וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן התפטר: "נפרד זמנית, לא מתכוון להגיע להסדר טיעון"

טל שלו

16.12.2012 / 10:45

שר החוץ הפורש מתכוון להיאבק בבית המשפט בהחלטה להעמידו לדין בגין מרמה והפרת אמונים. עם התפטרותו הוא הצהיר: "אני מניח שההפסקה תהיה קצרה ביותר"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

עוזב את הממשלה, לפחות בינתיים: שר החוץ אביגדור ליברמן הגיש הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב התפטרות מתפקידו כשר. זאת בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להגיש נגדו כתב אישום ב"פרשת השגריר" בגין מרמה והפרת אמונים. לפני ישיבת הממשלה השבועית אמר ליברמן לעיתונאים: ?ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום שלישי ב-10 בבוקר. היו כמעט ארבע שנים מרתקות בממשלה ובמשרד החוץ. נהניתי לעבוד עם ראש הממשלה. היו עליות, והיו מורדות. הייתה תקופה מרתקת ביותר, אבל אני נפרד באופן זמני בלבד. אני מניח שההפסקה תהיה קצרה ביותר?.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורש כדי לחזור. ליברמן במשרד ראש הממשלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ליברמן, הוא ?לא מוטרד באופן אישי. הדאגה שלי אך ורק עבור ציבור הבוחרים. 400 אלף איש הצביעו לישראל ביתנו עשו איתנו דרך קשה?. השר המתפטר הבהיר, כי הוא מתכוון להגביר פעילותו בקמפיין הבחירות: ?זה ישאיר לי יותר זמן לפעילות לקראת הבחירות פגישות עם פעילים ובשטח. אני מתכוון להגביר את הפעילות שלי בקמפיין הבחירות?.

באשר להליך המשפטי הבהיר ליברמן בהתייחס לדיווחים על כוונתו להגיע להסדר טיעון: ?אני מאוד מקווה שזה יהיה תהליך מהיר. אני קורא עיתונים ומקבל הרבה פרטים. הכוונה היא לא לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית משפט. זו הדרך הנכונה והראויה, וצריך לוודא שזה יהיה בתהליך מהיר. לא יודע מאיפה נפוצות שמועות. גם לא החלפתי מילה עם פינקלשטיין על ההתפטרות ולא על ההליך המשפטי. הכל גן עדן?.

התפטרותו של ליברמן תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, וראש הממשלה נתניהו ימלא את מקומו כשר החוץ עד הרכבת הממשלה הבאה. לבקשת שר החוץ, ראש הממשלה בוחן אפשרות להמשיך את כהונתו של סגן שר החוץ דני אילון, שלפי החוק אמור להתפטר יחד עם ליברמן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"שחיתות שלטונית"

התפטרותו של ליברמן זכתה להודעות תמיכה מצד מפלגות האופוזיציה המתמודדות בבחירות, אך במערכת הפוליטית צפויים להמשיך לתקוף את ליברמן במסגרת הקמפיין לבחירות, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', תקיים היום כינוס פעילים תחת הכותרת "הון שלטון, עולם תחתון" בו תוצג תכנית העבודה לחיזוק שלטון החוק ומיגור השחיתות השלטונית. בעבודה אף הקימו במסגרת הקמפיין "מטה למלחמה בשחיתות" בראשות המועמדים ניצב (בדימוס) משה מזרחי ומיקי רוזנטל.

"ליברמן פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה", אמרה יחימוביץ' בסוף השבוע. "שחיתות שלטונית מסכנת את המערכת הדמוקרטית כולה, המבוססת על אמונו של ציבור הבוחרים, שמי שמצביעים עבורו לא ישתמש בשררה ובכלים הרבים העומדים לרשותו כדי לחצוב לעצמו ממון".

לקריאה נוספת:
הערכה: למען משפט מהיר - ליברמן זקוק להסדר טיעון
דעה: כתב אישום והתפטרות? ליברמן רק ייצא מחוזק
נתניהו איחל לליברמן: מקווה שתוכח חפותך בהקדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully