וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד של נתניהו וליברמן: כך גובש ההסכם הפוליטי

פנחס וולף

25.10.2012 / 20:45

התכנית גובשה כבר בשנה שעברה, בין היתר על ידי מקורבו של נתניהו, נתן אשל. האיחוד אמור היה לצאת לפועל בקיץ, אולם אז מופז נכנס לתמונה. המניע: חשש מהפתעה שתגיע מהשמאל

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

נתניהו וליברמן הודיעו הערב (חמישי) על ריצה משותפת בבחירות הבאות - אולם כעת מתברר כי למעשה, הרעיון למהלך כלל לא היה חדש. לוואלה! חדשות נודע כי כבר לפני שנה היתה מונחת תכנית מגירה לאיחוד שכזה, תכנית שאחד מאדריכליה היה, ככל הנראה, מקורבו של נתניהו - נתן אשל.

אז, זה היה נשמע כמעט מופרך; איחוד בין השניים שהיו ידידים והפכו לשונאים, בין היו"ר לבין המנכ"ל ששם לו למטרה להוכיח ליו"ר שהוא עוד יצטרך אותו. אבל בשקט בשקט, הרחק מאור הזרקורים, שיתוף הפעולה קרם עור וגידים, עד שהתוכנית כמעט יצאה אל הפועל בערב מערכת הבחירות שהיתה אמורה להיערך בקיץ. צירוף קדימה לממשלת אחדות גרם להקפאת הנושא. כעת, העניין חזר לשולחן.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודעים על איחוד. עומר מירון
השניים שהיו ידידים והפכו לשונאים התאחדו. נתניהו וליברמן, הערב/עומר מירון

נתניהו סיפר לשומעיו על החשיבות במשילות. היה גם הסקר הפנימי שנתניהו הזמין בשבוע שעבר, שהראה על מספר בלתי נתפס של מנדטים בסך 50-56 ברשימה משותפת. אך הסיבה האמיתית למהלך היא החשש הגדול שמישהו אחר יפתיע אותו, שמהצד השני ינסו ליצור גוש שמאל חוסם. נתניהו זיהה סיכוי של איחוד בין יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני, כפי שנכתב לראשונה בוואלה! חדשות, וכפי שיחימוביץ' סירבה עד כה לשלול.

איחוד שכזה בין שתי הפוליטיקאיות היה מוביל למספר רב יותר של מנדטים מאשר לליכוד, עם סיכוי ליצירת גוש חוסם. גורמים בליכוד סיפרו הערב כי "הופתענו אבל לא הרבה, כי ידענו על כוונה כזאת שתוכננה בעבר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"כעת זה ייראה כמו מפא"י ההיסטורית"

מספר גורמים במפלגות צפויים להינזק כתוצאה מהאיחוד. בין היתר צפויים להינזק הסמן הימני במפלגה משה פייגלין, וגם השר יולי אדלשטיין ויו"ר הקואליציה זאב אלקין - שהיו הקול שדיבר לציבור של יוצאי חבר העמים בליכוד. כעת, אותו ציבור יכול לומר להם: 'יש לנו כבר 15 ח"כים עם אוריינטציה שכזו'.

בקרב גורמים בליכוד כבר ניתן לחוש בתרעומת על כך שכפו עליהם מצב שהם לאו דווקא מזדהים איתו ברמה הערכית. יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו השרים דן מרידור ובני בגין, אשר הייתה להם מחלוקת קשה עם ליברמן בנושאים רבים. גם נתניהו וגם ליברמן הצהירו בעבר על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

במערכת הפוליטית סיכמו הערב כי "כעת זה ייראה כמו מפא"י ההיסטורית. הם יוכלו לעשות מה בראש שלהם. זה מאוד מפחיד אנשים עם אידיאולוגיה צרופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully