וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שכח שתמך בהתנתקות? צפו בהצבעה בכנסת

טל שלו

23.12.2012 / 13:00

"התנגדתי להתנתקות", הצהיר רה"מ בראיון טלוויזיוני. "אבל הצבעת בעדה", טענה המראיינת. "לא נכון, התפטרתי מהממשלה", הוא השיב. צפו בהצבעה שבה תמך נתניהו בפינוי יישובים

תמך או לא תמך בהתנתקות? ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בראיון טלוויזיוני ששודר בסוף השבוע כי התנגד ל"התנתקות" ברצועת עזה. "אבל הצבעת בעדה", אמרה לנתניהו העיתונאית איילה חסון שראיינה אותו עבור הערוץ הראשון. "לא נכון, התפטרתי מהממשלה", הוא אמר בתגובה. חסון הקשתה: "לא הצבעת בפעם הראשונה בעד ההתנתקות?". "התנגדתי והתפטרתי", התעקש נתניהו. עם זאת, בסרטון המוצג כאן ניתן לראות כיצד באוקטובר 2004 הצביע נתניהו, אז שר האוצר בממשלת אריאל שרון, בעד פינוי היישובים מרצועת עזה.

לפני ההצבעה שנערכה במליאת הכנסת באוקטובר 2004, נתניהו גם תמך ב"התנתקות" במשאל מתפקדי הליכוד במאי 2004 וכן במסגרת הצבעה שהתקיימה בממשלה. לאורך כל הדרך נתניהו אמנם השמיע הסתייגויות מפינוי ההתנחלויות, דרש משאל עם ואיים בהתפטרות, אך הוא נקט צעד ממשי והתפטר מהממשלה רק ב-7 באוגוסט 2005, שבוע לפני מימוש ההתנתקות, כשהתפטרותו הייתה חסרת כל משמעות בכל הקשור לפינוי עצמו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר היום בתגובה: "בפברואר 2005 הצביע בנימין נתניהו בממשלה נגד הצעת החלטה שקראה לפינוי יישובים במסגרת ההתנתקות. ההצבעה בכנסת בחודש אוקטובר 2004, הייתה על החלטת ממשלה מספר 1996 בה נכתב במפורש 'אין בהחלטה זו כדי לפנות יישובים'. יש לציין כי כבר בדצמבר 2003, לקראת ההכרזה של אריאל שרון על ההתנתקות, יצא בנימין נתניהו בכנס הרצליה נגד נסיגה חד צדדית ואמר 'להסכם צריך פרטנר. כל צעד שאתה עושה צריך לקבל עבורו תמורה. ויתור צריך לבוא עבור משהו'".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שגרירי ישראל בצרפת, בריטניה ושבדיה ננזפו. רויטרס
התפטר כשבוע לפני מימוש ההתנתקות. נתניהו/רויטרס

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שהותקף על ידי הליכוד בטענה שהצדיק סרבנות, אמר אתמול בתגובה: "על ראש הליכוד בוער הכובע. העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים שוב מביתם אומר הכול: הליכוד עם שותפות משמאל עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית, או שהוא מתכוון לעקור מתיישבים מביתם שוב. אדוני ראש הממשלה - כן או לא. כן או לא".

המשנה לראש הממשלה, השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון, דחה היום את ההאשמות וטען כי מדובר בספין של "הבית היהודי". בראיון לקול ישראל אמר יעלון: "פוליטיקה זה לעשות ספין ולטעון שראש הממשלה מתכוון לעקור יהודים מביתם. זו פוליטיקה. הרי רה"מ עומד כבר כמה שנים בלחצים אדירים".

לקריאה נוספת:
נתניהו: התנגדתי להתנתקות והתפטרתי
בנט בעקבות הביקורת: "לא קורא לסירוב פקודה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully