וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוחרים הצעירים: מה תפקידם של בני הנוער בקמפיין?

בתיכונים רבים מתקיימים פאנלים עם המועמדים השונים ועימותים - ואף נערכות בחירות של ממש. "מקווים שנצליח לגרום למתמודדים לכנסת ה-19 לדון על בני נוער ושוויון בנטל"

הבחירות לכנסת ה-19 הן אמנם נחלתם של המבוגרים, אולם בני הנוער נראים מעורבים במערכת הזאת כמעט באותה מידה. בתיכונים רבים ברחבי הארץ התקיימו בשבועות האחרונים פאנלים של מועמדים לכנסת, עימותים ומדגמי בחירות בקרב תלמידי כיתות י"א ו-י"ב. המורים ניצלו את ההזדמנות שנקרתה בדרכם כדי לדבר על נבכי הפוליטיקה הישראלית, ואילו התלמידים לקחו חלק בשמחה בהפנינג הסטיקרים והחולצות שמילאו את בתי הספר.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בין היתר, התקיימו בחירות בתיכונים "מוסינזון" בהוד השרון, "בגין" בראש העין, "אורט סינגאלובסקי" בתל אביב, "הנרי רונסון" באשקלון, "היובל" בהרצליה, "ברנר" בפתח תקווה, "שרת" בנתניה ועוד רבים אחרים, כאשר את רוב תשומת הלב תפס כתמיד תיכון "בליך" ברמת גן. הבחירות בתיכון, שחזה את המהפכים הפוליטיים ב-77' וב-92', כבר הפכו למיתוס, זאת למרות שבמערכות בחירות רבות הוא כשל מלנבא את תוצאות האמת. אולם למרות זאת, התמלא התיכון למשך כחודש בכרזות, פוסטרים וחולצות ועליהן סיסמאות המפלגות, והמיתוס אף גרר אחריו נציגים בכירים מהמפלגות השונות, שהגיעו למקום בעיצומה של מערכת בחירות, למרות שהתיכוניסטים לא נמנים על קהל הבוחרים הנוכחי שלהם.

סתיו שפיר בבחירות בבית הספר בליך, דצמבר 2012. יותם רונן
העבודה זכתה ל-23% בבליך, לעומת 27% למפלגתו של יאיר לפיד/יותם רונן

צוות ההוראה בבית הספר סיפר כי התלמידים שוחחו בכיתות על התהליך הפוליטי ועל מצעי המפלגות והתפקדו למפלגות המתאימות לתפיסת עולמם. ונראה כי תפיסת עולמם של רוב תלמידי תיכון "בליך" כנראה תואמת את מצע מפלגת "יש עתיד". מפלגתו של יאיר לפיד זכתה ל-27% מקולות התלמידים, זאת בעוד שהליכוד ביתנו מסתפק ב-25% מהקולות והעבודה ב-23% מהקולות. לפיד זכה לתמיכת התלמידים גם בתיכון "היובל" בהרצליה שם הוא קיבל 41% מהקולות (לעומת 25% לליכוד ביתנו ו-9% בלבד לעבודה) ובתיכון עירוני ד' בתל אביב שם זכתה מפלגתו ל-26% מהקולות (לעומת 24% לליכוד ביתנו ו-17% למפלגת העבודה). אולם גם למועמדי הליכוד אין על מה להתלונן: בתיכון "בגין" בראש העין זכתה רשימת הליכוד ביתנו ל-33% מהקולות, בעוד ש"יש עתיד" מקבלת 31% מהקולות והעבודה עם 8% בלבד. בתיכון הנרי רונסון באשקלון קיבל הליכוד ביתנו 55% מהקולות, בעוד ש"יש עתיד" מסתפקת ב-14% בלבד והבית היהודי ב-10%.

בשבועות הקרובים צפויים להתקיים מדגמים בבתי ספר נוספים, ולאחריהם ניתן יהיה להסיק את מגמת ההצבעה בקרב הצעירים. אם לשפוט לפי סקר "פאנלס פוליטיקס" שנערך לאחרונה, המגמה המסתמנת בקרב צעירים שמצביעים השנה בפעם הראשונה, תהיה תמיכה רחבה ברשימת הליכוד ביתנו. בסקר השתתפו 347 משתתפים שמצביעים השנה לראשונה. לפי סקר זה, רשימת הליכוד ביתנו זוכה ל39% מהקולות, 17% למפלגת העבודה, 15% לבית היהודי, 11% ליש עתיד, 10% לש"ס, 4% ליהדות התורה, עוצמה לישראל וחד"ש, 3% למרצ, התנועה בראשות ציפי לבני, התנועה הירוקה ורע"מ-תע"ל ו-2% למפלגות עם שלם ולבל"ד.

אולם העשייה הפוליטית של בני הנוער לא מסתכמת בפתקים בקלפיות המדומות. במעל ל-200 יישובים ברחבי הארץ ייצאו התלמידים לרחובות ויעודדו אנשים להצביע, זאת למרות שלהם עדיין אין את הזכות הזו. מועצת התלמידים והנוער הארצית החלה בפעילויות במסגרת הרשויות המקומיות על מנת לעודד את התושבים להצביע. כך למשל, כשבועיים לפני הבחירות יחלקו נציגי מועצות התלמידים ברשויות עלונים ויתלו כרזות המסבירות על החשיבות שבהצבעה.

התלמידים יגיעו גם לבתים ויחלקו עלונים בתיבות הדואר הקוראים לאזרחים לצאת להצביע. כמו כן, יצרו נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית קשר עם משרד הרווחה בניסיון להגיע למצביעים בעלי מוגבלויות ולסייע להם להגיע לקלפיות. במקביל יתקיימו הרצאות בנושא לתלמידי שכבת י"ב בתיכונים וכן פעילויות שונות בבתי הספר - הכול בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"קוראים לשים דגש על החינוך ועל השוויון בנטל"

בנוסף, שיגרו נציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית מכתב למועמדים לכנסת בו הם מבקשים מהם לשים בראש סדר העדיפויות שלהם גם את הנושאים הבוערים לבני הנוער. "לקראת הבחירות לכנסת ה-19, אנחנו יודעים שנכונה לך תקופה של ניסוח מצעים, קביעת סדרי עדיפויות לאומיים והדגשת ערכים מרכזיים שתתמקד בהם בתפקידך הציבורי, אם תיבחר אליו", נכתב בפנייה. "אנו קוראים לך לשים דגש על החינוך, מתוך דאגה לעתידה של מדינת ישראל ולבני הנוער החיים בה. כמו כן, השוויון בנטל הוא, בעינינו, תנאי הכרחי לחיים במדינה דמוקרטית. כמי שעומדים, בשנים הקרובות, להתגייס ולשרת בצה"ל ובמסגרות השירות הלאומי והאזרחי, אנחנו מצפים מנבחרי הציבור של מדינת ישראל לפעול למען גיוס לצבא או שירות אזרחי ולאומי של כלל האזרחים. זכור כי אנו, בני הנוער של מדינת ישראל, מהווים את דור העתיד של המדינה. הדברים שאנו נעשה היום, ישפיעו על חיינו בעתיד. ביחד, נוכל להוביל שינוי וליצירת עתיד טוב יותר".

יובל כחלון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אמר כי "מכיוון שגיל ההצבעה בבחירות הארציות הוא עדיין לא 17, אנו פועלים רבות על-מנת להשפיע על הבחירות הקרבות. הזכרנו ונמשיך להזכיר למתמודדים שיש במדינה בני נוער, ושהם חייבים להזכיר גם אותנו בכל ניסוחי המצעים למיניהם. בנוסף, אנו לוקחים את האחריות החברתית המוטלת עלינו ופועלים להבאת אחוזי הצבעה גבוהים בקרב אזרחי המדינה, ללא שום קשר לבחירתם, בתקווה שנצליח לגרום למתמודדים לכנסת ה-19 לדון על בני נוער, שוויון בנטל, ועוד, תוך הבאת אחוזי הצבעה גבוהים בקלפיות והשפעה חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully