה גבוהה לכל מי ששירת וכל עזרה שתמשיך להוביל את צעירי ישראל להשגת הישגים פדגוגיים והשכלתיים. אזום ואקדם ככל שאוכל הטבות מתמרצות נוספות לצעירים המשמשים "משענת העתיד" של עם ישראל בארצו.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

ממש לאחרונה, אשתי ואני בילינו את ירח הדבש הרומנטי והחוויתי שלנו על גבי ספינת אהבה באיים הקריבים.

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

כמחוקק צעיר וכעורך דין, אני מאמין שההגדרה "סמים קלים" יכולה להטעות. ככלל אני נגד שימוש בסמים. רק כאשר יקבע לאלתר שקנביס יכול לתרום לכל אדם ולא לפגוע ולהשחית את רוב המשתמשים בו, אבקש ואקבל את הייעוץ מהמומחים המקצועיים הרפואיים והמוסריים. לאחר מכן, אני מאמין שאצליח לגבש דעה.

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

לפני חמש שנים, כרווק (בגיל 29), בזכות חיסכון קטן ומשכנתא גדולה, הצלחתי לרכוש בית בצפון הארץ.

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

כאדם צעיר וכבעל משפחה, כישראלי וכחבר בית המחוקקים, אני מאמין שהתקווה לשלום צריכה להדהד בראשו של כל אזרח במדינת ישראל, זאת בצד הזכות לחיות כאן חיים של שלווה וביטחון. היחסים הסבוכים בין ישראל לרשות הפלסטינית אינם מאפשרים לתפיסתי להגיע למכנה משותף מוסכם עליו יכולים הצדדים לחתום כ"סוף הסכסוך". עם זאת הקמת מדינה פלסטינית הינה צו השעה עבור כל יהודי ציוני החרד מפני אופציה של מדינה דו לאומית. האופציה הריאלית היחידה ליישוב הסכסוך הישראלי פלסטיני טמונה בהתנתקות חד צדדית. זהו פתרון אמיץ ופטריוטי המשתלב עם הערכים היהודיים והליברליים שעליהם צריכה לתפישתי, להיות מושתת הציונות המודרנית. כשתושלם ההתנתקות החד צדדית מהפלסטינים ניתן יהיה לפנות ליוזמה הסעודית כצעד משלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully