וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של בנט לגידול במנדטים: צעירים חילונים

יהושע בריינר

18.12.2012 / 11:04

בבית היהודי מעודדים מהסקרים המחמיאים ומכוונים לשלב הבא - יציאה מהציבור הדתי. בתכנית: מפגשים עם סטודנטים, הבלטת איילת שקד וחיזוק בפייסבוק. גם מצביעי ש"ס על הכוונת

בזמן שבליכוד מוטרדים בעיקר מהתחזקות הבית היהודי, העומד בסקרים על עשרה מנדטים ויותר, במפלגה בראשות נפתלי בנט כבר מסמנים לעצמם את היעד הבא: הציבור החילוני הצעיר והציבור החרדי. במפלגה מרוצים מאוד מהסקרים האחרונים בהם נראה כי כבר התייצבו סביב מספר דו ספרתי של מנדטים ומנסים כעת לפעול בעיקר בקרב חוגים צעירים, מסורתיים וחילוניים, בניסיון להביא אותם להצביע עבורם.

בבית היהודי מזהים פוטנציאל קולות אדיר בקרב צעירים חילוניים, בין היתר כאלה שנטו להצביע למפלגתו של יאיר לפיד אבל רואים בבנט אופציה לגיטימית. בשבוע האחרון מגיע בנט למפגשים רבים עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה בטווח הגילאים 18 עד 30, רובה המכריע חילוני. בשיטה דומה עבד בנט בבחירות הפנימיות לראשות המפלגה, כשזנח את המצביעים המבוגרים של המפלגה והתמקד בצעירים דתיים ומסורתיים במסגרת סדרת מפגשים עם תלמידי ישיבות ומכינות.

כחלק מהמבצע לגיוס קהל המצביעים החדש, סייר בשבוע האחרון מנהיג המפלגה בקמפוסים של האוניברסיטאות בן גוריון בבאר שבע, העברית בירושלים והערב (שלישי) יקיים שיחה עם סטודנטים בטכניון בחיפה. במקביל ממשיך בנט במפגשים עם תלמידי המכינות הקדם צבאיות. במפלגה מדגישים את העובדה כי שמונה מתוך העשירייה הפותחת של המפלגה שירתו ביחידות קרביות, ככל הנראה בניסיון למשוך גם את קולות החיילים.

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
שאר המועמדים מוצנעים בקמפיין, שקד החילונית מובלטת/נמרוד סונדרס

כמו כן, ממשיכים במפלגה לתחזק את דף הפייסבוק של בנט, שהופך גם הוא לפופולרי מאוד בקרב מצביעים צעירים, לאו דווקא דתיים, וצפויים גם להדגיש את מקומה של המדורגת במקום השלישי ברשימה, איילת שקד, שגם היא חילונית. "העובדה שנתניהו יהיה ראש הממשלה הבא כבר ברורה", אמר באחרונה בנט, "השאלה היחידה היא מה יהיה הדי-אן-איי של הממשלה ולכן חשוב שאנחנו נהיה המפלגה גדולה ככל האפשר".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בנט מספק את הסחורה גם לבדו

במפלגה מאמינים כי דווקא הקולות החילוניים שהחלו לתמוך באחרונה בבנט הם אלה שמביאים למספר הדו-ספרתי בסקרים, ועל פי תקוותם גם ביום הבוחר. הרשימה של בנט, המורכבת ברובה מאלמונים וללא "כוכבים" פוליטיים, אמנם עומדת לו לרועץ, אולם גורמת לכך שהוא עצמו ימשיך לככב בקמפיין המפלגה ובתעמולת הבחירות. כך למשל, מספר 2 ברשימה, אורי אריאל, ומספר 3 ברשימה, ניסן סלומיאנסקי, מוצנעים בקמפיין עד כה - כשהאחרון מופקד בעיקר על עבודת המטה באזור מרכז הארץ ובמוסדות החינוך של המגזר הדתי. גורמים במפלגה הביעו אי שביעות רצון מכך שמקומם של יתר חברי הרשימה נפקד מהקמפיין אבל נאלצו להודות כי בינתיים מצליח בנט לספק את הסחורה.

במקביל, ממשיכים בבית היהודי לנסות ולנגוס בקולות המצביעים המסורתיים של ש"ס. מטה מיוחד לציבור החרדי כבר הוקם כשהמטרה היא למשוך קולות מהציבור המסורתי שהזדהה עם ש"ס בשנים האחרונות בעיקר מתוך רצון לקדם סדר יום יהודי בממשלה.

מי שמנסה לפעול כל העת נגד בנט הם אנשי הליכוד, שחוששים מאוד מהתחזקות הבית היהודי. בימים האחרונים גברו הפרסומים שיצאו מסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בנט עשוי למצוא עצמו מחוץ לממשלה הקרובה, ובבית היהודי רואים זאת כחלק מהקמפיין של הליכוד נגד התחזקותם בסקרים. משה פייגלין, המדרג במקום ריאלי ברשימת הליכוד-ביתנו, התבטא בימים האחרונים נגד הבית היהודי ובנט. "הם עושים לנו את העבודה", אמר בכיר בבית היהודי לוואלה! חדשות, "מאז שהם החלו בקמפיין נגדנו אנחנו רק מתחזקים", והוסיף את הפסוק - "כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully