וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לסגירת הרשימות: האיחוד בשמאל לא נושא פרי

פנחס וולף וטל שלו

5.12.2012 / 15:20

מפלגת העבודה דחתה כינוס הוועידה כדי להשאיר פתח לאיחוד אפשרי עם התנועה, בעוד שבקרבתה של לבני מאשימים את יחימוביץ' בספין. האם יצליח גוש השמאל-מרכז להתעלות מעל האגו?

יהיה איחוד או לא יהיה איחוד? השאלה הזאת מרחפת במערכת הפוליטית מאז שעות הבוקר, כששני הצדדים – מפלגת העבודה ורשימת התנועה – מודים ברמיזה כי אכן מתקיימים מגעים מסוימים במטרה להגיע לשילוב כוחות והתמודדות משותפת בבחירות הקרובות. יממה נותרה עד לסיום המועד המותר להגשת הרשימות לכנסת, ועל אף המאמץ הנעשה על ידי גורמים בזירה הפוליטית, שבדרך צריכות המפלגות להתגבר על מלחמות האגו ועל ההאשמות ההדדיות, המועברות על גבי אמצעי התקשורת.

הבוקר דחתה מפלגת העבודה את כינוס ועידת המפלגה שהיה אמור להיערך הערב, כדי לאפשר מיצוי של ההזדמנויות לאיחוד עם מפלגות אחרות. הוועידה תתכנס מחר אחר הצהריים, "זאת שמא תתבקש הוועידה לקבל החלטות הקשורות לשיתוף פעולה עם גורמים פוליטיים אחרים", כך נמסר מדוברות העבודה. אם אכן יתגבש הסכם הוא יובא לאישור ועידת המפלגה בכינוס זה.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

שלי מציגה את התוכנית הכלכלית , דצמבר 2012. דרור עינב
"יו"ר העבודה יחימוביץ' שבה וקוראת למפלגות הגוש לגלות אחריות, לחבור לעבודה, ולמנוע פיצול מיותר בקרב קהל מצביעים דומה". יחימביץ'/דרור עינב

"מפלגת העבודה, כמפלגה החזקה והגדולה ביותר בגוש, קיימה בשבועות האחרונים מגעים עם מפלגות וגורמים פוליטיים על מנת לגבש רשימה או רשימה משותפת, בהובלת מפלגת העבודה, אשר תבטיח את החלפת השלטון בישראל", נמסר מהמפלגה, "יו"ר העבודה יחימוביץ' שבה וקוראת למפלגות הגוש לגלות אחריות, לחבור לעבודה ולמנוע פיצול מיותר בקרב קהל מצביעים דומה".

"העבודה רק מעוניינת בלבני כשחקנית רכש"

ובתוך כך, בקצה השני של מאמצי האיחוד מאשימים את מפלגת העבודה כי היא יוזמת "ספין", ואינה מעוניינת באיחוד אמיתי בין הרשימות. לפי טענות "התנועה", מפלגת העבודה מציעה מקום ברשימה רק לציפי לבני ולא לשאר חברי המפלגה. יחימוביץ' אמרה מספר פעמים בשבועות האחרונים כי היא מזמינה את לבני לחבור אליה למקום השני ברשימה ולקבל את תיק החוץ לידיה, במידה ויחימוביץ' תרכיב את הממשלה הבאה.

"מדובר בספין נוסף של מפלגת העבודה. מכל הדיונים עד כה עולה כי העבודה אינה מעוניינת באיחוד רשימות ובריצה משותפת עם "התנועה" בראשות לבני, אלא בהבאת ציפי לבני כשחקנית רכש בשל כוחה האלקטורלי", נמסר מהתנועה, "לבני הבהירה כי אינה מעוניינת בתפקידים כלשהם וכי הדרך היחידה להחלפת ממשלת נתניהו היא על ידי הפיכת הגוש לשלם הגדול מסך חלקיו. את מה שסירבה יחימוביץ לקבל כהצעה לפני שבועיים היא מציעה עכשיו לאחר שהוקמה התנועה". בתנועה תקפו את יחימוביץ' כי היא אינה מנהלת איתם משא ומתן ישיר, בפגישה, אלא רק באמצעות התקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
"את מה שסירבה יחימוביץ לקבל כהצעה לפני שבועיים היא מציעה עכשיו לאחר שהוקמה התנועה". לבני/דרור עינב

גורמים בתנועה אמרו לוואלה! חדשות כי "היה מצופה, לאור המפולת המדינית, שבגוש המרכז-שמאל יתרכזו בליצור אחדות. בימין יש הרבה חילוקי דעות. ישראל ביתנו וש"ס לא רואים הכל אותו דבר, אבל בנושא המדיני הם ידעו להתאחד בממשלה. היה מצופה שגם הגוש השני יעשה אותו דבר, אבל במקום זה היחידה שמדברת על הנושא המדיני היא ציפי לבני, מה שממחיש עוד יותר את החשיבות שבריצתה במסגרת 'התנועה'".

"יחימוביץ' יודעת את מספר הנייד של לבני"

גורמים בעבודה דחו בתוקף את הודעת לבני. ח"כ איתן כבל אמר כי "סדר היום המדיני שמציעה לבני הוא מובן מאליו בעבודה, והיא תוכל להביאו לידי ביטוי נכבד בשותפות עם מפלגת העבודה, כפי שהוצע לה כמה וכמה פעמים בחצי השנה האחרונה. אנו מכבדים את לבני ומשאירים את דלתנו פתוחה עבורה ועבור גורמים נוספים במרכז, ומוכנים לצורך כך להמתין עד לרגע האחרון. אנו מקווים כי לבני תבין כי הקמתו של רסיס מפלגה, שאין לו אפילו קונים, לא רק שלא יועיל אלא יגרום נזק שעלול להרשם על שמה של לבני כהחמצה היסטורית".

מנגד, אומר חבר הכנסת יואל חסון מ"התנועה" כי "יחימוביץ' יודעת את מספר הטלפון הנייד של לבני ואת כתובת מגוריה ואילו היתה באמת רוצה להחליף את נתניהו היה כבר מזמן איחוד כוחות. הניסיונות של יחימוביץ להראות כאילו היא פועלת לאיחוד מפלגות הינם ספין והונאה ציבורית".

מכשול האגו בדרך לאיחוד קיבל ביטוי בדבריה של חברת הכנסת דליה איציק, אשר הודיעה היום על פרישה מהחיים הפוליטיים. "עמלתי קשה כדי לאחד כוחות במרכז המפה הפוליטית, לצערי עם כישלון", אמרה לוואלה! חדשות. "לא חשבתי שיכולה להיות לי תרומה משמעותית בסיטואציה הזאת, ואילו פסק זמן בחיים הפוליטיים זה חלק מהעניין". בראיון לקול ישראל הוסיפה איציק כי ניסתה "להביא את כל הכוחות והמוחות ביחד כדי לנסות ולחבר קבוצה שתוכל להוות אלטרנטיבה, וכשלתי כישלון מהדהד. ראיתי שהאני הרבה יותר גדול מהאנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully