וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילה פמינסטית ונציג ערבי: הפנים החדשות של מרצ

12.11.2012 / 13:27

מיכל רוזין היא מנהלת איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ועיסאווי פריג' הוא רואה חשבון מכפר קאסם. לפי הסקרים, לפחות אחד מהם עשוי להיבחר לכנסת מטעם מפלגת השמאל

השמות החדשים שיזריקו מרצ למפלגת השמאל? כ-900 חברי ועידת מרצ בחרו אתמול (שני) את נציגיהם לכנסת ה-19. אחרי מנהיגת המפלגה זהבה גלאון וחברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ, התברגו ברשימה גם מספר נציגים חדשים, שבמרצ מקווים שיפיחו רוח חדשה במפלגה המדשדשת.

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

במקום הרביעי, ששוריין לנשים, התברגה מיכל רוזין. רוזין, תושבת פתח תקווה ואם לשלושה, כיהנה עד כה כמנהלת הכללית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. רוזין ניהלה בעבר קמפיינים ציבוריים ותקשורתיים, בהם קידום חינוך לנוער, תרומות איברים, קידום נשים בפוליטיקה וקידום נשים בספורט. היא שימשה כיועצת לשר התעשייה והמסחר (ואיש מרצ) רן כהן וכיהנה כיו"ר פורום הנשים של מרצ. עם היבחרה לרשימה, אמרה אתמול רוזין כי "ההרגשה מצוינת ונפלאה. עכשיו צריך לקום מחר בבוקר ולהתחיל לעבוד כדי שכולנו נהיה בכנסת".

אחריה ברשימה, נמצא נציג המגזר הערבי עיסאווי פריג', שלאחר שנים רבות שבהן לא היה מועמד ערבי במקום ריאלי ברשימת מרצ לכנסת, הצליח להתברג למקום גבוה. פריג', תושב כפר קאסם הוא רואה חשבון במקצועו, בוגר האוניברסיטה העברית בכלכלה וחשבונאות ופעיל במרצ זה 20 שנה. פריג' פועל לחיזוק הקשר בין שני המגזרים ובין היתר היה חבר מזכירות "שלום עכשיו", חבר מועצת יוזמת ז'נבה וגם הקים את הפורום לעידוד יזמות עסקית יהודית-ערבית.

פריג' ופעיליו חגגו אתמול עם היוודע דבר התוצאות. "בסך כל הערבים בתוך ועידת מרצ הם שישה אחוזים, ולקבל 450 מצביעים ביום כזה זו אמירה ברורה לחלוטין מכל החברים", אמר אתמול לוואלה! חדשות. "אחרי שלוש שנים שלא היה נציג ערבי במקום ריאלי, החברים החליטו שהגיע הזמן". הוא הוסיף, כי על המפלגה "לתרגם את האמירה הפוליטית הזאת לכוח אלקטורלי. אני שבא מהמגזר הערבי, אדאג לשלש את כוחנו יחסית למה שהיה".

מרצ בוחרת רשימה לכנסת. דרור עינב
הנבחרת של מרצ, אמש/דרור עינב

למקום השישי נבחרה חברת מועצת עיריית תל אביב תמר זנדברג. זנדברג היא דוקטורנטית במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, והיא ידועה בפעילותה החברתית והסביבתית. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. זנדברג שימשה יועצת פרלמנטרית לחבר הכנסת לשעבר רן כהן וכיהנה בוועדות רבות בעיריית תל אביב, בהן הוועדה לקידום מעמד האישה, הוועדה לדיור בר-השגה, ועדת הכספים והוועדה לתכנון ובנייה בעיר. אתמול, לפני פרסום התוצאות, התייחסה זנדברג לכל "המועמדות והמועמדים הצעירים" המתמודדים ברשימה, וציינה כי "אין ספק שמרצ זקוקה לרענון הזה ולדור שלנו, שכמעט ויתר על הפוליטיקה ועכשיו חוזר בהמוניו. רואים את זה בכל המפלגות וגם אצלנו".

במקומות השביעי והשמיני ברשימה דורגו חברי הכנסת לשעבר אבשלום אבו וילן ומוסי רז (בהתאמה). השניים קיוו לתוצאות טובות יותר, אולם נאלצו להסתפק במקומות פחות ריאליים, אם להסתמך על הסקרים האחרונים שחוזים למפלגה לא יותר מחמישה מנדטים. אחריהם ברשימה מספר שמות פחות מוכרים, כמו עורכת הדין יפעת סולל ואורי זכי, מנהל שלוחת ארגון "בצלם" בארה"ב.

המנצחים הגדולים אתמול היו ללא ספק - וללא הפתעה - חברי הכנסת המכהנים גילאון והורוביץ, שקטפו את המקומות 2-ו-3. לאחר הזכייה העיד גילאון על התרגשותו והביע ביטחון בהצלחת המפלגה בבחירות: "אין סיבה שמפלגה שירוקה מבחינה סביבתית ואדוקה מבחינה חברתית לא תכניס מספר דו ספרתי של מנדטים".

לקריאה נוספת:
מרצ בחרה רשימה: אין כוכבים, האם יהיו מנדטים?
אין הפתעות במרצ: גילאון שני, הורוביץ שלישי
מי הח"כים החברתיים ביותר בשמאל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully