וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד עתר לבג"ץ: "הפטור לחרדים - מסיבות פוליטיות"

פנחס וולף

10.12.2012 / 10:18

יו"ר מפלגת "יש עתיד" עתר לבג"ץ נגד החלטת הממשלה "לשחרר 1,300 חרדים משירות צבאי". הוא הבהיר כי לא יישב בממשלה שלא תפעל לשוויון בנטל: "החלטה מגונה שמזלזלת בציבור"

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, עתר הבוקר (שני) לבג"ץ נגד החלטת הממשלה המכשירה פטור אוטומטי משירות צבאי לכ-1,300 צעירים חרדים. יחד עמו, הגיעו לבג"ץ חברי רשימת "יש עתיד" לכנסת: הרב שי פירון, יעל גרמן, יעקב פרי, עפר שלח, עדי קול, מיקי לוי, שמעון סולומון והנציג החרדי ברשימתו, הרב דב ליפמן.

"עתרתי הבוקר לבג"ץ בשמה של 'יש עתיד' לביטול החלטת הממשלה המגונה מאתמול לשחרר 1,300 חרדים צעירים משירות צבאי", אמר לפיד. "זו החלטה מגונה שנעשתה מסיבות פוליטיות פסולות וזה בזיון של פסיקת בג"ץ שביטל לפני ארבעה חודשים את חוק טל. בסיועו של ראש הממשלה נתניהו, המפלגות החרדיות ניצלו את הרגע הזה, לפני הבחירות, כדי להביע זלזול בשלטון החוק, זלזול בציבור החילוני והדתי וזלזול בחיילי צה"ל. זהו לעג בוטה כלפי החלטה מפורשת של בית המשפט העליון, ואנחנו לא ניתן להחלטה הזו לעבור. לא יכול להיות שמדינת ישראל תבדיל בין דם לדם".

לפיד מתח ביקורת על יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', שלדבריו נותרה מאופקת נוכח ההחלטה השנויה במחלוקת. "אני לא מבין מדוע אני עומד כאן לבד על מדרגות בית המשפט ולצדי לא ניצבת יו"ר מפלגת העבודה כשותפה למהלך? כולם צריכים לשרת", הבהיר. "אנחנו פה כדי להתחייב שלא נשב בממשלה שלא תקבל את העיקרון הזה. זו אחת מחמש ההתחייבויות שלנו וחלק מהחוזה שלנו עם מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים, אלי ישי, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ושר המשפטים יעקב נאמן בישיבה בנושא המסתננים במשרד ראש הממשלה בירושלים, יוני 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נתניהו מנסה לשמר את הקואליציה עם המפלגות החרדיות"/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יהודה רסלר והיועץ המשפטי של מפלגת "יש עתיד" עו"ד רונן אביעני, נכתב כי "החלטת הממשלה התקבלה, על אף פקיעתו של 'חוק טל' כבר לפני יותר מארבעה חודשים, אך חמור מכך החלטת הממשלה התקבלה בניגוד לפסיקת בג"ץ אשר קבע, כי אין לשר הביטחון - ומקל וחומר לממשלה - סמכות לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל. מדובר בהחלטה עוקפת בג"ץ שנועדה אך להמשיך ולהנציח את אפלייתם רבת השנים לרעה של ציבור המשרתים והיא פועל יוצא של שיקולים זרים אשר קרמו עור וגידים, ממניעים פוליטיים פסולים וקלוקלים, שכל מעיניהם שימור הקואליציה עם המפלגות החרדיות".

בעקבות ההחלטה, הודיע הבוקר מחנה הפראיירים כי יקים מחדש את מאהל המחאה ברחבת רכבת מרכז בתל אביב. "מדובר במהלך פופוליסטי נוסף של נתניהו, שמבקש לרצות את ש"ס על חשבון האינטרס הציבורי", אמרו בועז נול ועידו מילר, ראשי המאהל. "ביום הזה גם ראוי שהציבור ישאל את עצמו היכן היו שותפיו של נתניהו, ובראשם ליברמן, שחרת על דגלו את ההסדרה בעניין ובגד בערכיו ברגע המכריע, שעה שהאינטרסים הפוליטיים שלו היו בסכנה. מיום ליום הממשלה הזו הופכת יותר ויותר אזרחים לפראיירים. אנשים טובים שאוהבים את המדינה ורוצים להמשיך ולתרום בכל דרך שיוכלו, אך שאינם מסוגלים עוד לשתוק נוכח העוול המתמשך. שום ספין שבעולם לא יסתיר את האמת המרה מעיני הציבור, והציבור יאמר את דברו".

אתמול אישרה כאמור הממשלה את הצעתם של שר הביטחון, אהוד ברק, ושל השר הממונה על השירות האזרחי-לאומי, דניאל הרשקוביץ, המסדירה למעשה את קליטתם של מאות החרדים במסגרות אזרחיות. לפני כמה חודשים פסק בג"ץ כי חוק טל איננו חוקתי ודרש מהמדינה לחוקק לו חלופה עד חודש אוגוסט. משלא הוסכם על חלופה, בוטל החוק, ותלמידי הישיבות, כמו כל אלו המגיעים לגיל שירות ביטחון, היו אמורים להתגייס, אם וכאשר יורה על כך שר הביטחון. ההחלטה מאפשרת את התנדבותם של בני 26 ומעלה ללא ילדים או בני 22 עם ילד אחד או יותר. עם זאת, בהצעה מודגש כי מדובר במנגנון זמני ובפתרון ארעי "עד להסדרת הסוגיה בחקיקה ראשית", והוא יפוג בסוף אוגוסט 2013.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully