וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הדרת נשים: קמפיין ש"ס יוסר מאוטובוסים בבירה

גלעד גרוסמן

10.12.2012 / 18:00

כרזות עליהן מופיעות דמויות ראש הממשלה ושר החוץ יוסרו מאוטובוסים של חברת אגד בירושלים - דווקא בשל הסכם קודם, שנועד למנוע תופעה של הדרת נשים מפרסומות בחוצות ירושלים

בומרנג לחרדים בירושלים? כרזות קמפיין של תנועת ש"ס, עליהן מופיעים דמויותיהם של כמה פוליטיקאים, בהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ אביגדור ליברמן, יוסרו מאוטובוסים בבירה. זאת, לאחר שחברת אגד הסכימה לפני מספר חודשים שלא לפרסם דמויות אנושיות על האוטובוסים, במסגרת הוראה של משרד התחבורה נגד הדרת נשים.

למרות התחייבותה של אגד שלא לפרסם תמונות של בני אדם על גבי אוטובוסים בעיר, בימים האחרונים עלה בבירה קמפיין של תנועת ש"ס. אגד מסרה בתגובה כי "מדובר בטעות, ועד סוף היום השלטים יוסרו".

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, ביולי השנה סיכמו אגד וחברת הפרסום "כנען", המפרסמת היחידה על גבי האוטובוסים של החברה בירושלים, שלא יופיעו יותר בני אדם בפרסומות שעל גבי האוטובוסים בבירה. זאת, בעקבות הודעת משרד התחבורה כי לא יעניק רישיונות לחברות תחבורה שיפלו נשים בפרסומות. ההודעה ניתנה בעקבות עתירה שהגישה לבג"ץ תנועת "ירושלמים", בה נטען ש"כנען" סירבה לפרסם מודעות פרסומת בהן מופיעות נשים, בשל חשש שחרדים קיצונים ישחיתו את האוטובוסים.

בגלל הדרת נשים: קמפיין ש"ס יוסר מאוטובוסים בבירה
משרד התחבורה: תאסר הדרת נשים מפרסום באוטובוסים
נשים "לא צנועות" לא מורשות להיכנס לסופר באשדוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של נתניהו שתוסר, היום בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ההתחייבות, לטענת "ירושלמים", בימים האחרונים הופיעו על גבי אוטובוסים של אגד בעיר פרסומות בחירות של מפלגת ש"ס, ועליהן תמונותיהן של ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן. במכתב ששלח עו"ד אביעד הכהן, שמייצג את "ירושלמים", לעו"ד שוש שמואלי ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, נכתב כי "אם פעולתן זו של של החברות "אגד" ו"כנען" אינן עולות כדי עשיית צחוק ושימת לעג וקלס את תנאי הרישיון שנקבעו להן, ואת הצהרותיהן לבית המשפט, לא ידענו שחוק, לעג וקלס מהם". עו"ד הכהן ביקש מהפרקליטות לפעול באופן אקטיבי לאכיפת המדיניות שעליה הודיעה המדינה לבית המשפט, ולהשית סנקציות על החברות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעה נוספת, שעליה נראה שר החוץ, אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם נדמה שלא יהיה בכך צדק. בתגובה לפניית וואלה! חדשות, אמר האחראי על אגף השיווק של אגד, אייל יחיאל כי מדובר בטעות של בית הדפוס, והתמונות המדוברות שייכות לקמפיין שהיה אמור להופיע בתל אביב ולא בירושלים. הוא הוסיף כי קיים הסכם מפורש שלא יפורסמו תמונות של אנשים על גבי אוטובוסים של אגד, וכי עד סוף היום התמונות יוסרו מעל גבי האוטובוסים.

יצוין כי ההחלטה של שתי החברות עדין לא עברה את ביקורת בג"ץ. שתי החברות אמנם ביקשו למחוק את העתירה שהוגשה נגדן בעקבות ההסכם ביניהן, אולם בחודש שעבר הודיעה הפרקליטות שהיא מתנגדת להסכם "הדרת האנשים". "מתקבל הרושם, כי אי פרסום דמויות גברים וטף נועדה אך לאפשר מסגרת לגיטימית כביכול להימנעות מפרסום נשים, על מנת ליצור 'מראית פני שוויון'", נכתב בתגובת הפרקליטות שהועברה לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully