וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפטור לחרדים: מאהל הפראיירים קם הבוקר מחדש

במחנה הפראיירים תקפו בחריפות הפטור ל-1,300 צעירים חרדים משירות צבאי לטובת התנדבות לשירות אזרחי. "לא ניתן לשתוק נוכח העוול המתמשך". לפיד עתר לבג"ץ נגד החלטת הממשלה

צילום: רומן ואינר, עריכה: גדי וינסטוק

מחנה הפראיירים חוזר: בעקבות החלטת הממשלה אתמול לאשר את גיוסם של כ-1,300 צעירים חרדים לשירות אזרחי ולא לשירות צבאי, הקים הבוקר (שני) מחנה הפראיירים מחדש את מאהל המחאה ברחבת רכבת מרכז בתל אביב. ראשי הקבוצה, בועז נול ועידן מילר, המועמדים ברשימת "התנועה" לכנסת ה-19, תקפו בחריפות את החלטת הממשלה, שהיא הראשונה בנושא, מאז פקע תוקפו של חוק טל בחודש אוגוסט האחרון.

מאהל הפראיירים מקימים מאהל חדש מחוץ לביתו של שר הביטחון אהוד ברק, אוגוסט 2012. דרור עינב
בועז נול במאהל הפרייארים מול ביתו של שר הביטחון אהוד ברק בתל אביב, באוגוסט השנה/דרור עינב

"מדובר במהלך פופוליסטי נוסף של נתניהו, שמבקש לרצות את ש"ס על חשבון האינטרס הציבורי", אמרו נול ומילר. "ביום הזה גם ראוי שהציבור ישאל את עצמו היכן היו שותפיו של נתניהו, ובראשם ליברמן, שחרת על דגלו את ההסדרה בעניין ובגד בערכיו ברגע המכריע, שעה שהאינטרסים הפוליטיים שלו היו בסכנה. מיום ליום הממשלה הזו הופכת יותר ויותר אזרחים לפראיירים. אנשים טובים שאוהבים את המדינה ורוצים להמשיך ולתרום בכל דרך שיוכלו, אך שאינם מסוגלים עוד לשתוק נוכח העוול המתמשך. שום ספין שבעולם לא יסתיר את האמת המרה מעיני הציבור, והציבור יאמר את דברו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אתמול אישרה הממשלה את הצעתם של שר הביטחון, אהוד ברק, ושל השר הממונה על השירות האזרחי-לאומי, דניאל הרשקוביץ, המסדירה למעשה את קליטתם של מאות החרדים במסגרות אזרחיות. לפני כמה חודשים פסק בג"ץ כי חוק טל איננו חוקתי ודרש מהמדינה לחוקק לו חלופה עד חודש אוגוסט. משלא הוסכם על חלופה, בוטל החוק, ותלמידי הישיבות, כמו כל אלו המגיעים לגיל שירות ביטחון, היו אמורים להתגייס, אם וכאשר יורה על כך שר הביטחון. "עצם הפעלת השירות האזרחי כאמצעי לקידום הנשיאה בנטל הוכר כאפשרי וראוי על-ידי בית המשפט העליון, והממשלה מכירה בחשיבותו של השירות האזרחי כאחד האמצעים המרכזיים להגדלת השוויון של הנשיאה בנטל", נכתב בהצעת ההחלטה, המאפשרת את התנדבותם של בני 26 ומעלה ללא ילדים או בני 22 עם ילד אחד או יותר. עם זאת, בהצעה מודגש כי מדובר במנגנון זמני ובפתרון ארעי "עד להסדרת הסוגיה בחקיקה ראשית", והוא יפוג בסוף אוגוסט 2013.

"יריקה בפניו של הרוב הציוני"

ההחלטה גררה אתמול ביקורת קשה מגורמים שונים הפועלים לקידום נושא השוויון בנטל וגיוס החרדים לצה"ל. יו"ר "התנועה" ציפי לבני אמרה כי "ערב בחירות, בוחרת הממשלה לירוק בפניו של הרוב הציוני שמשרת בצה"ל, שמתגייס למילואים בכל פעם מחדש ושלא מוכן עוד לעבור לסדר היום על המחדל המתמשך הזה". איציק שמולי, ראש מטה סטודנטים, חיילים ומילואימניקים במפלגת העבודה ומראשי מאבק הפראיירים בקיץ האחרון, אמר כי "בניגוד לממשלת נתניהו המאופיינת לאורך כל שנות שלטונה באי-עשייה ובחוסר יכולת לקבל החלטות מעמיקות, מפלגת העבודה הציגה כבר במושב הכנסת האחרון פתרון הוגן וריאלי המציג מדיניות אלטרנטיבית בנושא חוק טל". גם מזכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, תקף את ההחלטה ואמר כי "המסר המתקבל הוא שפראיירים ימשיכו להתנהג ככאלו ואף יצביעו בבחירות לאלו שמזלזלים ומבטלים את זכויותיהם".

יאיר לפיד ויעל גרמן במסיבת עיתונאים בחריש , דצמבר 2012. שלומי גבאי
לפיד בכנס הבחירות בחריש אמש, לצד ראש עיריית הרצליה יעל גרמן/שלומי גבאי

בתוך כך, יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד עתר הבוקר לבג"צ נגד החלטת הממשלה. יחד עמו הגיעו לבג"צ חברי רשימת "יש עתיד" לכנסת: הרב שי פירון, יעל גרמן, יעקב פרי, עפר שלח, עדי קול, מיקי לוי, שמעון סולומון והרב דב ליפמן.

לפיד אמר: "עתרתי הבוקר לבג"צ בשמה של "יש עתיד" לביטול החלטת הממשלה המגונה מאתמול לשחרר 1,300 חרדים צעירים משירות צבאי. זו החלטה מגונה שנעשתה מסיבות פוליטיות פסולות, וזה בזיון של פסיקת בג"צ שביטל לפני ארבעה חודשים את חוק טל. בסיועו של רה"מ נתניהו המפלגות החרדיות ניצלו את הרגע הזה, לפני הבחירות, כדי להביע זלזול בשלטון החוק, זלזול בציבור החילוני והדתי וזלזול בחיילי צה"ל".

יו"ר "יש עתיד" הוסיף: "זהו לעג בוטה כלפי החלטה מפורשת של ביהמ"ש העליון, ואנחנו לא ניתן להחלטה הזו לעבור. לא יכול להיות שמדינת ישראל תבדיל בין דם לדם. אני לא מבין מדוע אני עומד כאן לבד על מדרגות ביהמ"ש ולצדי לא ניצבת יו"ר מפלגת העבודה כשותפה למהלך? כולם צריכים לשרת. אנחנו פה כדי להתחייב שלא נשב בממשלה שלא תקבל את העיקרון הזה. זו אחת מחמשת ההתחייבויות שלנו וחלק מהחוזה שלנו עם מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully