וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט רומז: אודיע אם אתמודד בבחירות כשאחזור לישראל

פנחס וולף ויעל אבן אור

8.11.2012 / 5:20

במהלך ביקור בניו יורק אמר ראש הממשלה לשעבר כי הוא מתכוון להיות מעורב בתהליכים מדיניים אך סירב לפרט. מקורביו טענו כי הגשת הערעור על זיכויו קשורה למערכת הבחירות

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, רמז הלילה (חמישי) בהרצאה שנשא באוניברסיטת קולומביה בניו יורק כי כאשר יחזור מביקורו לישראל, יודיע האם בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות. בהרצאה, שהתקיימה בחסות המרכז ללימודי משפט ישראלי, הוא אמר כי לדעתו, הסוגיה הפלסטינית חשובה יותר מאשר סוגיית הגרעין האירני. כאשר דיבר על התהליכים המדיניים העומדים בפני ישראל, סיפר ראש הממשלה לשעבר כי הוא מתכוון להיות מעורב בהם אך אינו מתכוון לפרט על כך – אלא כשישוב לישראל בימים הקרובים. אתמול ערערה הפרקליטות על זיכויו של אולמרט מהאישומים נגדו בפרשות טלנסקי ו"ראשונטורס" וכן על העונש של מאסר על תנאי שנגזר עליו בעקבות הרשעתו בפרשת מרכז ההשקעות.

ראש הממשלה לשעבר תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על האיחוד בין רשימות הליכוד וישראל ביתנו לבחירות, ואמר כי "הדבר מהווה הוכחה לכך שהליכוד היא מפלגת ימין קיצוני". הוא הוסיף כי על הבוחר הישראלי להבין שאם הוא יצביע עבור רשימת הליכוד-ביתנו, בשלב מסוים אביגדור ליברמן יעמוד בראשה.

אולמרט יוצא מביתו לאחר גזר הדין , סמפטמבר 2012. דניאל אליסטר
יודיע אם יתמודד כשיחזור לישראל. אולמרט/דניאל אליסטר

בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר הגיבו אמש בחריפות על הערעור שפרקליטות המדינה הגישה בעניינו לבית המשפט העליון. בסביבת אולמרט אמרו לוואלה! חדשות כי העיתוי של החלטת הפרקליטות קשור למערכת הבחירות בישראל. "היה ברור לכולם שאולמרט מחכה לתוצאות הבחירות בארצות הברית כדי להודיע אם הוא מתמודד או לא, והפרקליטות חיכתה עד הרגע האחרון כדי להגיש את הערעור", טענו בסביבתו. "זה לא עיתוי מקרי. יש כאן שוב התערבות בוטה של הפרקליטות בעניינים לא לה, שיש להם השפעה על הפוליטיקה ועל הציבור בישראל". עם זאת, בפרקליטות דחו בעבר טענות של מקורבי אולמרט בדבר ניסיון כביכול למנוע ממנו להתמודד. נוסף על כך, המועד האחרון להגשת הערעור נגד אולמרט הוא היום, ועל פי רוב ערעורים מוגשים זמן קצר לפני המועד האחרון שנקבע על ידי בית המשפט.

"הפרקליטות רודפת אחר אולמרט"

אף על פי כן, יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, פרסם הערב תגובה לפיה "הגשת הערעור היא עוד שלב במסע הרדיפה חסר המעצורים נגד אולמרט, אותו מנהלת הפרקליטות. הערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, מהווה הבעת אי אמון מוחלטת של הפרקליטות באחד ההרכבים הבכירים ביותר של בתי המשפט המחוזיים בישראל. שלושה שופטים מחוזיים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים בחנו משך ארבע שנים, אחת לאחת, את כל הראיות בתיק וזיכו את מר אולמרט בפרשת טלנסקי ובפרשת ראשונטורס, תוך שהם מבקרים בחריפות את התנהלות הפרקליטות בעניין. אך קביעה נחרצת זו של שלושה שופטים מנוסים אינה מונעת מהפרקליטות להמשיך ולגרור את אולמרט בהליך שאין לו כל הצדקה, מלבד שיקום האגו הפגוע של ראשי המערכת בפרקליטות". דן הוסיף, כי "כיבוד שלטון החוק זה גם הצורך לכבד הכרעות של בתי המשפט ולא להמשיך ולגרור אנשים להליכים מיותרים שתוצאותיהם ברורות רק בגלל שיש לך הסמכות לעשות זאת. מדובר במסע חסר רסן בזבזני, הממומן כל כולו על חשבון הקופה הציבורית".

בסוף ספטמבר גזר בית המשפט המחוזי בירושלים עונש של שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים על אולמרט, שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, לאחר שבעת שהיה שר התמ"ת היה מעורב בקבלת החלטות בנוגע ללקוחות שיוצגו על ידי חברו הטוב אורי מסר. העונש הקל ניתן לאחר שאולמרט זוכה מהאישומים המרכזיים נגדו, בפרשות טלנסקי המכונה "מעטפות הכסף" ו"ראשונטורס".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שולה זקן בגזר הדין של אהוד אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות, ספטמבר 2012. עומר מירון
גם בעניינה הוגש ערעור. שולה זקן/עומר מירון

בערעור שהגישה היום הפרקליטות לבית המשפט העליון נכתב, כי האישומים בפרשת "טלנסקי" ובפרשת "ראשונטורס" עסקו בביטויים שונים של "התנהלות פסולה ואסורה" מצידו של אולמרט, בעת כהונותיו כנבחר ציבור ברמה הבכירה ביותר. "השלד המרכזי בשתי פרשות אלו, הוא ניצול מעמדו, סמכויותיו ואפשרויותיו של המשיב כשר בכיר – ממלא מקום ראש הממשלה בעת האירועים וקודם לכן ראש עיריית ירושלים - לקבלת טובות הנאה שאסור היה לו לקבלן. המשיב ביצע את המעשים תוך ניצול סביבת העבודה, שבה שירתו עובדות מדינה קרובות אליו אשר פעלו בנאמנות לקידום אינטרסים פרטיים שלו. כך השחית המשיב גם אותן, כשהביא אותן להשתתף עמו במעשי העבירה שעבר".

ביחס לפרשת "ראשונטורס", שבה זוכה אולמרט מאשמת הפרת אמונים לאחר שהואשם בקבלת מימונים עודפים מארגונים שונים עבור נסיעותיו לחו"ל, טוענים בפרקליטות כי לא ניתן לקבל את מסקנת בית המשפט המחוזי בעניין. בבית המשפט סברו כי נבחר ציבור בכיר ביותר לא היה מודע ולא חשד שהמימון עבור טיסות שלו ושל בני משפחתו הקרובים, בסכום של למעלה מ-90 אלף דולר, לא התקבל במרמה כאשר הוא לא שילם במשך שנים ולו? שקל אחד מכיסו הפרטי לסוכנות הנסיעות שמימנה את טיסותיו הפרטיות.

בפרקליטות טוענים כי השופטים החליטו לזכות את אולמרט בשל ספק סביר לא מכיוון שהאמינו לגרסתו, אלא בשל הערכה ביחס לאפשרות התממשותם של תרחישים שונים הנוגע ליחסים שבין אולמרט לזקן ולמתאמת הנסיעות בלשכתו, רייצ'ל ריסבי-רז. "הספק מבוסס על שרשרת ארוכה של הנחות מרחיקות לכת, שקיומן המצטבר והסינרגטי הינו בגדר אפשרות רחוקה עד מאוד, ואף פנטסטית ממש, ומשמעותה היא שהתקיימה תחת המשיב התנהלות מ?ירמתית משמעותית וממושכת על ידי שתי העובדות בלשכתו – התנהלות שכל כולה נועדה לטובתו", נכתב בערעור.

עוד בנושא:
עונש קל: שנה מאסר על תנאי וקנס לאהוד אולמרט
הפרקליטות ערערה על זיכוי אולמרט, גם בפרשת "ראשונטורס"

עדכון ראשון: 22:10

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully