וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "דברי בנט נתפסים כקריאה למרי אזרחי"

טל שלו

21.12.2012 / 12:32

גם ב"תנועה" הגיבו לדבריו של יו"ר הבית היהודי שאמר כי יסרב לפנות יהודים מביתם: "נשף המסכות הסתיים - נפתלי בנט הוא ימין קיצוני". בנט יצא נגד הליכוד ש"בחר לעוות דברי"

תגובות נזעמות במערכת הפוליטית להתבטאותו של יו"ר הבית היהודי: יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה היום (שישי) כי התבטאותו של נפתלי בנט על סירוב פקודה "חותרת תחת היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אנטי ממלכתית, ומערערת על החלטות ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בידי העם". בפוסט שפרסמה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה קראה יחימוביץ' לבנט לחזור בו בצורה ברורה מההתבטאות בראיון לתכניתו של ניסים משעל בערוץ 2, במסגרתה אמר כי יסרב פקודה אם מפקדו יורה לו לפנות יהודים מביתם.

יחימוביץ' כתבה כי "הדמוקרטיה שלנו יכולה לספוג סרבנות מימין ומשמאל כשהיא נעשית על ידי יחידים שמגיעים משוליים קיצוניים, אבל כשסרבנות חודרת לזרם המרכזי בחברה, ולהנהגה שלה, היא מסכנת אותנו כחברה, כעם וכמדינה". לדברי יחימוביץ', "שירות בצה"ל הוא לא תכנית כבקשתך. כפוליטיקאי, זכותו של בנט להיאבק על עמדותיו, אבל אם הן לא יתקבלו עליו, כחייל וכאזרח, לציית לחוקי המדינה. התנצלותו הרפה אינה מספיקה, ועליו לחזור בו לאלתר, שכן דבריו נתפסים כקריאה למרי אזרחי".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אלעזר שטרן בדיון בנושא חוק טל. דרור עינב
"יש לגנות בתוקף כל קריאה לסירוב פקודה, מימין ומשמאל כאחד". שטרן/דרור עינב

גם ב"תנועה" הגיבו היום לדבריו של בנט ואמרו כי "נשף המסכות הסתיים - נפתלי בנט הוא ימין קיצוני. קריאות לסירוב פקודה מסכנות את יסודות קיומנו כאן והדברים חמורים שבעתיים לאור העובדה שבנט ניסה, עד היום, לצייר עצמו כגורם מתון וממתן. 'התנועה' לא תקבל קריאות לסירוב פקודה, לא מימין ולא משמאל, ותפעל בכל כוחה נגד קריאות המערערות על מקור הסמכות לחיינו כאן בכלל ולצה"ל בפרט".

"הקריאות שהיו עד כה נחלתם של גורמים קיצוניים הפכו לקו פוליטי מסוכן. הניסיון להוביל את הנוער הנפלא של הציונות הדתית למחוזות קיצוניים הוא ניסיון לא ערכי, לא חוקי ולא ציוני", אמר אלוף (במיל') אלעזר שטרן. "המדיניות הקיצונית של השנים האחרונות מושכת גם התבטאויות קיצוניות שמסכנות את הערכים החברתיים הבסיסיים ביותר שלנו - יש לגנות בתוקף כל קריאה לסירוב פקודה, מימין ומשמאל כאחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני סבור שזו טעות אדירה לעשות שימוש בלוחמי צה"ל לגירוש משפחות מבתיהם כפי שנעשה בגוש קטיף". ההודעה בעמוד הפייסבוק של בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון תקף אמש בחריפות את יו"ר הבית היהודי. "כרמטכ"ל לשעבר אני מזועזע שנפתלי בנט קרא הערב לסירוב פקודה. הקיום של מדינת ישראל מושתת על צה"ל, וקיומו של צה"ל מושתת על ציות לפקודות. מי שקורא לסרבנות הוא חסר אחריות ופוגע בערכי היסוד של מדינת היהודים".

גם חברו לסיעת הליכוד, השר גלעד ארדן, הגיב לדברים ואמר לוואלה! חדשות כי האמירה של בנט "גורמת קודם כל נזק כבד לצה"ל כי הצבא מושתת על קיום פקודות. כמי שמתנגד לעקירת יישובים, אני חושב שהעמדה הזו מזיקה מאוד גם למחנה הימין - כי אם ניתן להצדיק סרבנות מצפונית אז מה נענה מחר לזהבה גלאון ולארגוני שמאל כמו האומץ לסרב כשהם יעודדו חיילים לא לשרת בשטחי יהודה ושומרון?".

"אני מתנגד בכל נפשי לסרבנות שתפגע אנושות בצה"ל היקר לנו", כתב בנט בהודעת הבהרה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. בהמשך תקף את השר יעלון ש"הפך את דבריי והעיתון 'ישראל היום' והליכוד ניצלו זאת. בליכוד, במקרה זה, בחרו לעוות את דבריי ולפגוע בצה"ל כדי להרוויח כמה קולות". "אני סבור שזו טעות אדירה לעשות שימוש בלוחמי צה"ל לגירוש משפחות מבתיהם כפי שנעשה בגוש קטיף", הוסיף בנט. "נשאלתי מה אעשה באופן אישי אם אוכרח לגרש משפחה מביתה. תשובתי: אפנה בשקט למפקדיי ואבקש שישחררו אותי מכך. אני פשוט לא מסוגל באופן אישי להיכנס לבית עם משפחה ולגרש אותם בכוח מביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully