וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההסלמה בדרום: 250 אלף תלמידים נשארו בבית

בשל הירי המתמשך הורה פיקוד העורף על ביטול הלימודים ביישובים במרחק של עד 40 ק"מ מרצועת עזה. משרד החינוך הפעיל מערך למידה מרחוק והורה ליצור קשר עם תלמידים במצוקה

ההסלמה בדרום נמשכת: כ-250 אלף תלמידים וסטודנטים לא הלכו היום (חמישי) ללימודים במוסדות החינוך בדרום הארץ, זאת בשל פתיחתו של מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. בעקבות חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, נפלו אתמול והבוקר עשרות רקטות על יישובי הדרום וגרמו להריגתם של שלושה בני אדם בקריית מלאכי. אחת הרקטות פגעה פגיעה ישירה בבית ספר באופקים שהיה ריק באותה שעה.

ילדים במקלט בנתיבות. דרור עינב
המורים ייצרו קשר עם התלמידים. מקלט בנתיבות, היום/דרור עינב

לאחר הערכת מצב הודיע אתמול פיקוד העורף כי אין לקיים הבוקר את הלימודים בכל היישובים שנמצאים במרחק של 40-0 קילומטרים מרצועת עזה. בין היתר, לא התקיימו לימודים בשדרות, באר שבע, אשקלון, קריית מלאכי, אשדוד, נתיבות, אופקים ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, אשכול ועוד. גם הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ביישובים אלה לא התקיימו, ובהם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, מכללת ספיר בשדרות וגם במכללות הטכנולוגיות באזור שבאחריות משרד התמ"ת.

לרשימת היישובים המלאה שבהם לא מתקיימים לימודים

תלמידי כיתה א' מתחבאים תחת השולחנות בזמן התראת צבע אדום, אשקלון. רויטרס, רויטרס
משרד החינוך יפעיל מערך למידה מרחוק. תלמידים באשקלון בזמן אזעקת "צבע אדום", שלשום/רויטרס, רויטרס

לאור ההסלמה, הודיע מחוז דרום של משרד החינוך כי יפעיל מערך למידה מרחוק, שבמסגרתו יועלו משימות הלימוד לפורומים הכיתתיים באתרי בתי הספר או יישלחו באמצעות הדואר האלקטרוני. כמו כן, הונחו מורי הדרום ליצור קשר עם התלמידים ולנסות לזהות מצבים של חרדה בקרב תלמידים ולהפעיל יועצים חינוכיים במידת הצורך. ממחוז דרום במשרד החינוך נמסר עוד כי ייתכן שהמשרד יפעיל מוקד חירום לתלמידים, למורים ולהורים בימים הקרובים, וכי בינתיים יש לפנות לסגל בתי הספר.

מבצע "עמוד ענן": הרוגים מפגיעה ישירה בקריית מלאכי. רויטרס
פגיעה ישירה של רקטה בקריית מלאכי, היום/רויטרס

במספר יישובים באזור הדרום התקיימו הבוקר לימודים במתכונת חלקית. ביישוב אבו בסמה ובמועצה האזורית רמת נגב התקיימו הלימודים באופן חלקי. כמו כן, ביישוב מיתר, שנמצא מחוץ לטווח ה-40 קילומטרים, לא התקיימו לימודים בבתי הספר היסודיים ובתיכונים, אולם גני הילדים והמעונות המשיכו לפעול כרגיל. כמו כן, לא התקיימו לימודים גם ביישובים שנושקים לאזור המרכז, ובהם גן יבנה, יבנה, יישובי גדרות, בני עיש, נחל שורק וגדרה.

ילדים במקלט בנתיבות. דרור עינב
ילדים במקלט בנתיבות, היום/דרור עינב

מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה כי תפתח חדר מצב מיוחד שיקשר בין תלמידים מהדרום לבין תלמידים מהמרכז שמעוניינים לארח אותם בבתיהם. על פי הנחיות פיקוד העורף, בוטלו גם פעולות חינוכיות לאחר הלימודים ובהן פעילויות תנועות הנוער והחוגים, שלא יתקיימו גם היום וככל הנראה גם בימים הקרובים.

יו"ר מועצת התלמידים הארצית, יובל כחלון, ציין כי "בימים אלה נמדדת הערבות ההדדית והאחריות שלנו כבני נוער כלפי חברנו וכלפי החברה הישראלית". לדבריו, "פתיחת החמ"ל נועדה ליצירת קשר בין בני הנוער ולאירוחם בתנאים המתאימים. אנו מייחלים לימים של שקט ומחזקים את תושבי הדרום לאורך כל הדרך".

לפניות לכתבת: michalresh1@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully