וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה מנסה לטרפד הפילוג: "למיסיס קלין יש מוסר כפול"

פנחס וולף

3.12.2012 / 8:00

סיעת קדימה מבקשת להחליף את נציגיה בוועדת הכנסת שתדון בבקשה של שבעה ח"כים להתפלג, בניסיון למנוע מלבני קבלת דמי מימון מפלגות. לבני: "פרשתי מקדימה, לא לקחתי המנדט"

בקדימה לא מוותרים בקלות: סיעת קדימה צפויה להגיש היום (שני) בקשה לשינוי הרכב ועדת הכנסת שתדון היום באישור הפילוג הצפוי במפלגה ובמעבר חברי כנסת מטעם קדימה למפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני. גורמים בקדימה אף תקפו אמש בחריפות את לבני על גיבוש שביעיית הח"כים הצפויים להתפלג.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
"עשתה ככל אשר לאל ידה כדי לפרק את קדימה". לבני/דרור עינב

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמרו הגורמים על לבני כי "אותה מיסיס קלין שהשאירה את קדימה עם גירעון של 38 מיליון שקלים ונטשה אותה אחרי שנחלה תבוסה בבחירות דמוקרטיות פנימיות וביקרה בחריפות את ניסיונות פילוג קדימה בעבר על ידי נתניהו ואלקין – עשתה ככל אשר לאל ידה כדי לפרק את קדימה ולמצוא את הח"כ השביעי שיאפשר לה לחלוב את הקופה הדלה של המפלגה בעוד עשרה מיליון שקלים". לדבריהם, "זה המוסר הכפול של מיסיס קלין וזו ה'פוליטיקה הנקייה' שהיא מדברת בשמה".

חברי קדימה החברים בוועדת הכנסת הם הח"כים יואל חסון ושלמה מולה, הנמצאים בשביעייה שצפויה לחבור אל מפלגתה של לבני; ח"כ רוחמה אברהם, שעדיין חברה בקדימה אך לא מתמודדת לכנסת; וכמו כן, ח"כ אילן גילאון ממרצ, היושב בוועדה על תקן שקדימה נידבה למרצ בתחילת הקדנציה. בשל כך, הסיעה מתכוונת להגיש היום בקשה לח"כ זאב אלקין, שינהל את הישיבה בוועדת הכנסת שתדון בפילוג – כמו גם בפילוג של ח"כ טאלב א-סנע מרע"מ-תע"ל – כדי לבצע חילופי גברי לחברים מטעם המפלגה, כך שיתבטאו ואף יצביעו נגד הפילוג.

את ח"כ חסון תבקש המפלגה להחליף ביו"ר מטה הבחירות של המפלגה, ח"כ ישראל חסון; את ח"כ מולה בח"כ אכרם חסון, הנחשב לנאמן מאוד למופז; את רוחמה אברהם בח"כ מרינה סולודקין; ואילו מרצ תיאלץ לוותר על הייצוג שלה לטובת ח"כ שי חרמש – בעבר תומך לבני שהעביר בפריימריז האחרונים את תמיכתו למופז. מלבד יואל חסון ומולה, השביעייה מונה גם את חברי הכנסת מאיר שטרית, רוברט טיבייב, מגלי והבה, רחל אדטו ואורית זוארץ. הפילוג יזכה את מפלגת "התנועה" של לבני בכספי מימון בחירות בשווי של בין 800 אלף ל- 1.36 מיליון שקלים לח"כ - תלוי במספר המנדטים הסופי שהמפלגה תקבל, וכן בדו"ח מבקר המדינה על התנהלותה הכספית.

יו"ר "התנועה" ציפי לבני התייחסה אתמול לביקורת על עזיבת קדימה. במסיבת עיתונאים שקיימה עם עמרם מצנע, אמרה לבני: "מעולם לא התחייבתי להישאר במפלגה מסוימת. מפלגה היא רק פלטפורמה להשגת יעדים. זו הסיבה שעזבתי את הליכוד וזו גם הסיבה שהקמנו את קדימה - רצינו להשיג את היעדים שלנו. אני פרשתי מקדימה. לא לקחתי את המנדט, אלא עשיתי זאת כשאני כבר מחוץ לקדימה".

מאיר שטרית, שהודיע אתמול על חבירתו ללבני, התייחס לטענות של גורמים בקדימה, לפיהן מתן דמי מימון מפלגות ללבני הוא "שוד הקופה הציבורית". בשיחה עם וואלה! חדשות הוא אמר אתמול: "מי שעשה את החוב בזמנו, זה לא ציפי לבני. היא לא טיפלה בו טוב בזמנו, אבל היא קיבלה ירושה מאולמרט. בבחירות המוניציפליות הגירעון של קדימה היה 25 מיליון שקלים. ברור שהיא יכלה לעשות יותר".


עוד בנושא
לבני במהלך נואש? הגיעה עד שנלר במאמצי הגיוס
לבני גייסה כבר שישה: סיעת קדימה עשויה להתפצל השבוע
מצנע: "העבודה אינה חלופה - או ביבי או ציפי"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully