וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': על לבני להצטרף למפלגת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה קוראת לחברת הכנסת לשעבר לחבור אליה כדי להחליף את שלטון נתניהו. לדבריה, "לבני היא אדם ראוי. היא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו

מי ינהיג את גוש המרכז-שמאל? על רקע הדיווחים לפיהם בכוונת ציפי לבני להקים מפלגה חדשה, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קוראת לחברת הכנסת לשעבר לחבור אליה בבחירות הקרובות. באירוע "שבתרבות" שנערך היום (שבת) בתל אביב אמרה יחימוביץ': "מי שמבקש לחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

לדברי יחימוביץ', "ממשלת נתניהו לא טובה לישראל. היא מגדילה את הפערים, מקדמת אי שוויון, מרסקת את מעמד הביניים ויוצרת מצב שבו המדינה מתפוררת לנגד עינינו. העבודה מביאה תפיסה חלופית שזוכה לתמיכה גדולה מאוד בקרב הציבור. בכל בדיקה שאנחנו עושים, עם הצטרפות של מפלגות אחרות, מפלגת העבודה ממשיכה להיות הגדולה בגוש וזוכה לאמון גדול מאוד של הציבור, והדבר נכון במיוחד בסופו של השבוע הבטחוני הזה, שגם אחריו נשארו מצביעי המפלגה נאמנים לה, ולא חל שום כרסום בכוחנו. הקמת מפלגות חדשות בתוך אותו מאגר שיש בו סיכוי גבוה להפיל את שלטון נתניהו ולהחליפו יוצרת פילוג במקום איחוד".

"לא לקלקל הסיכוי לתקווה חדשה"

יחימוביץ' הדגישה כי "מי שמבקש להביא שלטון אחר לישראל ולהחליף את נתניהו ולהקים ממשלה טובה יותר לישראל, לא יכול להקים מפלגות שממילא יישארו קטנות ויתחרו על אותו מאגר בוחרים, ולא יהוו אלטרנטיבה אמיתית. האלטרנטיבה היחידה לנתניהו היא מפלגת העבודה בראשותי. מי שמבקש להפיל את נתניהו ולחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות".

יו"ר מפלגת העבודה דיברה בשבחה של לבני וקראה לה לשתף פעולה עמה. "לבני היא אדם ראוי במערכת הפוליטית", אמרה יחימוביץ'. "היא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז. הדרך הנכונה היא לעשות את זה ביחד ולא לחוד. כל הקמת מפלגה חדשה תפגע בנו מעט מאוד - אנחנו נישאר המפלגה המובילה, לכן כל מי שבראש מעייניו להחליף את השלטון צריך לחבור לעבודה בראשותי. לא כדאי לקלקל את הסיכוי הזה שמעניק תקווה חדשה לישראל".

לבני צפויה להודיע על כוונותיה הפוליטיות במהלך השבוע הבא, ועל פי ההערכה הרווחת היא תתמודד בבחירות בראשות מפלגה חדשה. לפי סקר של מכון "מאגר מוחות" שפורסם ביום חמישי, מפלגה בראשותה מקבלת תשעה מנדטים, לעומת 19 מנדטים למפלגת העבודה וארבעה למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד.

לקריאה נוספת:
סקר: לבני מרסקת את לפיד - מקבל ארבעה מנדטים בלבד
יחימוביץ' לוואלה!: המבצע בעזה לא פגע במפלגת העבודה
פרשנות: צה"ל נצר את האש, הלחימה הפוליטית התחדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully