וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'ינגל הגרוע של מרצ: הברקה אירונית או טעות מביכה?

7.1.2013 / 17:44

המפלגה פרסמה ג'ינגל בחירות לפני שלושה ימים שהפך במהרה ללהיט ויראלי - דווקא בשל הטענה כי הוא נשמע כפרודיה על שירי שנות ה-80'. המפיק: "הכל היה בסדר עד שהוא יצא לרשת"

ג'ינגל הבחירות של מרצ

השיר שמשגע את הרשת: מפלגת מרצ השיקה בסוף השבוע האחרון ג'ינגל (זמריר) חדש לקראת הבחירות הקרבות, שהצליח לחולל סערה ברשת בתוך שלושה ימים, לאחר שרבים טענו כי הוא מיושן מאוד ולא מתאים למצביעי שנות ה-2000. בשיחה עם וואלה! חדשות מספר אלכס בילצקי, האיש שעומד מאחורי הקמפיין של מרצ ומאחורי הקליפ המדובר, מדוע הוא דווקא מרוצה מהתוצאה.

הקליפ הושק כאמור ביום חמישי האחרון וכבר הספיק לספוג נאצות בפורומים ובאתרים שונים. גולשים בעמוד הפייסבוק שבו הוצג השיר תמהו על הבחירה בלחן המיושן, ותהו האם לא מדובר בפרודיה על תשדירי הבחירות של שנות ה-80'. "מודרן טוקינג התקשרו. הם רוצים את הלחן שלהם בחזרה", כתבה אחת הגולשות. גולשת אחרת תהתה האם המפלגה יצרה בכוונה שיר גרוע כדי שיהפוך ללהיט ויראלי וגולש נוסף כתב כי השיר "נשמע כמו קריוקי על הנעימה של 'הפאוור ריינג'רז'".

כל הדיווחים, הקמפיינים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הייתה כאן מזימה, אבל מה שקורה בניהול קמפיין זה שצריך להגיב מעכשיו לעכשיו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניגשתי לעשות אותו כמו שעושים ג'ינגלי בחירות רגילים. הכל היה יוצא מן הכלל עד שהוא הגיע לרשת ונחשף לחכמת ההמונים", מסביר בילצקי, "אז קרו שני דברים: לא השתגעו עליו, בלשון המעטה, והוא הפך בשנייה לקאלט". לדבריו, "המטרה הייתה לעשות את זה בנוסח של ג'ינגל שלדעתי היה נכון למפלגה. לא לקח חמש דקות עד שהבנתי שהוא יכול לשרת אותנו בצורה אחרת. לא הייתה כאן מזימה, אבל מה שקורה בניהול קמפיין זה שצריך להגיב מעכשיו לעכשיו. אני יכול להגיד שבדיעבד אני רואה את התועלת".

את שמות האחראים ללחן ולמילים מסרבים לחשוף במרצ, אולם מדובר בדמויות מוכרות בעולם במוזיקה. בילצקי הודף את תיאוריות הקונספירציה לפיהן התכוונו במרצ לייצר שיר באיכות נמוכה על מנת שהוא יהפוך ויראלי. "בפרסום יש להפוך בעיה להזדמנות. בדיעבד אני מבסוט ממה שקרה. משהו שאני אחשוב עליו עכשיו זה שיכול להיות שעבר זמנו של הג'ינגל, גם למותגים רגילים. יכול להיות שעבר זמנו של הג'ינגל השגרתי של 30 שניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צפו בג'ינגל בגרסת יזהר כהן

לפני מספר שבועות השיקה מרצ את קמפיין הבחירות, במרכזו עומדים מסרים כגון "הקול שלך בטוח נגד ביבי" ו-"שמאלנים הביתה", וכן מפגני ראווה שונים כמו החתונה האזרחית על מדרגות הרבנות בתל אביב ואוטובוס השבת אשר שימש מבלים הנוסעים מתל אביב ומירושלים. אולם נראה שהג'ינגל השנוי במחלוקת הוא היחיד עד כה שהצליח להסעיר כך את המרחב הווירטואלי: מספר פארודיות כבר צצו ועלו, המשלבות את השיר העכשווי על רקע קליפים ישנים, כמו של יזהר כהן מתוך קדם האירוויזיון, ובו בזמן צבר הג'ינגל אלפי צפיות והוא אחד נצפים ביותר בערוץ מרצ ביוטיוב.

בילצקי דווקא מרוצה: "אנחנו הולכים עם חכמת ההמון וכאן פשוט קרה דבר יוצא מן הכלל. בסופו של דבר אנחנו רוצים מודעות חיובית למרצ ולמסרים אז אם מישהו הלביש על זה את יזהר כהן למשל, אז יש כאן מסר שהוא נכון למרצ ופשוט זרמנו עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully