וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הבחירות לראשות הבית היהודי: אורלב או בנט?

יהושע בריינר

6.11.2012 / 7:30

זבולון אורלב - מפד"לינק ותיק ופרלמנטר מצטיין, מול נפתלי בנט - לוחם סיירת וכוכב עולה בציונות הדתית. כל צד בטוח בניצחונו ומאשים את השני - ורק 54 אלף המתפקדים יכריעו

בחירות בארצות הברית? אובמה או רומני? הציונות הדתית עוסקת רק בהתלבטות אחת - קצין הסיירת או הפרלמנטר הוותיק. 54 אלף מתפקדי מפלגת "הבית היהודי", השם המרענן של מפד"ל הוותיקה, ילכו היום (שלישי) אל הקלפיות ויכריעו מי יעמוד בראש המפלגה ויוביל אותה בבחירות הקרובות – חבר הכנסת זבולון אורלב או נפתלי בנט.

במטות שני המועמדים בטוחים בניצחונם, וקיימו אמש מפגשים אחרונים עם קהל המצביעים הפוטנציאלי, שכן מדובר בפעם הראשונה שהמפלגה בוחרת את ראשיה באמצעות פריימריז. 168 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ - חלקן סמוך לישיבות הסדר ומכינות קדם צבאיות - ייפתחו בשעה 15:00 וייסגרו בשעה 22:00, כאשר תוצאות ההצבעה צפויות להתפרסם סמוך לחצות. הבחירות לרשימת המפלגה יתקיימו כבר ביום שלישי הבא.

אצל הבית היהודי, כמו בכל בית פוליטי אחר, הסכסוכים נמשכים עד לרגע האחרון: ביום ראשון נשלח דואר אלקטרוני לכל מתפקדי המפלגה, אשר סומן כאילו הגיע מתנועת "ישראל שלי", שבראשה עמד בנט עד לאחרונה, והכיל מידע נגד המועמד הצעיר. אתמול נאלץ אורלב להודות כי המייל יצא ממטהו וכי מדובר בטעות של אחד מאנשיו. המתיחות הרבה בין אורלב בן ה-67, איש מפד"ל ותיק שזכה לאחרונה ל"אות הפרלמנטר" מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, לבין בנט בן ה-40, שצמח בצה"ל ובעולם ההיי טק, רבה מאוד – לאור העובדה כי הם מייצגים תפיסות עולם שונות. אורלב, שאליו חבר גם השר דניאל הרשקוביץ, כבר הצהיר כי לא יישאר במפלגה אם בנט ייבחר. אמש הוא נשמע בטוח בניצחונו.

"המפלגה איננה כוכב נולד"

"אני מאמין באמונה שלמה שהתוצאות מחר יביאו לבחירתי", אמר אורלב, "אנחנו עשינו חריש עמוק בשטח, לא בזירה הווירטואלית אלא בזירת המציאות. בסופו של דבר לא סופרים בקלפי אימיילים או לייקים מכיוון שהמפלגה איננה כוכב נולד, ואני מאמין שנצליח מחר להביא את מספר הבוחרים הגדול ביותר. הצבנו לעצמנו שתי מטרות - האחת, שמירת צביונה הדתי של המפלגה בכדי שלא תהפוך לליכוד ב', והשנייה - שמי שיכול לעמוד בראש התנועה יהיה אדם בעל ניסיון, עם אחריות והישגים, ולא מי שהוא טירון פוליטי".

אורלב המשיך את המתקפה על בנט, באומרו כי "יש בכך אולי אפילו יהירות שאדם ללא כל ניסיון חושב שהוא יכול להוביל תנועה, דבר שכבר ניסו אחרים בעבר ונכשלו". לדברי אורלב, אם יזכה הוא יוביל את המפלגה לאיחוד עם מפלגת האיחוד הלאומי ועם תנועתו של חבר הכנסת חיים אמסלם. "עם רשימה שכזו בראשותי נצליח להגיע ל-12 מנדטים", מנבא חבר הכנסת.

הבחירות קרבות, הפילוג גובר: הציונות הדתית לאן?

זבולון אורלב ודניאל הרשקוביץ ,אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
השר הרשקוביץ תומך, אורלב מאיים כי יפרוש/נמרוד סונדרס

באופן לא מפתיע, גם בנט מאמין שהתוצאות יהיו לטובתו. "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להביא את האנשים לקלפיות", הוא אומר, "אני מאוד אופטימי וחושב שהחל ממחר משהו חדש מתחיל. בשנים האחרונות המפד"ל הפכה להיות לא רלוונטית ולא נספרת על ידי ראשי המדינה". בנט הסביר כי בתכניותיו להחזיר את המצביעים אשר עזבו את המפלגה במערכות הבחירות האחרונות: "הציבור עזב את המפד"ל כי היא התנהלה בצורה סקטוריאלית. המהלך שלנו נועד להחזיר את כולם הביתה - החל ממאות אלפי המצביעים מהציונות הדתית ועד הקהל המסורתי והלאומי, ואנחנו מרגישים שזה מתחיל לקרות". בתגובה להאשמותיו של אורלב על חוסר ניסיונו, טען בנט כי "יש לנו נבחרת מגוונת. אני באופן אישי מביא איתי ניסיון מכהונתי אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו וממועצת יש"ע, אבל מה שחסר למפד"ל זה לא ניסיון אלא לחזור לציבור שלנו ולהחזיר אותו הביתה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully