וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: נחתם המיזוג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי

יהושע בריינר

29.11.2012 / 23:06

על פי ההסכם, נפתלי בנט יוצב במקום הראשון ברשימה ויכהן כשר הבכיר מטעם המפלגה, ואורי אריאל יימצא במקום השני. עוד שלושה מועמדים מ"תקומה" יוצבו בעשירייה הראשונה

הכיפה המאוחדת: מפלגת הבית היהודי ומפלגת האיחוד הלאומי-תקומה חתמו הערב (חמישי) על הסכם לריצה כרשימה משותפת בבחירות הקרובות, שבראשה יעמוד נפתלי בנט. על פי ההסכם, חבר הכנסת אורי אריאל ימוקם במקום השני כאשר בנט יהיה השר הבכיר במפלגה, אם אכן תשב בקואליציה.

בימים האחרונים התקשו שתי המפלגות להגיע להסכם לאחר שגורמים בבית היהודי טענו כי הם אינם זקוקים לאנשי "תקומה" במפלגתם, בעוד נציגיו של אריאל, המייצגים את הזרם החרדי-לאומי ואת ההתיישבות ביהודה ושומרון, גרסו כי רק אחדות תביא למספר המנדטים הגדול ביותר. הערב, כאמור, נחתם ההסכם בין שתי המפלגות, כאשר בעשירייה הראשונה יינתן ייצוג של שישה מועמדים לבית היהודי וארבעה לאיחוד הלאומי-תקומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצלחנו לגבש נבחרת מנצחת שמשקפת נאמנה את מגוון האוכלוסיות בקרב הציבור הישראלי". בנט ואריאל חותמים על ההסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההסכם, לאחר בנט ואריאל יוצב ברשימה חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי. במקום הרביעי יועמד הרב אלי בן דהן מתקומה ובמקום החמישי איילת שקד, שזכתה במקום השלישי בפריימריז בבית היהודי. במקום השישי יימצא חבר הכנסת אורי אורבך, במקום השביעי זבולון כלפא מתקומה, במקום השמיני אבי וורצמן מהבית היהודי, במקום התשיעי מוטי יוגב מהבית יהודי והמקום העשירי יאוייש על ידי אישה נוספת, אורית סטרוק. המקומות 11 ו-12 יאויישו על ידי יוני שטבון ושולי מועלם ממפלגתו של בנט.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

כצל'ה עדיין מחזיק במימון המפלגות

יו"ר הבית היהודי בנט, אמר במעמד החתימה כי "משהו חדש התחיל הערב. הודענו על כוונתנו לפעול ככל יכולתנו למיזוג של שתי המפלגות וריצה משותפת בבחירות. הערב אני שמח לבשר כי עמדנו בהבטחתנו. יחד עם חברי, חבר הכנסת אורי אריאל וצוותו, הצלחנו לגבש נבחרת מנצחת שמשקפת נאמנה את מגוון האוכלוסיות בקרב הציבור הישראלי ומאפשרת לכלל עם ישראל לראות בבית היהודי – את ביתם שלהם". יו"ר האיחוד הלאומי-תקומה, חבר הכנסת אורי אריאל הוסיף כי "היום אנחנו יוצאים יחד לדרך חדשה ומאוחדת, שתגבש סביבה את כל הגוונים בציונות הדתית. יחד נוביל מהפכה אמיתית מתוך רצון לבנות עתיד חזק למדינה, ומתוך אהבת ישראל לכלל גווני העם".

אלא שעל הסכם האיחוד מעיב חבר הכנסת יעקב כ"ץ, המכונה כצל'ה, שמסרב בתוקף להצטרף לאיחוד. כצל'ה הודיע היום כי ירוץ לכנסת ברשימה נפרדת לבדו. יתרה מכך, כצל'ה מחזיק בכספי מימון המפלגות שלו ושל אריאל בשל העובדה שהוא עדיין מוגדר כיו"ר המפלגה. בימין מפנים כלפי כ"ץ אצבע מאשימה ומטיחים בו טענות קשות, בעוד הוא עצמו מסרב לשוחח עם כלי התקשורת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully