וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לוואלה!: באתי מהימין ולא עברתי לשום מקום

ינון מגל

13.12.2012 / 8:25

יו"ר "התנועה" אמרה בראיון מיוחד ש"הליכוד צריך לקחת את הפסל של ז'בוטינסקי ולהעיף אותו החוצה" והתחייבה להמליץ על יו"ר מפלגה בגוש השמאל-מרכז להרכבת הממשלה הבאה. צפו

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד, הפקה: עירית זיכלינסקי

"אני באה ממקום שהוגדר ימין, ולא עברתי לשום מקום". כך הצהירה יו"ר "התנועה" ציפי לבני בראיון מיוחד לוואלה! חדשות. במסגרת הראיון, שנערך אתמול (רביעי), הסבירה לבני כי היא דבקה בערכים שעליה היא גדלה, אולם המפלגה שבה היא הייתה חברה - הליכוד - סטתה מדרכו של זאב ז'בוטינסקי, מייסד התנועה הרביזיוניסטית.

"לא מעניין אותי הגדרות", אמרה יו"ר "התנועה" לינון מגל במועדון הדיפלומטים של "הג'רוזלם פוסט". "אתה יכול להגיד שאני ירוקה עם נקודות סגולות. שמאל ימין זה לא משנה. בוא נדבר רגע תכל'ס". לדבריה, "הליכוד צריך לקחת את הפסל של ז'בוטינסקי ולהעיף אותו החוצה. יש כאלה שחושבים שז'בוטינסקי זה שתי גדות לירדן. התפיסה היא שיש לנו זכות על הארץ כולה, אבל כל בני האדם שחיים בגבולות הם שווי זכויות".

לבני הוסיפה, כי מייסד התנועה הרביזיוניסטית דיבר על "קיר הברזל בינינו לבין מדינות ערב כדי להראות שיש לנו כוח, אבל לא קוראים את השורה הבאה. אחרי שנוכיח שאנחנו חזקים מספיק - ניכנס לחדר המו"מ, אני עושה בדיוק את זה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

ינון מגל בראיון עם יו"ר מפלגת תנועה , ציפי לבני בוועידת השגרירים בהרצליה, דצמבר 2012. יותם רונן
לבני בראיון המיוחד לוואלה!/יותם רונן

יו"ר "התנועה" התייחסה למו"מ שניהלה עם נציגי הרשות הפלסטינית בעת כיהנה כשרת החוץ בממשלת אהוד אולמרט. "אני לא נכנסת למו"מ כי אני מאמינה באבו מאזן, אלא כי אני מאמינה בישראל", אמרה לבני. "אני לא רוצה להתחתן עם הפלסטינים. אני רוצה להתגרש מהם".

לדבריה, "אבו מאזן היום חלש הרבה יותר. הרעיון היה להגיע להסדר ולדחות את הקמת המדינה הפלסטינית, עד שתהיה שם ממשלה נורמלית שנלחמת בטרור. אני לא הולכת לתת את המפתחות לחמאס. ביבי מה זה דיבר חזק, ובסוף נתן את המפתחות של עזה לחמאס. השאלה היא האם אתה רוצה לחכות עד שחמאס יהיה שם, ואז באמת לא יהיה פרטנר. הסיכום שלי עם אבו מאזן היה שלא תקום מדינה פלסטינית. אני לא נותנת את המפתח עד שיש שם ממשלה שמכירה בישראל ומתנערת מטרור".

באשר לתוצאות ה"התנתקות" מרצועת עזה אמרה לבני: "לכל אלה שמקטרים על ההתנתקות, אין לי בעיה עם אלה שמדברים ביטחון, אבל שיגיד לי מישהו מהליכוד שחושב שצריך לנטוע שוב את גוש קטיף בעזה. אני מאמינה שמי שצריך לספק ביטחון זה הצבא. התנחלויות זה חלק מחזון של ארץ ישראל השלמה, של למנוע חלוקה. המחיר, אני לא אתעלם מהמחיר. מול החמאס לא צריך להגיע להסכמים. ביבי הקים את מדינת חמאסטן בעזה. זה הדבר הכי שמאלני שאפשר לעשות במסווה של נאומים חזקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ציפי לבני נואמת בהשקת קמפיין "התנועה ". יותם רונן
"כשבאים אנשים ממפלגות שונות ומייצרים שותפויות חדשות לפני בחירות זה הכי לגיטימי שיש". לבני עם שותפיה החדשים/יותם רונן

יו"ר "התנועה" גם הצהירה כי אחרי הבחירות בכוונתה להמליץ בפני נשיא המדינה על יו"ר מפלגה בגוש השמאל-מרכז להרכיב את הממשלה הבאה. "הבהרתי שאמליץ על מפלגה מהגוש, נקודה. זו התחייבות שלי", אמרה לבני. בהתייחס ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד היא ציינה: "את ההתחייבות הזו אני מצפה שגם הם יאמרו".

לבני הוסיפה: "שוחחתי גם עם שלי וגם עם יאיר שהציעו לי תפקיד נכבד במפלגתם, אבל היה חסך שלא היה על המגרש. אותו אני מייצגת". באשר לפרישתה מקדימה - המפלגה שהדיחה אותה מתפקיד היו"ר - היא אמרה: "מפלגה זה לא בית, זו פלטפורמה פוליטית להשגת יעדים לאומיים... כשבאים אנשים ממפלגות שונות ומייצרים שותפויות חדשות לפני בחירות ואומרים או שתתנו אמון או לא - זה הדבר הכי לגיטימי שיש. כך הקמנו את קדימה וקיבלנו את אמון הציבור".

יו"ר "התנועה" הבהירה, כי לא תהיה שותפה לתשלום החובות של קדימה. "אני לא לוקחת מקדימה גרוש", היא הצהירה. "המימון היחיד שאנו מקבלים זה לא מה שהיה אלא מה שיהיה, אם נקבל אמון מהציבור. מדינת ישראל תיתן לנו את המימון שהיא נותנת לכל מפלגה אחרת. את חובות קדימה לא אשלם".

אולמרט עם לבני ומופז בישיבת הממשלה. רויטרס
"אם אולמרט היה מחליט לרוץ, הייתה מתייתרת הריצה שלי". לבני עם ראש הממשלה לשעבר/רויטרס

לדברי לבני, אילו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התמודד בבחירות לכנסת ה-19, הוא היה זוכה לתמיכתה. "הייתי צריכה להחליט אם אני רוצה לחזור למגרש הפוליטי", היא אמרה. "אם אולמרט היה מחליט לרוץ, הייתה מתייתרת הריצה שלי. אני החלטתי לרוץ, כי לא היה על המגרש מישהו שמייצג אלטרנטיבה. הציבור לא חושב שמופז הוא אלטרנטיבה. אם אולמרט היה רץ, הייתי תומכת באולמרט".

יו"ר "התנועה" הוסיפה: "המצב הנתון והכיוונים שאליהם מוביל נתניהו את ישראל הם כל כך חמורים, שבבחירה בין אופציות הייתי בוחרת באופציה שהיא ממש לא מושלמת, אבל היא עדיפה על נתניהו. מכיוון שבסופו של דבר קיבלתי החלטה לרוץ לבד, השאלות הן לא רלבנטיות".

בתשובה לשאלה אם היא תומכת בלגליזציה של סמים קלים, אמרה לבני: "אני בעד מריחואנה רפואית וזהו. אני עישנתי סיגריות, זהו".

לקריאה נוספת:
קדימה נגד לבני: "השאירה חוב של עשרות מיליוני שקלים"
סקר וואלה!: 11 מנדטים ל"תנועה" בראשות לבני
לבני נגד נתניהו ויחימוביץ': "הם מפחדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully