וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב נשים: מי תהיה הח"כית החדשה מטעם הליכוד?

פנחס וולף

11.11.2012 / 8:01

קטי שטרית הייתה ראש המטה של שר החינוך ונתמכת על ידי פייגלין. קרן ברק היא יועצת אסטרטגית ונהנית מתמיכה של ראשי ערים. אחת מהן עשויה להיבחר למקום ה-24 ברשימת הליכוד

מי יהיו הפנים החדשות ברשימת הליכוד לכנסת? הרחק מאור הזרקורים מתנהלים במפלגת השלטון מספר מאבקים מרתקים ורווי יצרים, לקראת הפריימריז לקביעת נציגי המפלגה לכנסת הבאה בעוד כשבועיים. אחד מהם הוא על המקום ה-24 ברשימה, השמור לאישה שלא כיהנה כשרה או כחברת כנסת.

חמש הנשים המייצגות את הליכוד בכנסת היוצאת – שרת התרבות לימור לבנת, סגנית השר גילה גמליאל, סגנית השר לאה נס וחברות הכנסת ציפי חוטובלי ומירי רגב – מתמודדות על מקום ברשימה הארצית של המפלגה לכנסת הבאה, בה משוריינים שני מקומות לנשים (10 ו-20). בה בעת, על המקום ה-24 ברשימת הליכוד, שייתכן כי יישמר גם ברשימה המאוחדת עם מפלגת ישראל ביתנו, מתמודדות לא פחות נשים. בין המתמודדות: קטי שטרית, קרן ברק, אורלי בני דיוויס, ציפי גורדין, נורית קורן, אלונה רבינוביץ', סנדרה רג'ואן, אסתר שלמון, אתי תלמי ויוליאנה אליעזר.

לפחות לשתיים מהן אין זו ההתמודדות הראשונה בפריימריז של הליכוד: קטי שטרית וקרן ברק. עבור ברק זו ההתמודדות השלישית: ברשימה לבחירות לכנסת ב-2006 היא הייתה במקום ה-24, אך הליכוד זכה ב-12 מנדטים בלבד. ב-2009 היא דורגה במקום ה-32, אולם הליכוד קיבל 27 מנדטים. עבור שטרית זו ההתמודדות השנייה בפריימריז: ב-2009 היא נבחרה מטעם מחוז ירושלים למקום ה-31 ברשימת הליכוד, אולם נותרה מחוץ לכנסת.

שטרית וברק אולי אינן מוכרות לציבור הרחב, אך מוכרות ופעילות מאוד בשטח הליכודי. ברק גדלה ב"צעירי הליכוד", ושטרית בבית"ר. אחת משתיהן תכהן כנראה בכנסת הבאה. לדברי גורמים במפלגה, התחרות על המקום ה-24 ברשימה לכנסת אינה תורמת ליחסים בין השתיים. בליכוד מספרים על קרב ייצרי מאוד בין שתי הנשים, אף ששתיהן מכחישות זאת בתוקף.

חינוך ומאבק למען ארץ ישראל

אז מי הן השתיים? קטי שטרית (52) היא בעלת תואר ראשון להיסטוריה, חינוך ומדע המדינה מ"בית ברל" ותואר שני למדע המדינה ומנהל כספי מאוניברסיטת בר אילן. היא שימשה כמנהלת לשכת ראש עיריית בית שמש וכיו"ר איגוד מנהלי לשכות ברשויות המקומיות, כמרצה באוניברסיטת בר אילן ובמכונים לרכישת השכלה גבוהה – תמר ומפעי"ם. בשנתיים האחרונות כיהנה שטרית כראש המטה של שר החינוך גדעון סער. מוקדי הכוח שלה בליכוד הם סניף בית שמש, המונה כ-2,000 מתפקדים; נציגי הציבור הדתי-לאומי, כולל אנשי משה פייגלין, בשל מה שהיא מגדירה "הרקע האידיאולוגי המשותף"; וכן מספר ראשי ערים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קראו לי 'פייגלינית' וימנית". קטי שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צמחתי בתנועת הנוער בית"ר, ובתור שכזו תמיד התנגדתי להתנתקות. תמיד תמכתי בנושאי ארץ ישראל", הסבירה שטרית. "קראו לי 'פייגלינית' וימנית. אני לא צריכה להתנצל שאני ימנית. עלינו להילחם על זכויותינו בארץ הזאת. אנחנו קודם כל כאן, כי זו ארץ אבותינו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שטרית מניפה שני דגלים עיקריים: חינוך וחברה. אם היא תיבחר לכנסת, היא מעוניינת להיות חברה בוועדת החינוך, לאור תפקידה האחרון כראש המטה של שר החינוך. "אני יודעת מה לשפר בחינוך ובאקדמיה ואני יודעת מה צריך לעשות", אמרה שטרית. "אסייע לשר החינוך בקדנציה הבאה שלו בכל תחום. את המהפכה צריך להמשיך".

הדגל השני ששטרית מניפה הוא חברתי. לדבריה, "בליכוד אפשר לצמוח מפעיל פשוט ועד לתפקיד של שר בכיר. אנחנו תמיד צריכים לזכור את מי אנחנו מייצגים. אני מכירה את נושא השכבות החלשות ממקור ראשון. המאבק הכלכלי הפך להיות עיקרי בבחירות, ונושא הרכב המפלגה יהיה מאוד מרכזי. הליכוד צריך להגיש רשימה חברתית שתדבר אל העם בגובה העיניים. לכן אני מבקשת שייתנו לי את הקול, כי אני יכולה לייצג הכי טוב דווקא את אותן שכבות. כמי שהייתה צמודה לראש רשות במשך שנים ארוכות אני מכירה את המצוקות השונות. כולם יודעים שלילד בדימונה ובירוחם קשה יותר מאשר לילד בתל אביב. אני מבינה את הבעיות ומסוגלת לסייע לפתור אותן".

אם אכן תיבחרי, מה הצעת החוק הראשונה שתגישי?

"מחיר למשתכן. אני רוצה לסייע לכל הצעירים שבונים את ביתם במדינה, להתיר את הכבלים של הביורוקרטיה. זה הדבר הכי חשוב. היום קשה לחבר'ה הצעירים שלנו לרכוש דירה, ויש אפשרויות – יש הרבה מאוד שטחים פנויים".

לא למע"מ על פירות, כן לטיפולי שיניים בחינם

קרן ברק (40) היא בעלת תואר ראשון בתקשורת ובניהול ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא שימשה כדירקטורית בחברת נמל חיפה, שהוקמה בעקבות הרפורמה ברשות הנמלים והרכבות. במהלך העשור האחרון עמדה ברק בראש משרד לייעוץ אסטרטגי ולובינג, ובין היתר העניקה שירותים לעופר נמרודי, המו"ל לשעבר של עיתון "מעריב", בניסיון לקדם חוק נגד "ישראל היום", העיתון המזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הצעת החוק, תוגבל לשנה האפשרות להפיץ עיתון ללא תשלום. נוסף על כך, ניהלה ברק מטעם ארגוני החקלאים את המאבק נגד הטלת מס ערך מוסף על פירות וירקות, וכן נאבקה מטעם רופאי שיניים בעד טיפול שיניים לילדים בחינם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סייעה לעופר נמרודי נגד "ישראל היום". קרן ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתמודדת על מקום ברשימת הליכוד נהנית מתמיכה של ראשי ערים וראשי סניפים של המפלגה, ובכללם סניף הליכוד בירושלים.

מהמטה של קרן ברק נמסר: ?קרן היא המועמדת המובילה במשבצת האישה החדשה. כבר ארבע שנים שהיא מקיימת פריימריז, זוכה להערכה ונהנית מתמיכה רחבה בכל סניפי הליכוד, בפריסה ארצית. המירוץ של קרן הוא לטווח הארוך, והיא מגיעה אליו עם ניסיון פרלמנטרי משמעותי. בעזרת השם קרן תזכה במשבצת ותקדם את התכניות החברתיות-כלכליות שאותן היא מתכננת לטובת הציבור במשך שנים רבות ופרודוקטיביות בכנסת?.

לקריאה נוספת:
הליכוד נערך לפריימריז: "בבא כץ והמתנחלים יכריעו"
דעה: מרוב כוכבים לא רואים את המפלגה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully