וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אעבוד עם אובמה כדי להבטיח ביטחון ישראל"

פנחס וולף וטל שלו

7.11.2012 / 9:16

התגובות בארץ על בחירתו מחדש של נשיא ארה"ב מגוונות. נתניהו אמר כי הברית בין המדינות חזקה מתמיד, ברק טען שניתן להתגבר על הבדלים בעמדות ובימין תקפו: "ישראל לא תתקפל"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

המערכת הפוליטית הישראלית התעוררה הבוקר (רביעי) עם כהונה שנייה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהחל את הקדנציה הראשונה שלו בעימותים בלתי פוסקים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעוד בשמאל בירכו, בימין הגיבו בחשש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את אובמה ואמר כי "הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית חזקה מתמיד". הוא ציין כי ימשיך "לעבוד עם הנשיא אובמה כדי להבטיח את האינטרסים החיוניים לביטחונם של אזרחי ישראל". בצהריים צפוי להיפגש נתניהו עם שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו.

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שיגרה לאובמה מכתב ברכה, בו הדגישה את הערכים המשותפים שהם חולקים, לדבריה. "ניצחונך משקף את הישגיך בכהונתך הראשונה. יש לי הערכה רבה לחתירתך לשינוי בחברה האמריקנית, לסדר היום והערכים שאתה מקדם, המשותפים גם לתפיסת עולמי - שוויון, כלכלה הוגנת ואחריות המדינה לאזרחיה", מסרה יחימוביץ', "אני מאחלת לך הצלחה רבה במאמציך לקדם תהליכים של שלום וחירות ברחבי העולם". יריבתו של ראש הממשלה נתניהו לא הזכירה את היחסים המעורערים עם הבית הלבן, ורק ציינה כי "אנו בישראל מצפים להמשך מערכת היחסים המיוחדת שנרקמה בין ישראל לאמריקה, שהן ידידות אמת ובעלות ברית. אנו מאחלים לך כי מנהיגותך העולמית תייצר עתיד טוב ובטוח יותר באזורנו ובעולם כולו".

ארה"ב בוחרת 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

שלי יחימוביץ' בכנס הבחירות השלושה עשר, אוקטובר 2012. דרור עינב
"יש לי הערכה רבה לחתירתך לשינוי בחברה האמריקנית, לסדר היום והערכים שאתה מקדם, המשותפים גם לתפיסת עולמי - שוויון, כלכלה הוגנת ואחריות המדינה לאזרחיה". יחימוביץ'/דרור עינב

שר הביטחון, אהוד ברק, איחל בהצלחה לנשיא הנבחר ומסר כי "אין לי ספק שממשל אובמה ימשיך במדיניות שיסודה תמיכה בביטחון ישראל ומאמץ להתמודד עם האתגרים שמציב האזור בפני כולנו, תוך חתירה להתקדמות בתהליך המדיני". ברק, אשר ידוע בקשריו הטובים עם בכירים בממשל בוושינגטון, רמז גם על המחלוקות האחרונות עם ירושלים, בעיקר בנושא האירני. "אני מאמין שבמסורת הידידות העמוקה ועל רקע הניסיון המשותף שנצבר עם הנשיא אובמה, ניתן יהיה להתגבר גם על הבדלים בעמדות, במידה שיהיו".

"האתגרים המשותפים עצומים ורמת שיתוף הפעולה הנדרשת עצומה", הגיב יו"ר האופוזיציה ויו"ר קדימה שאול מופז. "אני משוכנע שהנשיא אובמה והעם האמריקני ימשיכו לעמוד לצידה של ישראל כחברת אמת ושותפה לאותם ערכים ומטרות. ארה"ב היא ידידת אמת של ישראל ויש צורך להדק את היחסים ולחזק את שיתוף הפעולה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"ישראל לא תתקפל בפני אובמה"

והיו גם מי שהפנו את החיצים כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. במפלגת יש עתיד ביקרו את "ההתערבות הגסה" של נתניהו לטובתו של המועמד הרפובליקני. "במשך 64 שנים ישראל הצליחה לשמור על חוסר פניות בבחירות בארצות הברית. היא אמרה: מי שלא נבחר נמשיך לעבוד איתו", אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד, "הפעם ראש הממשלה שם עצמו כמעט בחזית של הקמפיין של רומני. זה מציב את ישראל בבעיה לא פשוטה ונצטרך להתמודד עם ההימור חסר האחריות. מילא שעשה הימור – הוא עשה על חשבוננו. אם ראש הממשלה קלקל, שיתכבד ללכת ולתקן".

יו"ר מרצ זהבה גלאון, ניצלה את ברכותיה לנשיא ארצות הברית החדש כדי להביע את אמונה בהצלחת השמאל בבחירות הקרובות. "עוד 4 שנים של המנהיג המרשים הזה הן מקור של תקווה לעולם הדמוקרטי ושוחר זכויות האדם כולו. אובמה לא ייתן לאף מנהיג בישראל להתעלם מהצורך בהסדר מדיני", אמרה גלאון, "השמאל ניצח באמריקה, השמאל ינצח בישראל אם הציבור יצביע למפלגה שלא תשב בממשלה סרבנית השלום, של ביבי וליברמן".

גם חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) בחר לתקוף חזיתית את נתניהו. "ראש הממשלה, בהתערבותו בצורה שחצנית הבלתי מובנת לטובת רמני, פגע ביחסים אסטרטגים של מדינת ישראל. נתניהו אכל את הדג המסריח וגם גורש מן העיר", תקף. "היום ברור שתוצאות הבחירות באמריקה ישפיעו גם על תוצאות הבחירות הקרובות בישראל. אני מקווה שהימין יעשה שעורי בית גם כאן. כדאי שראש הממשלה יבקש מברק אובמה מחילה וסליחה ויעשה חשבון נפש עם עצמו".

מנגד, הגיבו בימין באכזבה מההפסד של המועמד הרפובליקני. חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) מסר כי "מדינת ישראל לא תתקפל בפני אובמה, בחירתו ממחישה שעל מדינת ישראל לדאוג לאינטרסים שלה - בעצמה". דנון הוסיף כי "אין על מי לסמוך חוץ מאשר על עצמנו". במפלגת האיחוד הלאומי טענו כי "ניצחון אובמה מעניק רוח גבית לשמאל הישראלי". המפלגה, אשר מתכננת ריצה ברשימה משותפת עם הבית היהודי, מסרה כי "הבחירות הקרובות יהיו על הקואליציה הלאומית שתעזור לנתניהו להתמודד מול הלחצים שלו. קואליציה יהודית מחזקת עם המפץ הסרוג של האיחוד הלאומי והבית היהודי או קואליציה שמאלנית רופסת עם לפיד ודרעי"

סגן שר החוץ דני אילון (ישראל ביתנו) הוא איש הימין היחיד נכון לעכשיו שבירך את אובמה על ניצחונו. "אני מברך את אובמה ואת העם בארצות הברית, הנשיא אובמה בסיבוב השני יהיה נשיא מצוין לישראל", קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully