וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפצח גרעינים ושונא תככים: השאלון עם אורי אריאל

יהושע בריינר

13.12.2012 / 11:30

חבר הכנסת המשובץ במקום השני ברשימת הבית היהודי והאיחוד הלאומי, מתקשה לעכל את "דו"ח הרפז", עדיין משלם משכנתה וקורא לציבור הדתי לא לחשוש מתרומת איברים. השאלון

אורי אריאל הוא יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי לכנסת ה-19. הוא מכהן כחבר כנסת מאז שנת 2001, וב-2012 מונה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה. בין 1989 ל-1999 היה אריאל מזכ"ל מועצת יש"ע, ובהמשך שימש כראש המועצה המקומית בית אל. הוא מתגורר בכפר אדומים, נשוי ואב לשישה ילדים.

לקראת הבחירות לכנסת, השיב אריאל על "השאלון הזהה למועמד" של וואלה! בחירות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

ביום שישי האחרון, כפי שנוהג כל בעל טוב בערב שבת, קיימתי מצוות השלמת קניות לשבת, כלומר חלות, שתייה וכמובן פיצוחים.

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

הנישואים צריכים להיות לפי מסורת ישראל ועל פי כללי ההלכה. עם זאת, חשוב לציין כי בכנסת האחרונה פעלנו והעברנו חוק המאפשר לזוג שאינו יהודי ואינו מסווג עדתית, כמו רבים מעולי רוסיה, להתחתן בארץ בחתונה אזרחית במקום שייאלצו לנסוע לחוץ לארץ כפי שהיו עושים עד כה. עם זאת, צריך לבנות תכנית גיור המאפשרת לרבים וטובים להתגייר תוך כדי פתירת מרבית הבעיות. זה יקרה כאשר נחזק את הגיור הממשלתי, ונמנה ראש מערך גיור מקרב הרבנים אוהדי הגיור הממלכתי - וכמובן כל זה לצד מערך הסברה שיופנה לאוכלוסיות הרלבנטיות כדי להסביר את חשיבות הגיור הממלכתי וידידותו.

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

כן. כיום, בנוסף לכרטיס אדי ישנו כרטיס חדש שקרוי "בלבבי" ואשר עומד בפיקוח רבנים ויאפשר לדתיים ולשומרי מסורת להסיר את החשש ההלכתי מתרומת איברים. אני חתמתי גם עליו וקורא לציבור הרחב לא לחשוש ולחתום.

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

הייתי אומר לו שאנחנו העם העתיק ביותר בעולם. עברנו את פרעה, ונעבור גם אותך. כל האימפריות שהיו מבריאת העולם, בבל, יוון, רומא, טורקיה ואחרות קרסו. מחלקן לא נשאר דבר, וחלקן הצטמקו לבלי הכר, ואילו העם הישראלי שנרדף כל העת נשאר עומד חי וגאה - ואם תנסה לפגוע בנו, לא רק שלא תצליח אלא תחטוף כפליים.

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

בימים האחרונים אני עסוק מאוד בקריאת דו"ח המבקר המכונה "הרפז" שהוגש למבוקרים וכן לי כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה. הדו"ח כאמור עדיין חסוי, אבל לצורך הבנת התמונה המלאה אני לעתים בודק בגוגל כל מיני אזכורים היסטוריים. אני יכול לומר כבר כעת שמדובר בדו"ח קשה לעיכול, ואני מקווה שהוא לא יטיל צל כבד על צה"ל ועל ראשי המדינה, שאנו סומכים עליהם שיעסקו בשמירה על ביטחוננו - ובמקום זה עסוקים בתככים ובתרגילים לא ראויים, בלשון המעטה.

6) מנה שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

אני מתכוון להמשיך מהיכן שהפסקתי, ולצערי לא הצלחתי להשלים:

א. חוק האבהות שקובע כי כל אחד שהפך זה עתה לאב טרי יזכה באופן מיידי וללא שיקול דעת של המעסיק לשמונה ימי חופשה על מנת לסייע לאישה ולהתארגן בימים הראשונים בבית או לקראת הברית. כיום, לצערי, ניתן רק יום אחד על חשבון העובד. החוק, לצערי, נתקע בוועדת העבודה והרווחה בגלל שיקולים לא מובנים לי של יו"ר הוועדה, וזאת למרות שהשגנו הסכמות של המשרדים הרלבנטיים לעניין. זאת בשורה שאני מתכוון להשלים.

ב. חוק ספרי לימוד - קביעת כללים ברורים להדפסה חוזרת של חוברות וספרי לימוד מדי שנה - מה שגורר הוצאה כספית גבוהה להורים שלא יכולים לרכוש יד שנייה או להעביר מאח לאח ונדרשים לרכוש "מהדורות חדשות".

ג. אפעל להגברת האכיפה של הנגשת מקומות ציבוריים לבעלי מוגבלויות. לצערי, החוק לא נאכף כראוי, ובכך נגרמת פגיעה בציבור גדול. לא פחות חשוב: לא נעשה שום הנחות גם למוסדות הדת (בתי כנסת, מקוואות וכו'), שישנם חלקים גדולים בין בעלי המוגבלויות שומרי המסורת שנמנעים מלהגיע אליהם בגלל חוסר הנגישות.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

מעולם לא נפשתי בחו"ל. אבל בין ראש השנה לשמחת תורה הגעתי עם רעייתי חגית שתחיה בעקבות בתי ובעלה לדראמסלה שבהודו, שם הם הפעילו את "הבית היהודי". הניתוק מכל האינטסיביות שבארץ היה מדהים, סוג של שלווה כשבנוסף מפגש בלתי-אמצעי עם מאות ישראלים מכל המינים והסוגים. חוויה של פעם בחיים. החופשות הבאות יהיו בארץ ליד הים.

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

נגד כל פתיחה של העניין לדיון. זהו מדרון חלקלק שמוביל לאחר מכן לאסונות גם בצד הבריאותי למשתמשים וגם בצד החברתי לחברה כולה, שסובלת מפשיעה על ידי נרקומנים מכורים.

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

בית בכפר אדומים (ליד מעלה אדומים) משנת 1982, והוא עדיין משועבד לבנק.

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

כבר ניסינו הכל. אהוד אולמרט וברק הציעו להם הכל ומה קיבלנו בתמורה? אינתיפאדה ו-1,600 הרוגים. יצאנו מעזה, ומה קיבלנו? אלפי טילים על ערי ישראל במרכז ובדרום. לא זאת הדרך. היוזמה הסעודית כבר נכשלה. אני חושב שאין מנוס כעת אלא לספח את שטחי C לצרף לישראל 400,000 מתיישבים וכן גם עוד כ 40,000 פלסטינים. כמות תושבים שלא תשנה כאן את המאזן הדמוגרפי. שטחי A ו B יוכלו להישאר בינתיים כאוטונומיה אזרחית.

לשאלונים קודמים במדור "השאלון הזהה למועמד":
מכדורגל בברצלונה עד לגיור בטהרן: השאלון עם ישראל חסון
יש עתיד לסטלנים: עפר שלח בעד לגליזציה. השאלון
להרוג את חמינאי, לבטל את האגרה: השאלון עם אריה אלדד
בין דירה ביפו לאלפקות בנגב: השאלון עם סתיו שפיר
קניות כזמן איכות, השכלה כזכות: השאלון עם שלמה מולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully