וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניות כזמן איכות, השכלה גבוהה כזכות: השאלון

חבר הכנסת שלמה מולה, המתמודד ברשימת "התנועה" לכנסת, מודאג מדיכוי נשות אירן, רוצה לקדם שירותי תרגום לעולים חדשים ועובד לטפח את ההסברה הישראלית. השאלון הזהה למועמד

חבר הכנסת שלמה מולה, 47, נולד בחבל גונדר שבאתיופיה, ועלה לארץ בעת מבצע משה בשנת 1984. מתחילת שנות ה-90 עסק מולה רבות בניהול ופיקוח על מרכזי קליטה מטעם משרד הקליטה והסוכנות היהודית. ב-1999 הוצב ברשימת ישראל בעלייה, אך לא זכה להיכנס לכנסת בבחירות. לאחר הקמת קדימה, הוצב מולה במקום ה-33 ברשימתה, ועם התפטרות ח"כ אביגדור יצחקי ב-2008 החל לכהן כחבר כנסת מטעם המפלגה. מולה המשיך גם לכנסת הנוכחית, בה מונה לסגן יו"ר הכנסת. עם הקמתה של מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני, היה מולה בין שבעת חברי הכנסת שהתפלגו מסיעת קדימה. הוא מדורג במקום השמיני ברשימת התנועה, הנחשב לריאלי, על פי הסקרים העכשוויים.

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

בכל בוקר אני קונה שוקו ולחמניות לילדים שלי במכולת ליד הבית. קניות גדולות יותר אני עורך כפעם בשבוע ביחד עם אשתי במה שהפך להיות, בגלל שעות העבודה הארוכות שלי, לסוג של זמן איכות זוגי.

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

בהחלט. אני סבור כי החופש לבחור כיצד ולמי להינשא הוא חלק בלתי נפרד מזכויות הפרט במדינה דמוקרטית. פרט ליוזמת חוק "ברית הזוגיות לבני אותו המין" אשר אני נמנה על יוזמיה, הייתי בין יוזמי "חוק הנישואין והגירושין" החדש התומך בין היתר בנישואים אזרחיים. הרי מי שרוצה לעשות זאת "בורח" לחו"ל להתחתן בנישואים אזרחיים וחבל. עלינו לאפשר את זכות הבחירה האישית לכולם.

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

וודאי. אני מאמין בדוגמה אישית ובעייני זו חובה מוסרית ממדרגה ראשונה להתחייב להציל חיים של אחרים.

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

הייתי מדגיש בפניו ששלטון מוצלח לא נמדד ביכולות האיום הגרעיני של מדינה אלא קודם כל בדאגה לבני העם. הייתי מבקש להבהיר לו כי יש צורך מיידי ובהול בביטול הדיכוי הנורא המקרבן את נשות אירן במשך שנים. בנוסף הייתי מבקש ממנו לחתור להנהגת דמוקרטיה ושוויון בין המינים.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות – וואלה! בחירות 2013

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

החיפוש האחרון שערכתי היה של ארגון CUFI – Сhristians United For Israel - שעם נציגיו אני עתיד להיפגש השבוע. ביקשתי ללמוד עוד על הארגון שנחשב ללובי הנוצרי החזק לטובת ישראל בארצות הברית, לצד איפ"ק היהודי. חלק מעבודתי עד כה הייתה לשמר ולטפח את ההסברה הישראלית בעולם. לעתים זה נעשה מול גורמים מסויגים ולעתים מול אוהדים.

6) מנה שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

1. ברצוני להמשיך ולפעול למען שילוב טוב יותר של כלל העולים החדשים בישראל, בשל כך אמשיך לקדם את החקיקה שלי להענקת תרגום במסגרת שירותיים אזרחים, בין היתר בהליכים אזרחיים בבתי משפט.

2. רק קבוצה מצומצמת מאוד של אזרחים לא מתמודדת כיום עם הקושי הכלכלי שנובע מיוקר המחיה בארץ. בשל כך אמשיך לפעול בעניין במלוא הכוח ואלחם למען חקיקה והשמת מס בשיעור מס אפס על מוצרי מזון בסיסי.

3. בשל החשיבות הרבה אותה אני מייחס להשכלה ומשום שאני רואה בה זכות בסיסית לכל, אמשיך לקדם גם את הנושא הזה בכנסת הבאה. למרות שהצעת החוק שיזמתי שבאה להעניק פטור משכר לימוד לסטודנטים הנמצאים מתחת לקו העוני, נדחתה על ידי הממשלה הקודמת, אמשיך לקדם חקיקה בנושא.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

החופשה האחרונה שלי הייתה בחודש אוגוסט האחרון, אז נסעתי לאילת עם המשפחה למספר ימים.

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגיה?

אינני תומך בלגליזציה של סמים קלים או אחרים.

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

לפני כשלוש שנים רכשתי דירה בראשון לציון, הדירה משועבדת למשכנתה.

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

אני חושב ומאמין שהיוזמה הסעודית הייתה יכולה לשרת אותנו היטב כבסיס משמעותי למשא ומתן לקראת הבנות דו צדדיות בעניין הסכסוך הישראלי-ערבי שגובה מחיר כבד וכואב משני הצדדים לאורך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully