וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום יוחמר: "ליברמן היה מעורב יותר משחשבנו"

גלעד גרוסמן

27.12.2012 / 12:59

עדותו של סגן שר החוץ אילון הייתה גורם מרכזי בהגשת אישום מתוקן נגד שר החוץ המתפטר. סעיף האישום בגין מרמה והפרת אמונים נותר על כנו, אולם פרטי האישום הוחמרו

צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, העביר היום (חמישי) ליושב ראש הכנסת ראובן ריבלין טיוטה של כתב האישום החדש נגד שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, שבו פרטי האישום הוחמרו, אולם סעיף האישום - מרמה והפרת אמונים - נותר על כנו. בעקבות העברת האישום, ליברמן הודיע כי לא יבקש שלא תוסר חסינותו הפרלמנטרית ולכן כתב האישום יוגש ביום ראשון הקרוב לבית משפט השלום בירושלים.

עדותו של סגן שר החוץ, דני אילון, היוותה גורם מרכזי בהחמרת פרטי האישום. במכתב שנשלח לעורכי דינו של ליברמן, ירון קוסטליץ וגיורא אדרת, נכתב כי בעקבות השלמת החקירה במשטרה, במה שמכונה "פרשת השגריר" זאב בן אריה, הגיעו בפרקליטות למסקנה כי ליברמן היה מעורב במינוי השגריר, בצורה העולה על זו שיוחסה לו בכתב האישום המקורי.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך שירותו של זאב בן אריה כשגריר בבלארוס, הוא העביר לידי ליברמן בקשה של הפרקליטות לחיקור דין במסגרת חקירה שהתנהלה נגדו ב"פרשת חברות הקש", כפי שגם נכתב בכתב האישום המקורי. השניים שוחחו בפרטיות ושם מסר בן אריה לליברמן את הפרטים. ליברמן היה מודע לכך, כי בן אריה פועל כדי לסייע לו באמצעות פגיעה בחקירה נגדו.

ליברמן אמר לסגנו שיש למנות את בן ארי, אותו לא הכיר איילון

בהמשך, לאחר שליברמן מונה לשר החוץ, הוא הציע לבן אריה לכהן כיועץ במטה המדיני שלו ומאוחר יותר, כאשר בן אריה רצה להגיש מועמדות לתפקיד שגריר ישראל בריגה הוא התייעץ על כך עם ליברמן. לאחר שבן אריה הגיש את מועמדותו והיה אמור להופיע בפני ועדת המינויים של משרד החוץ, שבראשה עמד אז סגן שר החוץ דני אילון, זימן ליברמן את אילון לחדרו ואמר לו שיש למנות את בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה, זאת כשהוא מנמק זאת בכך שבן אריה הוא הבן אדם המתאים ביותר כביכול לתפקיד.

עדותו של אילון בדבר מאמציו של ליברמן לקדם את בן אריה כפי שעמדה במרכז החלטת הפרקליטות לשנות את כתב האישום. איילון, נכתב בכתב אישום, שלא הכיר את בן אריה, הסתמך על דבריו שלי ליברמן ופעל לבחירתו של בן אריה לתפקיד השגריר, ובסופו של הליך הוא נבחר מבין עשרה מועמדים. ליברמן נמנע מלהביא לידיעת חברי ועדת המינויים ובהם אילון את פרשת המידע הסודי.

העד שעלול לסבך את ליברמן - סגנו דני איילון. גדעון צנטנר
ליברמן קרא לאילון למנות את בן ארי, אותו כלל לא הכיר/גדעון צנטנר

לאחר שוועדת המינויים החליטה למנות את בן אריה, פעל ליברמן לאישורו של בן אריה בוועדת השרים למינויים בשירות החוץ, גם זאת מבלי ליידע את חברי הוועדה בדבר העובדה שבן אריה מסר לו את הבקשה לחיקור דין, ובהמשך, כאשר הביא את ההחלטה בפני הממשלה גם אז לא הציג את המידע.

בכתב האישום נכתב כי ליברמן, בהיותו עובד ונבחר ציבור, יזם ופעל למימוש מינויו של בן אריה, תחילה ליועץ במטהו ולאחר מכן לתפקיד שגריר כשהוא מודע למעשיו הפסולים של בן אריה, שבוצעו בפניו בעניינו שלו ועבורו. ליברמן פעל כך לטענת הפרקליטות ביודעו כי בן אריה מסר לו מידע סודי כדי להטיב עם ליברמן ומינוייו של בן אריה לתפקידים לאחר מכן היו משום הענקת גמול במי שביצע מעשים חמורים שעלולים היו להיראות כהענקת גמול אסורה. את כל זה ליברמן עשה בעת שהוא היה נתון לניגוד עניינים חמור.

למרות השינוי בעובדות כתב האישום, סעיף האישום נותר מרמה והפרת אמונים. ההערכה כעת היא שהצדדים לא יצליחו להגיע להסכמות שיובילו להסדר טיעון, וכי במידה וליברמן יורשע הפרקליטות תבקש מבית המשפט להטיל עליו קלון.

ליברמן דבק בחפותו: "האמת תתברר בבית המשפט"

גם לאחר ההחלטה להחמיר את פרטי האישום נגדו, ליברמן ממשיך לטעון היום כי לא עבר עבירה פלילית כלשהי וכי הדבר לא השתנה גם בעקבות השלמת החקירה הנוספת. עוד נמסר בתגובה, כי ליברמן חפץ שהעניין יתברר במהירות בבית המשפט, ולשם כך הודיע לכנסת כי הוא מסיר את חסינותו, בהמשך להתפטרותו מתפקיד שר החוץ, על מנת שההליך יוכרע במהירות בבית המשפט, ורק שם. "כל השמועות על הסדר טיעון, כמו גם שמועות אחרות, לא היו ולא נבראו, והאמת תתברר בבית המשפט", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully