וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: אלדד ובן-ארי יכולים להתמודד לכנסת

גלעד גרוסמן

20.12.2012 / 17:00

הבקשות לפסילת מפלגת "עוצמה לישראל" מהתמודדות בבחירות נדחו ברוב של 17 מחברי הוועדה, לעומת שלושה שתמכו בפסילה. הוועדה גם דחתה פה אחד הבקשות לפסול את ש"ס ויהדות התורה

זועבי בחוץ, אלדד ובן-ארי בפנים: ועדת הבחירות המרכזית דחתה בצהריים (חמישי) את הבקשות לפסול את מפלגת "עוצמה לישראל" מהתמודדות לכנסת ה-19. ההחלטה התקבלה ברוב של 17 מחברי הוועדה, שהתנגדו לבקשות, לעומת שלושה תומכים ושני נמנעים. כמו כן, הוועדה דחתה פה אחד את הבקשות לפסול מהתמודדות לכנסת את מפלגות ש"ס ויהדות התורה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות בוואלה! בחירות 2013

חמש בקשות הוגשו לפסילה של רשימת הימין בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן-ארי, בטענות שהיא פועלת נגד היותה של ישראל מדינה דמוקרטית, מסיתה לגזענות ותומכת בארגון טרור. הגורמים שהגישו את הבקשות הם סיעת בל"ד, סיעת חד"ש, "המטה למאבק בגזענות בישראל", "ארץ חדשה -החזית למלחמה בשלטון ההון" ואורן פסטרנק, שמתמודד ברשימת העבודה לכנסת.

נציג בל"ד, עו"ד עלא מחאג'נה, טען בדיון כי ראשי "עוצמה לישראל" הם "ממשיכי דרכו של הרב כהנא ותנועת כ"ך, שנקבעה על ידי ממשלת ישראל כארגון טרור". לדבריו, מפלגת הימין רודפת אזרחים ערבים שנמצאים בישראל מלפני שנת 1948, ו"אני מקווה שיישארו כאן על אפם וחמתם של המרזלים למיניהם".

אריה אלדד ומיכאל בן ארי בדיון ועדת הבחירות המרכזית, דצמבר 2012. עומר מירון
יוכלו להתמודד בבחירות. אלדד, בן-ארי ומרזל בוועדת הבחירות/עומר מירון

ב"עוצמה לישראל" אמרו שהבקשות לפסול את הרשימה הן ניסיון להפיק הון פוליטי ו"לעורר ריב ומדון, ליבוי יצרים והלהטת המערכת הפוליטית בתקופה רגישה של בחירות". עוד אמרו במפלגה כי בקשות הפסילה נגדה מהוות סכנה חמורה לחופש הביטוי בישראל וכי פסילתה בפועל "תביא לקיצוץ גבולות חופש הביטוי למקומות אשר הדעת אינה סובלת במשטר דמוקרטי".

יו"ר "עוצמה לישראל", חבר הכנסת אריה אלדד, אמר בדיון: "הטענות נגדנו שאנחנו גזענים מפני שאנחנו רוצים להחיל את החוק הישראלי על כל שטחי ארץ ישראל - נכונות. טענו נגדנו שאנחנו גזענים, כי אנו רוצים להפוך את השפה העברית לשפה רשמית יחידה. זה נכון, וגם הגשנו בנושא הצעת חוק שכתבה פרופ' רות גביזון. טענו נגדנו שאנחנו גזענים משום שאנחנו פועלים לפינוי שוהים ומסתננים בלתי חוקיים. זה נכון". אלדד הוסיף: "אנחנו מאמינים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. נדמה לי שגם דוד בן גוריון הרבה לכתוב על כך".

נדאל עות'מאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, ועו"ד עינת הורביץ מהמרכז הרפורמי והמטה למאבק בגזענות, אמרו בתגובה להחלטה לאפשר ל"עוצמה לישראל" להתמודד בבחירות: "ועדת הבחירות המרכזית הוציאה היום תעודת כשרות לנוכחות של גזענות בפוליטיקה הישראלית ונתנה לגיטימציה להמשך ההסתה של 'פרחי כהנא'. החלטת ועדת הבחירות סתרה את החלטתה שלה מלפני מספר ימים, לפסול את קמפיין 'עוצמה לישראל' בשל היותו מסית לגזענות. כולנו תקווה שבג"ץ יעז להגן על הדמוקרטיה מפני גזענים וגזענות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההפרדה בין המינים מבוססת על ההלכה". ראשי ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ש"ס ויהדות התורה טענו שאין מקום לפסול אותן ויצאו להגנת אורח החיים החרדי. "אורח חיים שיש בו הפרדה בין המינים הוא אורח חיים לגיטימי לחלוטין, ואינו יכול בשום פנים ואופן להיתפס כפסול או מוקצה", כתבו נציגי הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

עוד נטען בתגובה, כי ההפרדה בין המינים מבוססת על ההלכה ונובעת מטעמי צניעות. "לגברים תפקיד אחד ולנשים תפקיד אחר", נכתב בתשובה. "אין בחלוקת תפקידים זאת כדי הדרת נשים, כדי אפליית נשים או כדי לטעון כי נשים פחותות מגברים". עוד נכתב, כי נשים רבות יסרבו להצביע עבור ש"ס אם יהיו נשים ברשימתה.

בתום דיון ממושך וסוער, ועדת הבחירות המרכזית החליטה אתמול לפסול את חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד מהתמודדות לכנסת ה-19. עם זאת, לא נפסלה השתתפות מפלגתה בל"ד וכן רע"מ-תע"ל בבחירות. בית המשפט העליון ידון בשבוע הבא בערעור על ההחלטה לפסול את זועבי.

לקריאה נוספת:
ועדת הבחירות פסלה את זועבי מהתמודדות לכנסת
זועבי אחרי הפסילה: בזה להחלטה, לא ישתיקו אותי
פרופ' מרדכי קרמניצר: פסילת זועבי - קץ הדמוקרטיה

עדכון ראשון: 13:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully