וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה דחתה כינוס הערב: "מרווח ביטחון" לאיחוד

טל שלו ופנחס וולף

5.12.2012 / 10:36

ועידת המפלגה הייתה אמורה להתכנס הערב כדי לאשר את מצע הבחירות. גורמים בעבודה אמרו כי הוועידה תידחה למחר כדי לאפשר "מרווח ביטחון" לאיחוד, אך הכחישו כי מתקיימים מגעים

מפלגת העבודה צפויה לדחות את כינוס ועידת המפלגה שתוכנן להתקיים הערב (רביעי) על מנת לאפשר "מרווח ביטחון" לאיחוד אפשרי עם רשימות נוספות. הועידה התשיעית של המפלגה, הייתה אמורה להתכנס הערב בשעה 19:00 בבית החייל בתל אביב, במטרה לאשר את מצע המפלגה למערכת הבחירות הקרובות, אשר נוסח בחודשים האחרונים. אולם הבוקר אמרו גורמים בעבודה כי מסתמן שהוועידה תידחה למחר. לדבריהם, אין שום הסכם קונקרטי על הפרק עם אף גורם וגם לא מתקיימים מגעים, אך אם כן קיים סיכוי לערוך שינוי כלשהו, תהיה הוועידה מחויבת לאשר אותו. על כן, לוקחים במפלגה מרווח ביטחון כדי לאפשר שינויים ברגע האחרון.

היום בשעה 11:00 ייפתחו דלתות ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19 ותחל הגשת הרשימות של כל מפלגה. המועד האחרון להגשת הרשימות יהיה מחר בשעה 22:00, ועד אז יאלצו כל המפלגות בבחירות הקרובות לסכם על המועמדים, ולקבל פתק בו ישתמשו בקלפי. בין המפלגות שטרם הגישו את רשימתן נמצאת "התנועה" בראשותה של ציפי לבני, שהודיעה על התמודדותה רק לפני שבוע.

נבחרת העבודה: הרצוג שני, פרץ שלישי, מיכאלי חמישית. מערכת וואלה!
לדברי גורמים, אין שום הסכם על הפרק, אך ועידת המפלגה תיצטרך לאשר כל שינוי של הרגע האחרון, אם יהיה. רשימת העבודה/מערכת וואלה!

עמרם מצנע, שככל הנראה ישובץ כמספר 2 של לבני, הכחיש בפני וואלה! חדשות כי מתקיימים מגעים עם מפלגת העבודה. "אני לא יודע שום מגעים ואין לזה שום סבירות בכלל. האם יש מישהו משני הצדדים שמנסים לבדוק? אני לא יודע. העולם הפוליטי הוא מטורף, אבל אין מגעים בין השתיים וככל שאני יודע זה לא רלוונטי ולא מעשי". מ"התנועה" סירבו להתייחס באופן רשמי לדברים. בינתיים לבני ממשיכה לעמוד בקשר עם אישים רבים כדי לבחון את האפשרות להצטרפות למפלגה. מלבד מצנע, שבעת הח"כים שפרשו מקדימה והיא עצמה, ככל הנראה יתברגו ברשימה גם חברת מועצת עיריית ירושלים מירב כהן ויו"ר עמותת "ידיד" יובל אלבשן. גורמים בעבודה ציינו כי הסיכוי לריצה משותפת בין שתי המפלגות נמוכה מאו כרגע, אך דחיית הוועידה נועדה לשמור את כל האופציות על השולחן.

על אף כוונתה של לבני להוות אלטרנטיבה משמעותית לשלטון ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פי הסקרים האחרונים היא אינה מצליחה לקבל מספר דו-ספרתי של מנדטים, ורוב הקולות המוענקים לה מגיעים דווקא ממפלגות מרכז-שמאל, כגון "יש עתיד" ומפלגת העבודה עצמה, אשר נפגעת קלות מחזרתה של לבני ויורדת במספר מנדטים בסקרים.

בשבועות האחרונים קראה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ללבני לחבור אליה כדי לשמש כגוש חוסם לראש הממשלה בנימין נתניהו. "מי שמבקש לחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות", אמרה אז יחימוביץ', עוד לפני שהודיעה לבני על הקמת מפלגתה. "לבני היא אדם ראוי במערכת הפוליטית", אמרה יחימוביץ'. "היא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז. הדרך הנכונה היא לעשות את זה ביחד ולא לחוד".

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! חדשות 2013

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נציגי המפלגות החדשות ממתינים מחוץ לכנסת לקבלת הפתקים בבחירות דצמבר 12. עומר מירון
המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת יהיה מחר ב-22:00. ממתינים מחוץ למשכן הכנסת/עומר מירון

עם זאת, לאחר הכרזתה של לבני על הקמת "התנועה", תקפה יחימוביץ' את הראשונה וכינתה את החלטתה "שגיאה קשה וטעות". יו"ר העבודה טענה כי יש לאחד כוחות, "להיות כח מרכזי שיגרום למפלה של נתניהו. יכולנו להיות יחד, לצערי חל פיצול נוסף. נשאר חזקים וההתמודדות סמוך לבחירות תהיה בין שני מנהיגים שמייצגים דברים שונים". היא גם ביטלה את יכולתה של לבני להציב אלטרנטיבה אמיתי בבחירות: "אני בטוחה ומאמינה כי יש שני מתמודדים בזירה והם נתניהו ואני".

במקביל, חתמו השבוע יחימוביץ' ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד על הסכם עודפים בין שתי המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-19. משמעות ההסכם היא כי במצב שבו עודפי הקולות של שתי המפלגות יצטברו לכלל מנדט נוסף – תזכה במנדט זה המפלגה שלה יהיה עודף קולות גדול יותר. בבחירות קודמות חתמה העבודה על הסכם דומה עם מפלגת מרצ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully