וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז בעבודה: הרצוג 1, פרץ 2; 'ציבור חופשי בחר בכם, בכולכם'

פנחס וולף

30.11.2012 / 9:45

מפלגת העבודה הציגה את רשימתה לבחירות הקרובות. מיכאלי חמישית, שפיר גם בעשירייה הראשונה ובר-לב הפתיע במקום 8. יחימוביץ': "יש כאן נסיון אדיר לצד הנהגה צעירה ולוחמת"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן ; קריינות: אביב אברמוביץ'

"נעשה הכל כדי להחליף את השלטון", כך אמרה היום (שישי) יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', לאחר שהוצגה בבית ברל רשימת מפלגתה שנבחרה בפריימריז. עם פרסום התוצאות, התברר כי לאחר יחימוביץ', נבחר ח"כ יצחק בוז'י הרצוג ולאחריו ח"כ עמיר פרץ. הרצוג נבחר בפעם השלישית במקום הראשון בפריימריז, לאחר שניצח גם ב-2006 ו-2009. מרב מיכאלי נבחרה לאישה הראשונה ברשימה ושובצה במקום החמישי.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מדובר ברשימה מאוזנת, בבחינת יחסי הכוחות בין מחנה יחימוביץ' למחנה פרץ: ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, המקורב ליו"ר המפלגה, זכה במקום הראשון, בעוד שעומר בר-לב הפתיע וזכה למקום השמיני. גם איציק שמולי, מיקי רוזנטל ומיכל בירן, אותם ניסתה יחימוביץ' לקדם, זכו למקומות הראשונים בעשירייה השנייה. פרץ, לעומת זאת, זכה בעצמו למקום השלישי, ומקורביו איתן כבל ומיכאלי זכו להישגים נאים. לעומת ההצלחות של יחימוביץ', עופר קורנפלד, ראש המטה שלה, הצליח להגיע רק למקום ה-23, שספק אם הוא ריאלי. מי שנשארו מחוץ למיקום ריאלי ויישארו מאוכזבים הם בין היתר נועם שליט ומזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר.

נבחרת העבודה לבחירות 2013, בית ברל, כפר סבא, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
הנבחרת החדשה של מפלגת העבודה צילום: נמרוד סונדרס)/נמרוד סונדרס

הרשימה המלאה:

1. שלי יחימוביץ'
2. יצחק בוז'י הרצוג
3. עמיר פרץ
4. איתן כבל
5. מרב מיכאלי
6. בנימין פואד בן אליעזר
7. חיליק בר
8. עומר בר-לב
9. סתיו שפיר
10. אבישי ברוורמן
11. אראל מרגלית
12. איציק שמולי
13. מיקי רוזנטל
14. מיכל בירן
15. נחמן שי
16. משה מזרחי
17. דני עטר
18. ראלב מג'אדלה
19 נאדיה חילו
20. נינו אבסדזה
21. יוסי יונה
22. דניאל בן סימון
23. עופר קורנפלד
24. חילי טרופר
25. יונה פריטל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו בסוף תהליך דמוקרטי מדהים שבו ציבור גדול וחופשי בחר בכם בבחירות דמוקרטיות, בכולכם", הכריזה יחימוביץ' בפתח דבריה עם הצגת הרשימה. "נשארנו המפלגה היחידה שיש בה פריימריז אמיתיים ודמוקרטיים, עם שיעור השתתפות ענקי. אני מודה, גם בחלומות הטובים ביותר לא יכולתי להעלות על הדעת הרכב כזה של רשימה".

יחימוביץ' המשיכה לשבח את הרשימה שנבחרה ואמרה: "יש כאן ניסיון אדיר, לצד רעננות, יש כאן שנים ארוכות של עשייה ומנהיגות, עם היסטוריה מפוארת של ביצוע והישגים, לצד הנהגה צעירה, לוחמנית, מבטיחה, מעוררת תקווה. יש כאן נציגים של כל חלקי החברה הישראלית. ומה הדבר היפה? שאף אחד לא מינה אותם. לא ועדה מסדרת, לא איזה דיקטטור שעומד בראש רשימה. אתם בחרתם בהם, והם קיבלו את האמון שלכם, אמון אמיתי, דמוקרטי, גורף, בהצבעה חופשית".

פואד בן אליעזר בפריימריז מפלגת העבודה, בית ברל, כפר סבא, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
ותיקים לצד חדש. פואד היום/נמרוד סונדרס
הכרזת רשימת מפלגת העבודה לכנסת. נמרוד סונדרס
חוגגים בעבודה/נמרוד סונדרס

יחימוביץ' מתחה בדבריה ביקורת על ממשלת נתניהו. "אתמול פורסם דו"ח העוני, שוב ראינו את מה שאנחנו יודעים ונלחמים עליו בכל הכוח. שאנשים קמים בבוקר לעמל יומם והולכים לישון כשהם נאבקים על הישרדות, והם אנשים עובדים והם נשארים עניים. זו חרפה שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה".

"אומרים לנו שלנתניהו יש ניסיון", הוסיפה יו"ר העבודה. "הנה התוצאות של הניסיון הרע הזה. הנה הן. אנחנו לא רוצים יותר את הניסיון הרע הזה. שמפרק את החברה הישראלית, מפורר אותה, מחליש אותה, מייצר כאן פערים מבישים, בלתי נתפסים, בלתי נסבלים, בין עשירים מאוד לעניים מאוד".

איציק שמולי פריימריז במפלגת העבודה, בית ברל, כפר סבא, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
יכול להיות גם מרוצה. שמולי/נמרוד סונדרס
פריימריז עבודה, בית ברל, כפר סבא,נובמבר 2011. דרור עינב
אבסדזה בבית ברל, היום/דרור עינב
ינון מגל, אראל סגל ולירון מרוז בפריימריז עבודה, בית ברל, כפר סבא, נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
ינון מגל, אראל סגל ולירון מרוז בפריימריז עבודה, בית ברל, כפר סבא, נובמבר 2011/נמרוד סונדרס
פריימריז עבודה, בית ברל, כפר סבא,נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
חיליק בר לצד עומר בר-לב, היום בבית ברל/נמרוד סונדרס

יחימוביץ' ציינה כי תשיק בשבוע הבא את קמפיין הבחירות של המפלגה, במסגרתו תוצג "תכנית כלכלית וחברתית לתיקונה של מדינת ישראל". יו"ר העבודה קראה "להחזיר את מדינת ישראל להיות מדינה חזקה וסולידרית לאזרחיה, כמו שהיא נועדה להיות, כמו שמגיע לציבור".

"אתמול, הראנו לליכוד איך עושים פריימריז, וב-22 בינואר נראה לליכוד איך מחליפים שלטון בישראל", אמר מזכ"ל מפלגת העבודה, חיליק בר, במעמד הצגת הרשימה החדשה. מוקדם התייחס בר במשדר וואלה! להליך הבחירות ואמר: "הייתה אתמול חגיגה, בחירות שעברו בצורה דמוקרטית. היו שתי תקריות שטופלו על-יד ועדת הבחירות. הרמנו יום בחירות לתפארת. הקמנו את המפלגה מאפס. ממחר כולנו מאוחדים במאבק מול הליכוד ומפלגות אופנה באמצע. אנחנו נהיה מאוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully