וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד יעתור לבג"ץ: "הפטור לחרדים - שערורייה לאומית"

פנחס וולף

10.12.2012 / 0:03

מפלגת "יש עתיד" תגיש עתירה נגד החלטת הממשלה לאשר גיוס של 1,300 צעירים חרדים לשירות אזרחי, במקום לשירות צבאי. לפיד: על שר הביטחון לדאוג לכך שכל צעיר בן 18 יישא בנטל

לפיד למען שוויון בנטל: יו"ר מפלגת "יש עתיד" ומועמדי המפלגה לכנסת ה-19 יגישו היום (שני) עתירה לבג"ץ נגד החלטת הממשלה מהיום לאשר גיוס של 1,300 צעירים חרדים לשירות אזרחי, במקום לשירות צבאי.

"החלטת הממשלה על אי גיוס של 1,300 חרדים, תוך עקיפה של החלטת בג"ץ, היא שערורייה לאומית", אמר אמש לפיד בכינוס בחירות בחריש. לדבריו, "נדאג שזו תהיה הפעם האחרונה שמכונת הסחטנות מכופפת את שלטון החוק בישראל. אני קורא לשר הביטחון לא לתת יד להחלטה הפסולה היום. יש לך אפשרות לפרוש בראש מורם: תשלח צו גיוס לכל הצעירים האלה - ותדאג שכל צעיר בן 18 יישא בנטל".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים בחריש , דצמבר 2012. שלומי גבאי
לפיד בהדלקת נר חנוכה בחריש, אמש/שלומי גבאי

בסוגיית הדיור, התחייב לפיד בכינוס הבחירות שלא ייכנס לממשלה שלא תשנה את קריטריון "ותק בנישואין" לזכאות לסיוע בדיור ושלא תיישם את תכנית הדיור של "יש עתיד". לדבריו, "הסיבה שאנחנו פה בחריש היא כי זו עיר, שלפי התכנון של משרד הבינוי והשיכון, תהיה החמישית בגודלה בישראל -עיר לחרדים בלבד, ואם שירתתם בצבא, הדירות לא מיועדת לכם. אם אתם חילוני או דתי או פנסיונר שעלה מחבר העמים, הדירות לא מיועדת לכם. את זה באנו לשנות".

לפיד הוסיף, כי "מדינת ישראל היא המדינה היחידה שבה הרוב לא מפלה את המיעוט, אלא המיעוט מפלה את הרוב. האפליה חייבת להיפסק. אני עומד פה כדי להתחייב בפני אזרחי ישראל: מפלגת 'יש עתיד' לא תיכנס לממשלה שלא תשנה את הקריטריון המגוחך שנקרא ותק בנישואין ותחזיר את הקריטריון של מיצוי כושר השתכרות, קריטריון של עבודה. יוצאי צבא ואנשים עובדים שיהיו הזכאים הראשונים לסיוע בדיור. אנחנו ניכנס לממשלה שתיישם את תכנית הדיור שלנו, שכוללת בנייה של 150 אלף יחידות דיור שתביא לירידה של 35%. זה הסעיף הראשון בחוזה שלנו עם מדינת ישראל".

אתמול אישרה הממשלה את הצעת שר הביטחון אהוד ברק והשר הממונה על השירות האזרחי-לאומי, דניאל הרשקוביץ, ל"שירות לאומי משמר", שנועד להסדיר את קליטתם של כ-1,300 צעירים חרדים במסגרת השירות האזרחי, לאחר שמאז ביטול חוק טל הופסקה קליטת מתנדבים חדשים במסגרת מינהל השירות האזרחי.

לפני כמה חודשים קבע הרכב שופטי בג"ץ כי חוק טל אינו חוקתי, ודרש מהמדינה לחוקק לו חלופה. משלא נחקקה חלופה בזמן, קרי עד חודש אוגוסט, בוטל החוק, ותלמידי הישיבות, כמו כל אלה המגיעים לגיל שירות ביטחון, היו אמורים להתגייס, אם שר הביטחון היה מורה על כך. עם זאת, ההוראה למעשה משמרת את המצב לפיו מכסה מזערית בלבד של תלמידי ישיבות מתגייסת לצה"ל. על כן, זכתה ההחלטה לביקורת נרחבת בזירה הפוליטית, ומבקרי הממשלה טענו שמטרת ההחלטה לשרת את הצרכים הפוליטיים של ראש הממשלה נתניהו מול המפלגות החרדיות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
פטור אוטומטי ל-1,300 חרדים/יותם רונן

מאז פקע חוק טל לפני יותר מארבעה חודשים הוקפא הגיוס של מינהלת השירות האזרחי, כאחד מהמסלולים שצעירים חרדים יכולים לבחור בהם, והשר הרשקוביץ גייס את תמיכת שר הביטחון ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת להבטיח את המשך פעילות המינהלת, כדי לשמר את מנגנוני המערכת המפעילה אותו, ואת אמון הציבור החרדי ומנהיגיו בהליך.

"עצם הפעלת השירות האזרחי כאמצעי לקידום הנשיאה בנטל הוכר כאפשרי וראוי על-ידי בית המשפט העליון, והממשלה מכירה בחשיבותו של השירות האזרחי כאחד האמצעים המרכזיים להגדלת השוויון של הנשיאה בנטל", נכתב בהצעת ההחלטה שאושרה אתמול, שמכשירה פטור אוטומטי משירות צבאי לכ-1,300 צעירים חרדים ומסדירה את התנדבותם במסגרת השירות הלאומי, אליו יכולים להתנדב בני 26 ומעלה ללא ילדים או בני 22 עם ילד אחד או יותר. עם זאת, בהצעה מודגש כי מדובר במנגנון זמני ופתרון ארעי "עד להסדרת הסוגיה בחקיקה ראשית", והוא יפוג בסוף אוגוסט 2013.

לקריאה נוספת:
הממשלה מאריכה הפטור לחרדים: רק 1,300 יגויסו לשירות אזרחי
יש עתיד השיקה את קמפיין הבחירות: "נביא תקווה של שינוי"
תלמידי "בליך" עם לפיד: ניצחון ל"יש עתיד"

לפניות לכתב פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully