וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין עם שלם: "חרדים בצבא זה לא בשמיים"

17.12.2012 / 18:29

ח"כ חיים אמסלם השיק את קמפיין המפלגה הרשמי לקראת הבחירות, שיתרכז ב"אומץ" בבחירותיו. במפלגה הציגו סקרים מעודדים ותקפו את ש"ס: "לא נלחמת בעוני - מייצרת עוני"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

"כדי לשנות לא מספיק רק כוח פוליטי, מה שחשוב בעיקר זה רצון שמחובר לאומץ", כך אמר היום (שני) יו"ר מפלגת עם שלם, ח"כ חיים אמסלם, במסיבת עיתונאים בתל אביב, שבה חשף את קמפיין מפלגתו. ואכן, מושג האומץ מתוכנן לתפוס מקום מרכזי במערכת הבחירות של עם שלם, וזאת בעקבות מחקר עומק שערכה המפלגה שהעלה כי האומץ מהווה גורם מרכזי לתמיכת הציבור באמסלם. בהתאם לכך, הסיסמה שתוביל את הקמפיין תהיה "עם שלם - בחירה של אמיצים", וילוו אותה סיסמאות כגון "חרדים בצבא זה לא בשמיים" ו-"יהדות מתונה זה לא בשמיים".

על פי תוצאות מחקר העומק, שערך מכון רפי סמית בקרב 2,000 נשאלים, ובהם 500 מהמגזר החרדי, 86% מכלל הנשאלים מאמינים כי אמסלם הוא אדם אמיץ. לדברי איילון זרמון, שעומד בראש קמפיין עם שלם, המחקר העלה גם כי 76% מכלל הנשאלים מחזיקים בדעות חיוביות על אמסלם – הרבה מעל אלו שהביעו דעות חיוביות כלפי הרב עובדיה יוסף, שזכה ל-49% בלבד, או משר הפנים, אלי ישי, שזכה ל-39%.

"עם שלם" השיקה קמפיין: "חרדים בצבא זה לא בשמיים". טל אנגלנדר
במפלגה מקווים לכשמונה מנדטים/טל אנגלנדר

על פי גורם בעם שלם, במפלגה מחלקים את קהל היעד לשלושה. החלק הראשון הוא הציבור החילוני, המזדהה עם עמדותיו של אמסלם בנוגע לשילוב החרדים בציבוריות הישראלית ולשוויון בנטל. החלק השני הוא הציבור המסורתי, שמחפש את היהדות המתונה "מבית סבא", יהדות השומרת על המסורת אבל מאפשרת גם דברים אחרים. החלק השלישי הוא קהל הבוחרים הקשה ביותר למשיכה, המצביעים החרדים-ספרדים, שבאופן טבעי מצביעים לש"ס.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אפשר גם אחרת על פי ההלכה

במפלגה מעריכים אמנם כי קיימות תנועות מתחת לפני הקרקע של חרדים רבים שאינם מרוצים מהמצב, ומעודדים מתוצאות הסקר שלפיהן 27% מהציבור החרדי תומכים בעמדותיו של אמסלם לגבי גיוס חרדים לצה"ל ו-33% תומכים בעמדותיו לגבי שילוב חרדים בשוק העבודה. מקהל מצביעי ש"ס, 43% תומכים בשילוב לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים. כשנשאל אמסלם במסיבת העיתונאים איך יתמודדו במפלגה עם מצוות הרב עובדיה להצביע לש"ס, השיב חבר הכנסת כי הגיע הזמן שיעמוד רב אחר שיציג אלטרנטיבה ויסביר לאותם חרדים שאפשר גם אחרת על פי ההלכה. אמסלם לא ציין זאת, אולם מדובר בתהליך שייקח לא מעט זמן ושאינו צפוי להתקדם משמעותית לקראת הבחירות הקרובות.

"היום הוצג דו"ח העוני, ואלי ישי בא לומר שש"ס מייצגת את העוני", אמר אמסלם, "ש"ס לא נלחמת בעוני, היא מייצרת את העוני. היא הופכת ציבור גדול מציבור משתלב ויצרני לציבור שבעצם צריך את ש"ס כדי שתארגן לו מלגות וצדקות. אנחנו נגד זה. אנחנו מפלגה שדוגלת כי צדק חברתי משיגים על ידי השכלה ועל ידי יציאה לשוק העבודה".

מצבה של המפלגה בסקרים נע בין זכייה בארבעה מנדטים לבין אי מעבר של אחוז החסימה. במפלגה מתגאים בתוצאות הסקר, שלפיו 7% מהנשאלים אמרו שהם שוקלים ברצינות להצביע לעם שלם. "בחישוב פשוט מדובר ב-8.4 מנדטים", אומר זרמון.

עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל

אמסלם פרש את משנתו העיקרית וציין כי עמדות המפלגה יבוססו על "עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל", לפי סדר זה. במושג עם, ציין אמסלם, מתכוון הוא לשוויון בנטל ולצדק חברתי. בתחום התורה הדגיש כי יפעל לשמירה על צביונה היהודי של המדינה, אך הוסיף כי "במסגרת ההלכה יש אפשרויות רבות וצריך להקל ולא להחמיר בכל דבר".

בין היתר, הזכיר אמסלם את נושא הגיור וטען כי "אלפים אינם נחשבים כיהודים למרות שעל פי ההלכה המקלה יותר הם חלק בלתי נפרד מהמדינה". לדבריו, "לא ייתכן שאנשים אלו שתורמים למדינה ומסכנים את חייהם למענה יהיו מחוץ לגדר". בנושא ארץ ישראל אמר אמסלם כי הוא חפץ לשלום, אך בתנאי שיהיה פרטנר בצד השני שכוונותיו אמיתיות. הוא לא הסכים להיכנס לפתרון מעשי בנושא, כיוון שלדבריו יש דברים חשובים הרב יותר שעומדים כרגע על הפרק. אמסלם ציין גם כי סוגיה זו היא הסיבה שהחיבור בינו לבין יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לא עלה יפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין דגל יותר טוב משל הרב. ראובן אגסי, מספר שלוש ברשימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמסלם התייחס גם לתפיסתו בנוגע למעמד האישה, שלדבריו מהווה "נגזרת ברורה מזה שהתורה נתנה לאישה ערך שווה לגמרי. לא סתם ברשימת עם שלם לכנסת בחרנו שבעשירייה שלנו תהיינה שלוש נשים, כי מי שיכולות לייצג את צרכי הנשים הן הנשים".

מספר שלוש ברשימת המפלגה, ראובן אגסי מהפורום לשוויון בנטל, דיבר גם הוא באירוע. אגסי הסביר מדוע הוא, אדם חילוני, נמצא במפלגה בעלת צביון חרדי. "שואלים אותי למה הגעתי לדגל הזה, ואני שואל אתכם האם יש דגל יותר טוב. אני באתי לדגל הזה. עוד לא הפסקתי לעבוד ואני אמשיך לעבוד עד שנשנה את המדינה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully