וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: לא נשב בממשלה שלא תשנה את שיטת הממשל

פנחס וולף

7.11.2012 / 14:14

יו"ר יש עתיד הציג שלושה עקרונות שיהוו תנאי בהסכם קואליציוני עתידי. "השיטה יצאה מדעתה, אנחנו נשלטים בידי מפלגות סקטוריאליות" והדגיש גם כי "אנחנו לא שייכים לשום גוש"

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הציג היום (רביעי) את משנת מפלגתו בנושא שינוי שיטת הממשל, והתחייב כי לא ישב בממשלה שתסרב לכתוב את עקרונות המפלגה בהסכם הקואליציוני. "שינוי שיטת הממשלה זה התחלה של טיפול באינטרסים של רוב הציבור הישראלי. אין לנו עתיד בלי חינוך ודיור וגם לא אם לא נחזור למשא ומתן", אמר.

לפיד פתח את דבריו עם דוגמא מהבחירות מארצות הברית. "לפני מספר שעות נבחר נשיא אמריקאי", אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בשיתוף המרכז להעצמת האזרח בתל אביב. "אפשר לנהל ויכוח לא קטן על שיטת הממשל שם, אבל הוא שירת בתפקידו ארבע שנים וישרת שוב ארבע שנים, כי זה מסודר. בהיפוך לזה, ראש הממשלה עמד באוקטובר ואמר שהוא הולך לבחירות כי אינו לא יכול להעביר תקציב וכולנו התנהגנו כאילו מדובר בטקסט סביר והגיוני במדינה מתוקנת. זה לא סביר שראש ממשלה יחשוש מסחטנות של השותפות הקואליציוניות שלו.

לא ייתכן מצב שבו שר הבינוי והשיכון זורק לפח את מסקנות טרכטנברג ומסדר לקבוצת האינטרסים שלו. זו שיטה שיצאה מדעתה. בכל תחום בחיינו, אנחנו יכולים לראות שוב ושוב – אנחנו נשלטים בידי מפלגות סקטוריאליות וחיים בשיטה שהושחתה". לפיד הוא ראש המפלגה הראשון שנענה לפניית המרכז להציב את נושא שינוי שיטת הממשל כנושא מרכזי במצע הבחירות לכנסת ה- 19.

לא מרכז-שמאל ולא מרכז-ימין

לפיד התבטא לא אחת בעבר כי הוא רואה חשיבות גדולה בכניסה לממשלה. בתגובה לשאלה וואלה! חדשות כיצד הצבת התנאים לכניסה לממשלה מתיישבת עם אמירותיו מהעבר, השיב לפיד כי "צריך להיות ברור: אנחנו לא בכיס של אף אחד, אף אחד לא יכול לספור אותנו בצד זה או אחר, אנחנו פה למען הציבור שהכי מקופח, שלמרבה האבסורד זה רוב אזרחיה. אנחנו לא בשום גוש: לא מרכז-שמאל ולא מרכז-ימין, אלא מרכז-מרכז. המפה הפוליטית היום ברורה: יש את העבודה, יש את הליכוד ויש מפלגת מרכז גדולה שנמצאת באמצע".

עדכונים שוטפים - בוואלה! בחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטייקונים הם אנשים חסרי מצפון". לפיד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד הציג שלושה עקרונות לשינוי שיטת הממשל, שהוא יתעקש להכניס להסכם הקואליציוני: הראשון הוא החלטה שרק ראש המפלגה הגדולה ביותר מרכיב את הממשלה, השני הוא העלאת אחוז החסימה לשישה אחוזים, והשלישי הוא שלא יהיה אפשר להפיל את הממשלה, אלא ברוב קונסטרוקטיבי של 70 חברי כנסת. "שלושת אלה יובילו לממשלה עם 18 שרים ובלי שרים ללא תיק", אמר.

"יש קשר ישיר בין שר ללא תיק לבין איש מקצוע אצלכם בבית שאומר לכם 'עם חשבונית או בלי'", הוסיף לפיד, "אנשים מבינים שממשלתם אומרת להם: זה בסדר להיות מושחת, רשלני ולחשוב רק על עצמך. תרבות הטייקונים הם אנשים חסרי מצפון שלמדו מהממשלה שלהם שלא חשוב מחזיקי האג"ח ולא העובדים ולא הצרכנים. רק חשוב מה יוצא לי מזה. יש חברות במשק שכולם חברים של כולם וכולם חברי מרכז באותה מפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully