וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מגיב להדחה: "לעולם הפוליטי חוקים משלו"

סגן שר החוץ, שלא נכלל ברשימת ישראל ביתנו, אמר לוואלה! חדשות כי הוא "מבין את כללי המשחק", וציין כי הוא "בהחלט מכבד את ליברמן", שמצידו, ביטל נסיעה מדינית משותפת

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

סגן שר החוץ דני אילון, שבאופן מפתיע לא נכלל ברשימת ישראל ביתנו לכנסת שפורסמה אתמול, הגיב הבוקר (רביעי) להדחה. "כשנכנסתי לחיים הפוליטיים הבנתי מה הם כללי המשחק וקיבלתי אותם. כמו שקיבלתי אותם לפני ארבע שנים כשהייתי ברשימה, כך אני מקבל אותם היום", אמר לוואלה! חדשות בפתח ביתו בהוד השרון. הוא התייחס גם ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, שבהוראתו הוצא אילון מהרשימה. "אני בהחלט מכבד אותו, התחברתי איתו לפני ארבע שנים", ציין אילון, והודה כי "לעולם הפוליטי יש חוקים משלו".

אילון הביע תמיכה ברשימה המאוחדת של מפלגתו ושל הליכוד, "אני מאחל גם לליכוד ביתנו ולכל המחנה הלאומי ולכל עם ישראל הרבה הצלחה ושגשוג. עוד יהיו הרבה הצלחות, אין לי שום ספק", מה שחשוב זה לא מה שקורה עם דני אילון אלא איך להמשיך ולבצר ולהמשיך לחזק את מדינת ישראל ועם ישראל, ואת זה אני אעשה בכל מסגרת שאמשיך לעבוד בה. אחרי פעילות של כל כך הרבה שנים, התחושה היא תחושה של סיפוק על הזכות שהיתה לי לשרת את מדינת ישראל, אם בוושינגטון ואם בירושלים".

סגן שר החוץ דני איילון מחוץ לביתו, דצמבר 2012. דרור עינב, דרור עינב
"אני מאחל גם לליכוד ביתנו ולכל המחנה הלאומי הצלחה ושגשוג". אילון, הבוקר/דרור עינב, דרור עינב

בתוך כך, הממונה על אילון ומי שהדיח אותו, שר החוץ ליברמן, ביטל במהלך הלילה את השתתפותו במשלחת השרים הבכירה המלווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו באירופה. מלשכתו נמסר כי הסיבה לביטול היא "אילוצים פוליטיים", אולם יש לציין כי אילון עצמו, סגן שר החוץ, מהווה חלק מהמשלחת.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גם מיסז'ניקוב ומיכאלי הודחו

הדחתו של אילון היתה ללא ספק הפתעה הגדולה ביותר בהצגת הרשימה של ישראל ביתנו אמש על ידי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן. לחלק משרי המפלגה נודע על הדחתו של אילון, שהיה נחשב למקורב ליו"ר ליברמן, רק בעת הקראת רשימת המועמדים הסופית אמש במלון פארק בירושלים, רשימה שנקבעה על ידי מה שמכונה במפלגה "הוועדה המתמדת" - ועדה המורכבת מחמישה נציגים ומקבלת את החותמת הסופית של ליברמן.

בחמישייה הפותחת של הרשימה נכללים - מלבד שר החוץ אביגדור ליברמן - יאיר שמיר והשרים עוזי לנדאו, סופה לנדבר ויצחק אהרונוביץ'. במקום השישי ברשימה נמצאת חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ובמקום השביעי - המזכירה הכללית של המפלגה, ח"כ פאינה קירשנבאום. במקום השמיני - ח"כ דוד רותם, במקום התשיעי - יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב, ואת העשירייה הראשונה סוגר חמד עמאר. שני נציגים של ישראל ביתנו בכנסת היוצאת - משה מוץ מטלון וליה שמטוב - לא דורגו במקומות ריאליים ברשימה לכנסת הבאה (18 ו-19 בהתאמה).

הדחתו של אילון, כמו גם של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב וחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, מגיעה בעקבות התקריות המביכות שהיו מעורבים בהן. גורם במפלגה אף התייחס לזאת אמש בפירוש: "כל מי שהביך את המפלגה הודח". אילון "התפרסם" כאשר בינואר 2010 הזמין את שגריר טורקיה לשיחת נזיפה והושיב אותו על ספסל נמוך, כדי "שיראה שאנו מסתכלים על כולם מלמעלה"; מיכאלי נודעה בתקרית שפיכת כוס מים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה (העבודה) ובעימות עם חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) במליאה; במקרה של מיסז'ניקוב פורסמה כתבה שבה חשפו מאבטחיו אורח חיים נהנתני ופרוע של שר התיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully