וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דליה איציק: גם רוני בר און פורש מהפוליטיקה

פנחס וולף

5.12.2012 / 13:59

חבר הכנסת הדגיש כי ימשיך לתמוך בקדימה וייטול חלק פעיל במערכת הבחירות אם יתבקש. מוקדם יותר הודיעה יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, כי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

חבר הכנסת רוני בר-און, יו"ר ועדת החוץ וביטחון של הכנסת ויו"ר מטה הסברה של קדימה, הודיע היום (רביעי) על החלטתו שלא להתמודד על מקום בכנסת הבאה. בר-און מכהן בכנסת מאז 2003 וכיהן כשר האוצר, שר הפנים, שר התשתיות ושר המדע. הוא הודיע ליו"ר קדימה, שאול מופז, כי ימשיך לתמוך בקדימה וליטול חלק פעיל במערכת הבחירות הקרובה ככל שיתבקש.

בשל כך גוברים הסיכויים של חבר הכנסת ישראל חסון, המשמש כראש מטה הבחירות, להתברג במקום השני ברשימה. אחריו ככל הנראה יוצבו, לא בהכרח בסדר הזה, יוחנן פלסנר, רונית תירוש וזאב ביילסקי.

מעט מוקדם יותר הודיעה חברת הכנסת ויו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, כי היא לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-19, והכריזה כי היא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. איציק הצטרפה לכנסת לראשונה בשנת 1992 מטעם מפלגת העבודה, וכיהנה ברציפות במשכן מאז. לאחר שעברה לקדימה, נבחרה איציק ליו"ר הכנסת ה-17, ולתקופה מסוימת אף שימשה כנשיאת המדינה – לאחר יציאתו של הנשיא לשעבר משה קצב לנבצרות.

כל העדכונים, הדיווחים הפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

רוני בר און בפתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
כיהן כשר האוצר, שר הפנים, שר התשתיות ושר המדע. בר-און/מגד גוזני

ח"כ איציק, שנחשבה לאחת מהדמויות הפופולאריות בקדימה, ועוד לפני כן במפלגת העבודה אמרה לוואלה! חדשות כי היא הודיעה על החלטתה לאהוד אולמרט כבר בשבוע שעבר, בעת ששהו יחד בפורום סבן בארצות הברית. "עמלתי קשה כדי לאחד כוחות במרכז המפה הפוליטית, לצערי עם כישלון רב ולא הסתייע, ואהוד לא ירוץ. לא חשבתי שיכולה להיות לי תרומה משמעותית בסיטואציה הזאת, ואילו פסק זמן בחיים הפוליטיים זה חלק מהעניין. אני עוד אשוב".

בפריימריז הקודמים לרשימת קדימה לכנסת, איציק נבחרה מקום ראשון ושימשה כיו"ר מטה הבחירות של המפלגה, שבסופה קדימה זכתה ב- 28 מנדטים. לפני שעברה לקדימה, גם במפלגת העבודה היא נחשבה לפופולרית בשטח. "אנשים אומרים לי שהייתי יו"ר כנסת שהביאה כבוד לבית וכמה חודשים נשיאת מדינה, בתקופה קשה (בתקופת הנבצרות של קצב - פ"ו). אני לא רוצה להיות במקום שהשפעתי תהיה דלה".

אולמרט מביע צער על פרישת איציק

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הביע צער על החלטתה של דליה איציק לפרוש מהחיים הפוליטיים. לדבריו, "דליה איציק היא נבחרת ציבור מוכשרת וראויה שמילאה לאורך השנים שורה של תפקידים בכירים בממשלה ובכנסת. בעת כהונתי כראש ממשלה היא שימשה כיו"ר הכנסת ומילאה את התפקיד באופן מרשים ומעורר כבוד, כשהיא מנווטת בין אחריותה הממלכתית כמי שעומדת בראש זרוע החקיקה המפקחת על הממשלה ופעולותיה, ובין היותה דמות פוליטית בעלת דעות מוצקות בתחומים המדיני, החברתי והכלכלי. צר לי שהחליטה לפרוש דווקא בעת הזאת ועל רקע הסיטואציה הפוליטית שנוצרה".

נוסף לאיציק ולחבר הכנסת עתניאל שנלר, אשר הודיע זה מכבר על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הבוקר גם ח"כ יעקב אדרי הודיע למופז על פרישתו מהמפלגה.

רשימת "קדימה" לכנסת צפויה להתפרסם היום אחר הצהרים. בשעות הצהריים ייפגש מופז עם חבר הוועדה המסדרת של המפלגה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שאתמול כבר נפגש עם חבר אחר של בוועדה, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי. בפגישה עם אולמרט צפויה להיסגר הרשימה באופן סופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully