וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לפרס: אם תתמודד בבחירות - אתמוך בך

פנחס וולף

8.11.2012 / 18:06

חברת הכנסת לשעבר אמרה לנשיא כי אם הוא יעמוד בראש מפלגה שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת - הוא יזכה לתמיכתה. עם זאת, לא ברור עדיין האם בכוונתה להתמודד בעצמה בבחירות

אומרת כן לזקן: חברת הכנסת לשעבר ציפי לבני הודיעה באחרונה לנשיא המדינה שמעון פרס, כי אם יחליט להתמודד בבחירות לכנסת - היא תתמוך במועמדתו. בפגישה שהתקיימה בין השניים לפני כשבועיים במשכן הנשיא בירושלים, נועצה לבני עם פרס בעניינים פוליטיים, וככל הנראה העלתה בפניו את האפשרויות העומדות בפניה ובפני גוש השמאל-מרכז. הפגישה נערכה לבקשת לבני.

בניגוד לפרסומים, לבני לא ביקשה מפרס לפרוש מתפקידו כנשיא המדינה וגם לא הכריזה שתשמש כמספר 2 שלו, אם יחליט לעמוד בראש מפלגה. עם זאת, על רקע הדיבורים שהיו באותם ימים על כוונה אפשרית של פרס לשוב למערכת הפוליטית, היא אמרה לו: "אם אכן תחליט לרוץ - אתמוך בך". לא ברור אם כוונתה הייתה שתתמוך בו מבחוץ או שתהיה חלק מהרשימה בראשותו, אך זה היה המשפט היחיד שהיא אמרה לו בעניין זה באותה פגישה. מאז גם התקיימו בין השניים שיחות טלפוניות.

ההערכה הראשונית הייתה שהפגישה עם פרס, כמו גם פגישה שערכה יום לפני כן עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, מבשרות על כוונתה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. עם זאת, אז, וגם כעת עדיין לא ברור באיזו מפלגה היא תתמודד – במפלגה חדשה או במפלגה קיימת. לבני נפגשה מספר פעמים עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, והשניים מתואמים בעניין הפוליטי.

ביום שלישי ישוב אולמרט לישראל מביקורו בארצות הברית, וההערכה היא כי מיד לאחר שובו לישראל הוא יודיע על כוונותיו הפוליטיות. בהרצאה שנשא אמש באוניברסיטת קולומביה בניו יורק אמר אולמרט, כי לדעתו הסוגייה הפלסטינית חשובה יותר מאשר סוגיית הגרעין האירני. כאשר דיבר על התהליכים המדיניים העומדים בפני ישראל, הצהיר ראש הממשלה לשעבר כי הוא מתכוון להיות מעורב בהם, אך אינו מתכוון לפרט על כך – אלא כשישוב לישראל בימים הקרובים.

לקריאה נוספת:
לבני שולחת רמזים על עתידה: "בקרוב יידעו כולם"
לבני: "האיחוד בימין מסוכן - צריך מהפך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully