וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת ישראל ביתנו: שמיר ולנדאו בראש, אילון בחוץ

יהושע בריינר

4.12.2012 / 19:28

יאיר שמיר ועוזי לנדאו שובצו מיד אחרי ליברמן ברשימה. סגן שר החוץ לא שובץ כלל והח"כים מטלון ושמטוב נדחקו למקום לא ריאלי. גורם במפלגה: "כל מי שהביך את המפלגה הודח"

צילום: גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק

לא רק מיסז'ניקוב ומיכאלי בחוץ: סגן שר החוץ דני אילון אינו משובץ כלל ברשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-19. בחמישייה הפותחת של הרשימה נכללים - מלבד שר החוץ אביגדור ליברמן - יאיר שמיר והשרים עוזי לנדאו, סופה לנדבר ויצחק אהרונוביץ'.

במקום השישי ברשימה נמצאת חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ובמקום השביעי המזכירה הכללית של המפלגה, ח"כ פאינה קירשנבאום. במקום השמיני ח"כ דוד רותם, במקום התשיעי יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב, ואת העשירייה הראשונה סוגר חמד עמאר. שני נציגים של ישראל ביתנו בכנסת היוצאת - משה מוץ מטלון וליה שמטוב - לא דורגו במקומות ריאליים ברשימה לכנסת הבאה (18 ו-19 בהתאמה).

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העשירייה הראשונה של ישראל ביתנו לכנסת הבאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז ישראל ביתנו אישר את הרכב הרשימה שנקבעה על ידי ועדה מיוחדת המכונה "ועדה מתמדת", ללא מתנגדים. הוועדה, שמורכבת מחמישה אנשים פועלת במתכונת זו מאז נוסדה המפלגה בהנהגת ליברמן ב-1999 וממליצה ליו"ר הוועדה על הרכב הרשימה. בשבועות האחרונים רואיינו כל המועמדים - לרבות השרים וחברי הכנסת - על ידי הוועדה, ולכולם ברור כי המילה הסופית הייתה של ליברמן עצמו.

חברי המפלגה קיבלו בתדהמה את אי הכללתו של סגן שר החוץ ברשימה. "זה הלם לכולנו, כולנו מאד מופתעים מההחלטה להדיח את אילון", אמר אחד מחברי המפלגה. "הוא היה מאד קרוב לליברמן וכנראה חתול שחור עבר ביניהם". חבר אחר הגדיר זאת כ"הפתעה מוחלטת".

הדחתו של אילון, כמו גם של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב וחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, מגיעה בעקבות התקריות המביכות שהיו מעורבים בהן. גורם במפלגה אף התייחס לזאת הערב בפירוש: "כל מי שהביך את המפלגה הודח". אילון "התפרסם" כאשר בינואר 2010 הזמין את שגריר טורקיה לשיחת נזיפה והושיב אותו על ספסל נמוך, כדי "שיראה שאנו מסתכלים על כולם מלמעלה"; מיכאלי נודעה בתקרית שפיכת כוס מים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה (העבודה) ובעימות עם חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) במליאה; במקרה של מיסז'ניקוב פורסמה כתבה שבה חשפו מאבטחיו אורח חיים נהנתני ופרוע של שר התיירות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפלגת ישראל ביתנו מציגה את הרשימה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
"רשימה מנצחת". ליברמן, הערב/עומר מירון

ליברמן בירך על כך שלא היו מתנגדים לרשימה. "ברוך השם, יש לנו תמיד אחד נמנע, זה נגד עין הרע", אמר. הוא תיאר את תהליך הרכבת הרשימה ואמר כי "זה לא היה קשה, זאת הייתה עבודת פרך. אני כבר מלווה בפעם החמישית את הרכבת הרשימה, ותאמינו שזה הולך ונהיה יותר קשה. וההתלבטויות יותר ויותר קשות. אבל בסופו של דבר, יש לנו רשימה לאומית, מאוזנת ואחראית; רשימה שמשלבת מנהיגות וניסיון. אנשים שיודעים להתמודד עם האתגרים גם מבחוץ וגם בתוך המדינה. הכי חשוב: זאת רשימה מנצחת, רשימה שתנצח את הבחירות הקרובות. ב-22 בינואר, בשעה 22:00, כולנו נחגוג את ניצחונו של המחנה הלאומי".

דני אילון. ערן גילווארג
נפלט החוצה. סגן שר החוץ, דני אילון/ערן גילווארג

ליברמן לא התייחס אמנם לאי הכללתו של סגנו, דני אילון, ברשימה, אך הביע תקווה כי שר התיירות, שהודיע מוקדם יותר היום כי לא יתמודד לכנסת, ישוב בהקדם. "בפוליטיקה מדי פעם אנשים לוקחים פסק זמן", אמר. "גם אנשים גדולים כמו נתניהו וברק לוקחים פסקי זמן. גם אני לקחתי פעם פסקי זמן. אני גם מתייחס לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. אני בטוח שהוא ישוב".

ליברמן התייחס להחלטה האחרונה של ממשלת ישראל לבנות באזור E1 המחבר בין ירושלים למעלה אדומים. "ישראל תמשיך לבנות בירושלים, בשכונות היהודיות, היא תמשיך לבנות במעלה אדומים, ואני רוצה להזכיר שבנייה בירושלים היא בהתאם לחוק הישראלי ומי שרוצה עוד להתעמק, שילך למכתב בוש, ויראה את אותם גושי התיישבות ואותם שינויים בשטח שעליהם דיבר אז נשיא אמריקאי במכתבו לישראל", אמר.

שר החוץ פנה לציפי לבני, לשלי יחימוביץ' ולשאול מופז ואמר: "האם יש מישהו שמעז להגיד שלא יבנה שם? בירושלים? מעניין לשמוע את זה לפני הבחירות".

בסביבת מיסז'ניקוב מכחישים כי הוא פרש בעקבות דחיקה צפויה שלו מהרשימה לכנסת, וגם ליברמן עצמו הגיב הבוקר ואמר כי תכנן להציב את שר התיירות במקום גבוה ברשימה. בפגישה שקיים הבוקר עם משלחת של הנהגת היהדות הקונסרבטיבית מצפון אמריקה, נמנע מיסז'ניקוב מהסברים לגבי החלטתו לפרוש. עם זאת, הוא הביע תקווה שהממשלה הבאה שתוקם לא תכלול נציגי מפלגות חרדיות. "אני מקווה שהממשלה הבאה תהיה ממשלה אזרחית, חילונית, בלי כוחות פוליטיים שלפעמים נדמה שהגיעו מימי הביניים, ממשלה בלי הפוליטיקה השחורה של המפלגות החרדיות", אמר שר התיירות.

20 הראשונים ברשימת "ישראל ביתנו":
1 - אביגדור ליברמן
2 - יאיר שמיר
3 - עוזי לנדאו
4 - סופה לנדבר
5- יצחק אהרונוביץ'
6 - אורלי לוי-אבוקסיס
7 - פאינה קירשנבאום
8 - דוד רותם
9 - רוברט אילטוב
10 - חמד עמאר
11 - שמעון אוחיון
12 - אלכס מילר
13 - ליאון ליטינצקי
14 - יוליה מלינובסקי
15 - סמדר בת אדם לויתן
16 - עודד פורר
17 - ויקטור איפראימוב
18 - משה מוץ מטלון
19 - ליה שמטוב
20 - יצחק סלבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully